‌دپارتمان میوه کاری علمی ۷ ص


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ‌دپارتمان میوه کاری علمی ۷ ص دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ‌دپارتمان میوه کاری علمی ۷ ص  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ‌دپارتمان میوه کاری علمی ۷ ص،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ‌دپارتمان میوه کاری علمی ۷ ص :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۹ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏۲
‏‌دپارتمان میوه کاری علمی ـ دانشگاه کالیفرنیا ـ دیویس CA
‏پسته
‏نام علمی و مقدمه : P.U.L‏ تنها گونه از میان ۱۱ جنس پسته است که تولید دانه های خوراکی می نماید ـ ملیت آن آسیای غربی و صغیر بوده و گونه های وحشی آن نیز موجود می باشد در نواحی گرم و خشک این نواحی پسته معرفی شده به اروپا در دوره کلیسا (ابتدای مسیحیت ) سرویس اکتشافات گیاهی USDA‏ معرفی کننده پسته بود به امریکا در سال ۱۸۹۰ و پسته معرفی شده به کالیفرنیا در ۱۹۰۴ در ایستگاه شناخت گیاهان چیکو .
‏درخت پسته درختی دو پایه است بنابراین باغستان های پسته بایستی شامل درصد مناسبی از نر و ماده باشند ( ۱: ۸ در باغستان های قدیمی و حتی نسبت ۱/۲۵ در باغستان های جوان مطابق گفته کال سن ۱۹۹۵) .
‏در حال حاضر در صنعت کالیفرنیا نسبت یک نر به یک ماده اعمال می شود که در آن نر موجودی ذره بینی است گر چه موجودات ذره بینی غیر از (peters)‏ نیز آزمون شده اند. اعتماد داشتن صرفاً روی موجودات ذره بینی و صرف همه پتانسیل روی آن ممکن است مصیبتی برای صنعت باشد در هنگام مواجهه با آلودگی ها و بیماریها ـ و تلاشها برای ارزیابی گونه هایی از موجودات مناسب و گسترش موجودات ذره بینی جدید راهی است که پارفیت آنرا در ۱۹۹۵ میلادی امتحان نموده است لازم بذکر است که تعدادی عامل محدود کننده نیز در عمل وجود دارند از جمله ساقه های زیر زمینی بطور مثال ورتیکولوم تولرانت انیتی جریما غلبه یافت به دو نوع پسته اتلانتیکا و انیتی جریما بطور فزاینده ای وقتی دو نوع پسته فوق الذکر در کالیفرنیا کشت شده بود ( گزارش از کروگر و فرگوسن ) مسئله اصلی در مورد پسته برای پسته کاران تمایل شدید بعلت گونه های کم هزینه می باشد .
‏۳
‏شاخصه های مرغوبیت و محدودیت ها :
‏در تقسیم بندی پسته از میان آن دسته ای که در گروه تجاری دسته بندی شده اند یک جنبه اصلی آن است که فاقد آلودگی باشند این نه تنها در جلا و شفافیت پسته نقش مهمی دارد بلکه شاخصه مهمی است در گسترش عوامل آلوده کننده و ظهور حشرات موذی قبل از به بار نشستن محصول ( توضیحات بیشتر در قسمتهای دیگر همچنین شرح زیر) . معیار مرغوبیت دانه شامل بافتی پر چین و سفت که (اثر فیدبکی منفی با خشک کردن غیر کافی بعد از جمع آوری یا ذخیره بمدت زیاد دارد ) ، شیرینی ، طعم و مزه روغنی و فاقد رانسید شدن (تندی روغن) می باشد (کاور ۱۹۸۲) .
‏دانه ها محتوای روغن فراوان هستند (حدود ۵/۴ وزن) و نیز پروتئین فراوان حدود ۳۰ % کل وزن ملکولی قند بکار رفته در دانه ها حدود ۴ـ۳ % است و قندهایی از قبیل فروکتوز و گلوکز اولیه قندهای تبدیل شونده حدود ۱۰ درصد کل قند را تشکیل می دهند
‏شاخصه های بلوغ از لحاظ باغبانی
‏دانه پسته جزو دانه های آلویی (شفتی) محسوب می شود شامل یک اگزوکارپ سخت که مزوکارپ آبدار (گوشتی) را در میان گرفته علیرغم سفتی اگزوکارپ نسبتاً نازک است و در واقع پوشاننده قسمت خوراکی میوه است . ایده آل ترین موقع برداشت محصول موقعی است که تجمعی از چربی و قند داخل هسته وجود دارد که این کاملاً در تطابق با زمان دو نیم نشده است پوسته دو نیم شده قابل مشاهده نیست بدلیل اینکه پوشش گوشتی مزوکاپ پوسته دانه را می پوشاند هر چند علایم بلوغ می تواند مشاهده شود و در تغییر رنگ اگزوکارپ که سبز است وقتی دانه نابالغ است و سپس برنگ قرمز و یا عاجی در می آید در زمان رسیدن کامل فعالیت در ناحیه بریده شده بین دانه ها و تیره پشت است (معیار کاهش قابل اندازه گیری قدرت جابجایی میوه است ) همچنین نشان دهنده نوع بلوغ است . در زمان بلوغ کامل دانه با پوسته اش بیرون می زند از پوسته وقتی فشار وارد آمده بوسیله انگشت میانی و شست اعمال شود در قسمت انتهایی پوسته (فرگوسن ۱۹۹۵) ـ دانه ها در حالت بلوغ کامل طبقه بندی و نمره گذاری می شوند با همیاری که قبلاً شرح آن رفت که تجمع کاملی از چربی و قندهای ساده است .
‏۳
‏برداشت محصول نبایستی به تأخیر بیفتد از زمان بلوغ چون باعث افزایش زیان خواهد شد توسط آفت هایی مثل کرم نارنجی ، پرندگان ، قارچها (مخصوصاً اسپروژیلاس فلایووس ) و نیز تغییرات آب و هوایی ناشی از فصل مثل باد و باران اگر چه تاخیر برداشت می تواند منتهی شود به جلای پوسته چون ترکیبات فعلی تجزیه می شوند (ترکیبات فنل بوفور در بافتهای پوسته یافت می شوند) . وقتی دانه های برداشت شده درجه بندی شده و رطوبت نسبی معادل ۵۰ ـ ۴۰ درصد دارند . درختان تکان داده می شوند توسط دست برای درختان جوان و روش مکانیکی برای درختان بالغ و دانه های ریخته می شوند روی پارچه های غیر قابل نفوذ تا از تماس با خاک و آلودگیهای احتمالی جلوگیری بعمل آید ـ تاخیر بین انبار کردن و دیگر فروریها بایستی بحداقل برسد چون این مشکلات حادتری را باعث خواهد شد که از طریق تجزیه پوسته آلودگی به دیگر بافتهای پوسته سرایت می کند . مسائلی که از یک تاخیر در جمع آوری محصول ایجاد می شود و در مراحل پوست کردن و خشک کردن آن می تواند کاهش یابد در صورتیکه دمای نگهداری صفر درجه باشد و در ۷۰%

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.