پاورپوینت اعتیاد ونقش جامعه در درمان ان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت اعتیاد ونقش جامعه در درمان ان دارای ۲۳ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت اعتیاد ونقش جامعه در درمان ان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت اعتیاد ونقش جامعه در درمان ان :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۲۳ اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :

بسم الله الرحمن الرحیم
موضوع:اعتیاد ونقش جامعه در درمان ان
اعتیادچیست؟
اعتیاد یــک «بیمارى اجتماعی» است که عوارض جسمى و روانى دارد هر ماده‌ای که پس از وارد شدن به درون بدن بتواند بر یک یا چند عملکرد مغز تأثیر بگذارد،‌ ماده مخدر است. این تعریف مخدرهایی نظیر توتون و مشروبات الکلی و مخدرهای غیر قانونی مانند هروئین و L..S.D را نیز در بر می گیرد. مصرف‌کنندگان مواد مخدر نیز بیمار تلقی می‌شوند. مفهوم این کلمه آن است که انسان با استعمال نوعی ماده شیمیایی از نظر جسمی و روانی به آن وابستگی پیدا می‌کند. به طوری که بر اثر دستیابی و مصرف دارو احساس آرامش و لذت به او دست می‌دهد، اما با نرسیدن دارو، خماری، دردهای جسمانی و احساس ناراحتی را تجربه می‌کند.در سال ۱۹۵۰ : سازمان ملل متحد در مورد اعتیاد به مواد مخدر تعریف زیر را ارائه کرد:اعتیاد به مواد مخدر عبارت است از مسمومیت تدریجی یا حادی که به علت مصرف مداوم یک دارو، اعم از طبیعی یا ترکیبی، ‌ایجاد می‌شود و به حال شخص و اجتماع زیان‌آور می‌باشد.
تاریخچه مواد مخدر در ایران و جهان: مکتوبات تاریخی چنین می نماید که بشر از آغاز تاریخ از مواد مخدر برای تسکین دردها و آلام خود که به تجربه با آنها آشنا شده بودند استفاده می نموده است . چینی ها اولین مردمی نبودند که با تریاک آشنایی داشتند، گرچه حکما و دانشمندان چینی از دیرباز باخواص درمانی تریاک آشنا بودند ولی احتمالا در قرن نهم و یا دهم بود که تریاک توسط اعراب به کشور چین معرفی شد . نوشته هایی که از تمدن سومری ها باقی است، نشان می دهد که سومریان از کهن ترین اقوامی بودند که نه تنها از تریاک استفاده می کردند، بلکه نام « گیاه شفابخش» نیز بر آن نهاده بودند، است . ممالک شرقی از جمله ایران، چین، هند، ترکیه و ممالک اروپایی به عمل می آمد، ولی اصل آن از مصر بوده است . مجارستان اولین کشور اروپایی است که با خشخاش آشنا شد در ایران دانشمندان و پزشکانی چون محمدبن زکریای رازی و ابن سینا اولین کسانی بودند که به خواص داروئی تریاک آشنا بوده و آن را برای مداوای بیماران خود تجویز می کردند . استعمال تریاک بیشتر به منظور تعدیل اضطراب خاطر بزرگان و در باریان و رجال عالی مقام معمول بود . در سال ۱۳۳۴ قانون منع کشت خشخاش و جلوگیری از مصرف غیر طبیعی تریاک از تصویب مجلس گذشت و وزارت بهداری را مسئول معتادین قرار دادند . در سال ۱۳۴۸ دولت قانون منع کشت خشخاش را لغو کرد و به جای آن قانون کشت محدود خشخاش و سهمیه کوپن تریاک را رواج داد . پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، در خرداد ماه ۱۳۵۹ قانون سهمیه تریاک معتادان مجاز لغو و دوره ای به مدت شش ماه به عنوان ترک اعتیاد مقرر شد و از آن پس (اتمام مهلت) اعتیاد جرم و معتاد مجرم شناخته شد
انواع مواد مخدر: ۱- سستی زا ۲- توهم زا ۳- توان افزا عوامل اجتماعی:
مصرف الکل در بین یهودیان جنبه ی مذهبی دارد. ایتالیاییها به احتمال زیاد ان را جزئی از غذا می دانند در حالی که بین ایرلندیها الکل محرک رفتار اجتماعی است. مطالعات اشتراوس، درباره ی ایتالیاییها نشان می دهد که نوشیدن الکل بخش اصلی اعتقادات و عادتهای غذایی آنهاست و نوشیدن آن به همراه غذا اجتناب ناپذیر است.
الکل جزو مشخصات فرهنگی شرق و غرب شده و وسیله ی ایجاد نشاط، تسهیل در مکالمات و راحتتر کردن ارتباط با دیگران بوده است.هورتن در بررسیها و تحقیقات خود به این نتیجه رسید که سه دسته از عوامل فرهنگی در ایجاد اعتیاد مؤثرند. اول، مقدار تنش زدایی و اضطراب انگیزی جامعه در افراد . دوم، برخورد جامعه در برابر مصرف مشروبات، سوم. عوامل و امکاناتی که جامعه برای رضایت خاطر افراد فراهم می کند.
سبب شناسی اعتیاد:
۱-وراثت و عوامل بیولوژیک (نظریه های زیست شناختی)
۲-نقش توارث در اعتیاد به مواد مخدر
۳-نظریه های روان شناختی
۴-مشکلاتعاطفیواختلالاتروانی
۵-نظریه های یادگیری
۶-شخصیت نوروتیک
۷-شخصیت ضد اجتماعی
۸-شخصیت نوروتیک
۹-شخصیت ضد اجتماعی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.