پاورپوینت بررسی سیر تکامل و پیدایش تفکر مدیریت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت بررسی سیر تکامل و پیدایش تفکر مدیریت دارای ۳۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت بررسی سیر تکامل و پیدایش تفکر مدیریت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت بررسی سیر تکامل و پیدایش تفکر مدیریت :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۳۵ اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :

بررسی سیر تکامل و پیدایش تفکر مدیریت
در اوایل قرن بیستم ، نتایج انقلاب صنعتی که در حدود سال ۱۷۹۰ اغاز گردیده بود به تدریج به ثمر رسید . یکی از مشخصات بارز انقلاب صنعتی ماشینی کردن تولید بود که زندگی اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی جوامع صنعتی اروپا و امریکا را دگرگون ساخت . برخی از اثار و عواقب انقلاب مزبور را می توان به شرح زیر خلاصه نمود :
رشد صنایع و توسعه بازرگانی
گسترش شهر نشینی و ازدیاد جمعیت شهر ها
تولید انبوهی و توسعه بازار فروش در نتیجه ازدیاد مصرف
پیشرفت تکنولوژی و استفاده از نتایج تحقیقات علمی در صنایع
از سوی دیگر ، بر دامنه قدرت و اختیارات حکومت به سرعت افزوده شد ، زیرا علاوه بر حفظ نظم و امنیت ملی ، تصدی اموری مانند حمل و نقل ، اموزش و پرورش و رفاه عمومی و همچنین تنظیم و کنترل فعالیتهای سازمانهای غیر انتفاعی در بخش خصوصی برای نخستین بار جزو وظایف اساسی دولت به شمار امد .
تحولات مزبور ایجاب می کرد که نظام سازمانی نوینی که منطبق با نیازهای زمان و گسترش روزافزون دستگاههای دولتی و خصوصی باشد ایجاد شود .
بدین ترتیب ، دانشمندان اروپایی و امریکایی در دو سوی اقیانوس اطلس ، مطالعات و بررسی های علمی خود را در جهت پایه گذاری نظام سازمانی مزبور متمرکز ساختند .
در این مقاله اصول و عقاید برخی از دانشمندان مزبور در قالب نظریه های مدیریتی مورد بررسی قرار می گیرد .
مقدمه :
مدیریت علمی ( از سال ۱۸۹۸ تا زمان عاضر ) :
نظریه مدیرت علمی در واقع از سال ۱۸۳۲ یعنی زمانی که چارلز ببج نویسنده انگلیسی کتاب خود را تحت عنوان ” صرفه جویی صاحبان صنایع ” به چاپ رساند آغاز گردید . در حدود پنجاه سال بعد یکی از صاحبان صنایع آمریکا به نام هنری تاون فنون و روشهای جدیدی را در اداره امور موسسه صنعتی خود به کار برد که مورد توجه مهندسان و مدیران هم عصر وی واقع گردید .
۱. Charles babbage 2. Henry Taown 3. Fredrick winslow taylor
ولی تا قبل از سال ۱۹۰۳ علم جدید مدیریت شکل و حالت مشخصی به خود نگرفته بود ، در این سال فردریک وینسلو تیلور رساله ای درباره اصول مدیریت کارگاه های صنعتی در انجمن مهندسان مکانیک آمریکا قرائت کرد که مقدمه تدوین و تکمیل یکرشته رساله های بعدی پیرامون فنون و نظریه های علمی مدیریت به شمار می رود . و از این رو تیلور به علت مطالعاتش در این باب به عنوان پدر مدیریت علمی شناخته شده است .
سیستم تیلور که به نام ” مدیریت علمی ” معروف است شامل دو عنصر اساسی است :
کشف تجربی بهترین طریقه انجام دادن هر عمل و اجزاء متشکله ان ، تعیین مدت زمان لازم برای انجام عمل ، تشخیص بهترین ابزار و ادوات لازم برای عمل و چگونگی به کار بردن انها در مراحل معینی از پیشرفت فنون و بالاخره تعیین بهترین طریقه جریان کار و توالی اجرای عملیات .
تقسیم کار بین مدیران و کارکنان به نحوی که مسئولیت کشف بهترین طریق انجام دادن عملیات و طرح ریزی انها ، بهترین ابزار و ادوات لازم ، قرار دادن مواد و وسایل مورد نیاز در دسترسی کارکنان به مقدار مطلوب و در زمان و مکان مناسب ، و صدور دستورات و ایجاد تسهیلات مورد لزوم دیگر به عهده مدیران باشد .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.