شیوه طراحی ضد معماری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
شیوه طراحی ضد معماری دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد شیوه طراحی ضد معماری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شیوه طراحی ضد معماری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن شیوه طراحی ضد معماری :
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۲ صفحه
قسمتی از متن word (..doc) :
۱
شیوه طراحی مهندس فرهاد احمدی- ضد معماری
چکیده :
مهندس فرهاد احمدی از جمله معماران معاصر ایران است که طرحهای خود را با گرایش آکادمیک و مبتنی بر اصول نظری تبیین شدهای طراحی مینماید و با تأکید بر زمین مداری و پیوند بستر و محیط با فضاء معماری خاصی را پدید آورده است که معمار از آن با عنوان ضد معماری یاد میکند. روش طراحی ضد معماری با معماری در تضاد است و با شجاعت در صدد ایجاد آیندهای متفاوت و کارآمدتر است. روش رسیدن معمار به طرح از طریق شیوه حل مسئله میباشد، او از روایت و داستانی که میتواند ویژگیهای اصلی را به هم ربط دهد در قسمتهای مختلف طرح استفاده میکند تا محصول نهایی دارای اجزائی به هم پیوسته و مرتبط با یکدیگر باشند و بیشترین ارتباط را با مخاطب برقرار کند.
۳
مقدمه :
مهندس فرهاد احمدی، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد معماری و شهرسازی سال ۱۳۶۵ از دانشگاه تهران، هم اکنون عضو علمی دانشگاه شهید بهشتی است . او فعالیتهای خود را از دهه ۶۰ آغاز کرده است. از میان کارهای او میتوان به مرکز نمایشهای آئینی در تهران/۱۳۸۲ ، طرح مجموعه ساختمانهای اداری نفت با همکاری گروه قبل مک کارتی از انگلیس/۱۳۸۱ ، سفارت ایران در سوئد/۱۳۸۰ ، سفارت ایران در کره /۱۳۷۹ ، اقامتگاه سفیر ایران در کره/۱۳۷۸ ، ساختمان اداری فرشته در کردان کرج/۱۳۷۶ ، طرح مرکز کتب خطی شبه قاره در اسلام آباد ، پاکستان / ۱۳۷۵ ، خانه جوان عظیمی، تهران / ۱۳۷۱ ، مرکز فرهنگی و تجاری کرمان / ۱۳۷۰ ، توسعه و بازسازی باغ تاریخی شاه گلی تبریز / ۱۳۶۸ ، مرکز فرهنگی تبریز / ۱۳۶۸ ، مرکز فرهنگی اصفهان / ۱۳۶۷ ، مرکز فرهنگی دزفول / ۱۳۶۵ ، طرح شهرکهای آسیب دیده در مناطق جنگی/ ۱۳۶۲ – ۱۳۶۰ و . . . اشاره نمود.
همچنین از وی در چندین مسابقه محدود و پر اهمیت ملی مانند طرح کتابخانه ملی ایران، تهران / ۱۳۷۴ ، طرح مرکز کتب خطی شبه قاره در اسلام آباد پاکستان / ۱۳۷۵ ، طرح مرکز مدیریت صنعتی در کردان کرج / ۱۳۶۷ ، طرح مجموعه ساختمانهای اداری نفت با همکاری گروه قبل مک کارتی انگلیس / ۱۳۸۱ و . . . دعوت شده است.
۳
در ادامه شیوه طراحی مهندس احمدی بررسی و سپس نمونهای از کارهای انجام شده ایشان ارائه میشود.
محور فکری طرح ها:
مهندس احمدی محورهای فکری خود را که طرحهایش حول آن محور شکل گرفته و همچنین روند پرداختن به نقش عملکرد را در طرحهایش اینچنین توضیح میدهد:
فرم و ریخت ظاهری معماری من تحقق عینی اصول و مبانیای مشخص است که نگاه مفهومی به فضا، متن گرایی، فروتنی ، صداقت، ایجاز و ایهام از اهم آنها هستند. این اصول به صورت لایهای فعال و متحول در بیرونی ساختن طرح نقش مؤثر دارند.
این اصول همواره در حول یک فکر مهندسی مرکزی به کار گرفته شده است و رابطه اجزاء به خرد و کلان مانند معماری و شهر و یا بنا و مستمر طبیعی در آنها به صورت لاینفک دنبال شده است. به معماری به مثابه یک پوسته پیوسته هوشمند که ممکن است سخت یا نرم و یا ترکیب آن دو باشد مینگرد که این پوسته هوشمند برای تولید فضایی امن بکار گرفته میشود و میتواند برنامه
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.