پاورپوینت خصوصیات گیاهشناسی پنبه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت خصوصیات گیاهشناسی پنبه دارای ۲۵ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت خصوصیات گیاهشناسی پنبه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت خصوصیات گیاهشناسی پنبه :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۲۵ اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :

بنام خدا
خصوصیات گیاهشناسی پنبه
خصوصیات گیاهشناسی پنبه
بیشتر ارقام مورد کشت و کار پنبه از دو گونه تتراپلویید G.barbadense و G.hirstitum می باشد که از زمانی جدید است ارقام دنیای قدیم عمدتا بوسیله دنیای جایگزین شداه اند.
پنبه گیاهی است ذاتاً چند سالعه که بطور یکساله کشت می شود. پنبه بصورت درختچه ای کوچک به ارتفاع ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر که طول و در رشد این گیاه ۲۰۰ روز می باشد.
پنبه دارای ریشه مستقیمی است که به سرعت زیادی به اعماق خاک نفوذ می کند که این عمق در شرایط آبی به ۲ متر می رسد.
پنبه دارای ساقه اصلی و چند شاخه جانبی است. بر روی ساقه برگهای بزرگ پنجه ای و عمدتاً تار دار بطور متناوب قرار گرفته اند.
گلهای پنبه بطور منفرد بر روی ساقه گل دهنده مشاهده می شود. گلها ابتدا سفید بوده ولی با گذشت زمان برنگ قرمز یا صورتی متمایل شده و پس از ۲ روز چروکیده شده و می ریزد تخمدان عمدتاً ۴ تا ۶ خانه ای است و در هر خانه ۸ الی ۱۲ تخمک قرار دارد. پنبه گیاهی خود گشن است ولی در صد دگر گشنی است به ۲۰ درصد برسد .
میوه بصورت کپسول یا غوزه است غوزه در زمان رسیدگی از محل اتصال برچه ها باز شده پرده های پنبه ظاهر می شود اندازه غوزه به رقم پنبه بستگی دارد.
دانه پنبه تخم مرغی شکل به طول ۷ تا ۱۵ میلی متر و به رنگ قهوه ای تیره تا سیاه است. دانه پنبه در میان سلولهای فیبری محصور شده اند. سلولهای فیبری به دو گروه تقسیم می شود یا سلولهای فیبری طویلی به رنگ کرمی کم رنگ تا سفید به طول ۲ تا ۵ سانتی متر که الیاف پنبه است ۲ سلولهای فیبری کوتاهی به طول چند میلی متر و به رنگ خاکستری که کرک نامیده می شود. وزن هزار دانه پنبه ۹۰ تا ۱۶۰ گرم است و الیاف ۳۰ الی ۴۰ درصد وزن کل وش را تشکیل می دهد.
بیشتر ارقامی که امروزه در جهان کاشته می شود به گونه G.hirsutum تعلق دارد ارقام این گونه دارای غوزه های بزرگ و عملکرد بالا و الیافی با طول متوسط است از مهمترین ارقامی که می تواند در نواحی گرم و خشک عملکرد بالایی داشته باشد رقم پر محصول ورامین است که برای کشت و کار در حوالی تهران، ورامین و گرمسار مناسب است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.