شیوه طراحی ضد معماری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شیوه طراحی ضد معماری دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شیوه طراحی ضد معماری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شیوه طراحی ضد معماری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شیوه طراحی ضد معماری :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۲ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏۱
‏شیوه طراحی مهندس فرهاد احمدی- ضد معماری
‏چکیده :
‏مهندس فرهاد احمدی از جمله معماران معاصر ایران است که طرحهای خود را با گرایش آکادمیک و مبتنی بر اصول نظری تبیین شده‏‌‏ای طراحی می‏‌‏نماید و با تأکید بر زمین مداری و پیوند بستر و محیط با فضاء معماری خاصی را پدید آورده است که معمار از آن با عنوان ضد معماری یاد می‏‌‏کند. روش طراحی ضد معماری با معماری در تضاد است و با شجاعت در صدد ایجاد آینده‏‌‏ای متفاوت و کارآمدتر است. روش رسیدن معمار به طرح از طریق شیوه حل مسئله می‏‌‏باشد، او از روایت و داستانی که می‏‌‏تواند ویژگیهای اصلی را به هم ربط دهد در قسمتهای مختلف طرح استفاده می‏‌‏کند تا محصول نهایی دارای اجزائی به هم پیوسته و مرتبط با یکدیگر باشند و بیشترین ارتباط را با مخاطب برقرار کند.
‏۳
‏مقدمه :
‏مهندس فرهاد احمدی، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد معماری و شهرسازی سال ۱۳۶۵ از دانشگاه تهران، هم اکنون عضو علمی دانشگاه شهید بهشتی است . او فعالیتهای خود را از دهه ۶۰ آغاز کرده است. از میان کارهای او می‏‌‏توان به مرکز نمایش‏‌‏های آئینی در تهران/۱۳۸۲ ، طرح مجموعه ساختمانهای اداری نفت با همکاری گروه قبل مک کارتی از انگلیس/۱۳۸۱ ، سفارت ایران در سوئد/۱۳۸۰ ، سفارت ایران در کره /۱۳۷۹ ، اقامتگاه سفیر ایران در کره/۱۳۷۸ ، ساختمان اداری فرشته در کردان کرج/۱۳۷۶ ، طرح مرکز کتب خطی شبه قاره در اسلام آباد ، پاکستان / ۱۳۷۵ ، خانه جوان عظیمی، تهران / ۱۳۷۱ ، مرکز فرهنگی و تجاری کرمان / ۱۳۷۰ ، توسعه و بازسازی باغ تاریخی شاه گلی تبریز / ۱۳۶۸ ، مرکز فرهنگی تبریز / ۱۳۶۸ ، مرکز فرهنگی اصفهان / ۱۳۶۷ ، مرکز فرهنگی دزفول / ۱۳۶۵ ، طرح شهرک‏‌‏های آسیب دیده در مناطق جنگی/ ۱۳۶۲ ‏–‏ ۱۳۶۰ و . . . اشاره نمود.
‏همچنین از وی در چندین مسابقه محدود و پر اهمیت ملی مانند طرح کتابخانه ملی ایران، تهران / ۱۳۷۴ ، طرح مرکز کتب خطی شبه قاره در اسلام آباد پاکستان / ۱۳۷۵ ، ‏طرح مرکز مدیریت صنعتی در کردان کرج / ۱۳۶۷ ، طرح مجموعه ساختمانهای اداری نفت با همکاری گروه قبل مک کارتی انگلیس / ۱۳۸۱ و . . . دعوت شده است.
‏۳

‏در ادامه شیوه طراحی مهندس احمدی بررسی و سپس نمونه‏‌‏ای از کارهای انجام شده ایشان ارائه می‏‌‏شود.
‏محور فکری طرح ها:‏‌
‏مهندس احمدی محورهای فکری خود را که طرح‏‌‏هایش حول آن محور شکل گرفته و همچنین روند پرداختن به نقش عملکرد را در طرح‏‌‏هایش اینچنین توضیح می‏‌‏دهد:
‏فرم و ریخت ظاهری معماری من تحقق عینی اصول و مبانی‏‌‏ای مشخص است که نگاه مفهومی به فضا، متن گرایی، فروتنی ، صداقت، ایجاز و ایهام از اهم آنها هستند. این اصول به صورت لایه‏‌‏ای فعال و متحول در بیرونی ساختن طرح نقش مؤثر دارند.
‏این اصول همواره در حول یک فکر مهندسی مرکزی به کار گرفته شده است و رابطه اجزاء به خرد و کلان مانند معماری و شهر و یا بنا و مستمر طبیعی در آنها به صورت لاینفک دنبال شده است. به معماری به مثابه یک پوسته پیوسته هوشمند که ممکن است سخت یا نرم و یا ترکیب آن دو باشد می‏‌‏نگرد که این پوسته هوشمند برای تولید فضایی امن بکار گرفته می‏‌‏شود و می‏‌‏تواند برنامه

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.