پاورپوینت بیماری ایدز


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت بیماری ایدز دارای ۲۲ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت بیماری ایدز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت بیماری ایدز :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۲۲ اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :

موضوع مورد بحث :
بیماری ایدز
بسم الله الرحمن الرحیم
تعاریف:
HIV چیست؟ ایدز چیست؟
  HIV حروف مخفف کلمات :
  Human : انسان : این ویروس فقط بر انسانها اثر گذار است
Immuno-deficiency : نقص ایمنی :این ویروس باعث ایجاد نقص در دستگاه ایمنی بدن میگردد و    مانع از فعالیت صحیح دفاعی بدن  میشود.
Virus :ویروس : این ارگانیسم یک ویروس است و مانند همهُ ویروسها توانایی تکثیر مستقل ندارد، این ویروس با ایجاد تغییراتی در سلولهای انسانی تکثیر و انتشار می یابد.
AIDS حروف مخفف کلمات :
  Aquired : اکتسابی : زیرا فرد باید آنرا اکتساب کند و این بیماری جزء بیماریهای ژنتیک نیست.
Immune : ایمنی : بعلت اینکه بر سیستم ایمنی بدن اثر گذار است و کار سیستم ایمنی مبازه برای دفع میکرب، باکتری و ویروسها میباشد.
Deficiency : نقصان : بعلت اینکه باعث ایجاد نقص در سیستم ایمنی بدن میشود و کار آنرا دچار اختلال میکند.
Syndrom : مجموعه علامت : بعلت اینکه شخص مبتلا به ایدز ممکن است دچار انواع متفاوت از نشانه‌های بیماریها و عفونتهای فرصت طلب شود.
هر کسى با ویروس انسانى نقص ایمنى ( Human Immune deficiency Virus ) HIV آلوده شد و تست HIV مثبت پیدا کرد مبتلا به ایدز محسوب نمى شود.هنگامى تشخیص ایدز در یک فرد آلوده به HIV داده مى شود که یا تعداد مطلق سلول هاى دارای گیرنده )CD4 گروهى از سلول هاى دفاعى بدن) به کمتر از ۲۰۰ عدد در هر میلى متر مکعب خون رسیده باشد یا عفونت هاى فرصت طلب ناشى از عواملى که نمى توانند در افراد سالم بیمارى ایجاد کنند در فرد به وجود آمده باشد .
عامل بیماری:
بعضی از موجودات  ذره بینی وجود دارند که به آنها میکروب گفته می شود  میکروبها انواع مختلفی دارند مثلا تعدادی از انها را که در خارج از سلولهای زنده هم می توانند زندگی و تولید مثل کنند باکتری می نامند. بعضی از انها برای ادامه حیات و تکثیر خود حتما ً نیازمند این هستند که درون یک سلول زنده باشند به آنها ویروس می گویند. این میکروبها اگر وارد بدن انسان شوند می توانند موجب ایجاد بیماریهای عفونی شوند.(عوامل دیگری مانند قارچ هاو انگل ها و… هم هستند که جز علل ایجاد بیماریهای عفونی می باشند.)
اچ آی وی ( HIV ) حروف اول نام «ویروس نقص ایمنی انسانی » به زبان انگلیسی است، که عامل ایجاد ایدز شناخته شده است. تولیدمثل ویروسها با مصرف مواد حیاتی یاخته‌های میزبان امکان پذیر است و فعالیت اصلی آنها را مختل می‌کند. ویروسهای بسیاری جانوران و گیاهان را مبتلاء می‌کنند اما فقط برخی از آنها انسانها را بیمار می‌کنند. اچ.آی.وی ویروسی است که با مختل کردن عملکرد و متلاشی کردن نوعی از یاخته های مسؤول ایمنی منجر به نقص دستگاه دفاعی بدن انسان می‌شود.
هر میکروب پس از ورود به بدن به قسمت مورد علاقه اش رفته و در آنجا از امکانات بدن برای رشد و نمو خود استفاده می کند و بعضی و قتها با این کار موجب صدمه به آن قسمت از بدن هم می شود که این صدمه خود را بشکل علامتی مانند درد و.. نشان می دهد. از طرف دیگر بدن دارای   سربازهای دفاعی به نام گلبولهای سفید است  که سعی می کنند میکروب را ازبین ببرند  . در نتیجه یک جنگ بین  عامل بیماریزا و گلبولهای سفید اتفاق می افتد  که حاصل آن موجب می شود علائم بیماری ظاهر شود  . از روی این علایم که می تواند شامل تب ، سردرد ، لرز و .. . باشد  می توان پی برد فرد به یک بیماری عفونی مبتلا شده است. چون هر میکروب در یک جای بدن مستقر می شود و یک عوارض مشخص ایجاد می کند پس هر بیماری عفونی ، علامت مخصوص به خود را دارد و از روی این علائم می توان آنرا تشخیص داد.
سرنوشت یک فرد که به بیماری عفونی مبتلا شده است را قدرت سیستم ایمنی (سربازهای دفاعی) وی تعیین می کند . اگر این سیستم قوی باشد می تواند میکروب را از بین ببرد و اگر میکروب قویتر باشد می تواند عوارض زیادی ایجاد کند و حتی منجر به مرگ فرد نیز شود. پس نقش اصلی در بهبود بیمارهای عفونی بر عهده سیستم دفاعی بدن (گلبول های سفید) است . داروهای مختلف هم وجود دارند که یا با از بین بردن عامل بیماریزا و یا با تقویت سیستم ایمنی به بهبود بیماری عفونی کمک می کنند.
اگر ما عوامل بیماریزا را بشناسیم و راه ورود آنها را به بدن خود بدانیم ، با ممانعت از ورود آنها به بدن می توانیم از ابتلا به این بیماریها جلوگیری کنیم .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.