شرکت تضامنی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شرکت تضامنی دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شرکت تضامنی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شرکت تضامنی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شرکت تضامنی :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۵ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

۱
‏شرکت تضامنی
‏شرکت ‏های تجارتی ‏را می توان به سه نوع قسمت کرد: نوع اول آنهایی هستند که در آنها ‏دخالت دارد و نوع دوم شرکت هایی که اعتبار و شخصیت شرکاء در آن دخالت دارد. شرکت ‏سهامی بارزترین آنها در نوع اول است و شرکت تضامنی کامل ترین آنها در نوع ثانی است. ‏شرکت ‏های سهامی ‏و تضامنی را درست در مقابل یکدیگر قرار می دهند. در ‏شرکت ‏سهامی ‏شخصیت و اعتبار شرکاء به هیچ وجه دخالتی ندارد و فقط ‏سرمایه ‏نقش ‏اساسی را دارد. ولی در شرکت تضامنی اعتبار و شخصیت شرکاء بیش از هر چیز شاخص شرکت ‏است.
‏طبق ماده ۱۱۶ قانون تجارت شرکت های تضامنی شرکتی است که در تحت اسم ‏مخصوص برای امور تجارتی بین دو و یا چند نفر با مسئولیت تضامنی تشکیل می شود. اگر ‏دارائی شرکت برای تأدیه تمام قروض کافی نباشد هر یک از شرکاء مسئول پرداخت تمام ‏قروض شرکت است- هر قراردادی که بین شرکاء برخلاف این ترتیب داده شده باشد در مقابل ‏اشخاص ثالث کان لم یکن خواهد بود. بنابراین شرکاء شرکت مسئول پرداخت کلیه دیون و ‏تعهدات شرکت می باشند علاوه بر آن مسئولیت تضامنی نیز دارند. یعنی در صورت کسر ‏سرمایه ‏، ‏هر یک از آنها به تنهائی در مقابل طلبکاران و اشخاص ثالث برای تأدیه تمام ‏حقوق ‏آنها مسئول اند. ‏مثلاً شرکتی که بین پنج نفر با سرمایه یک میلیون ریال تشکیل شود هر گاه دو میلیون ‏ریال قروض شود نسبت به یک میلیون ریال که علاوه بر استهلاک سرمایه بقیه طلب ‏بستانکاران هر پنج نفر شریک متضامناً مسئول پرداخت آنند و طلبکاران می توانند به هر ‏یک از شرکاء که خواهند با هر پنج نفر آنها متضامناً مراجعه کرده طلب خود را وصول ‏نمایند. تعقیب یکی از شرکاء و مطالبه کلیه طلب مانع از مطالبه از دیگری نخواهد بود- ‏البته شریکی که در چنین موقعی طلب بستانکاران را پرداخته، می تواند به یکی از شرکاء ‏خود مراجعه و سهم زیان آنها را به تناسب سرمایه ای که در شرکت داشته اند وصول ‏نماید.
‏اهمیت شرکت تضامنی به قدری است که هرگاه شرکاء به خلاف آن در ‏شرکتنامه تراضی نمایند گرچه باطل نبوده و بین خودشان مؤثر و نافذ است ول در مقابل ‏بستانکاران به هیچ وجه ارزشی نخواهد داشت
۳
.
‏مثال : هر گاه در شرکت قرار شود ‏یکی از شرکاء از نفع و ضرر به میزان نصف ‏سهمی ‏که به سهم الشرکه ‏او تعلق می گیرد استفاده نماید ، این تراضی در بین شرکاء مؤثر است ولی در مقابل ‏طلبکاران تأثیری نداشته وبستانکاران می توانند آن را کان لم یکن دانسته و به هر یک ‏از شرکاء که مایل باشند مراجعه نمایند .
‏تشکیل شرکت
‏شرکت تضامنی موقعی تشکیل می شود که دو امر واقع شده باشد:
‏شرکتنامه ‏مطابق قانون تنظیم شده باشد .
‏تمام ‏سرمایه ‏نقدی تأدیه و سهم الشرکه غیر نقدی تماماً تقویم و تحویل شده باشد.
‏شرکت های تضامنی غالباً احتیاج به ‏اساسنامه ‏ندارند ولی اگر قراری بین شرکاء باشد که با تراضی قبلی بوده و محتاج به تعیین تکلیف ‏باشد در اساسنامه قید می شود، زیرا معمولاً در شرکتنامه آن چه ذکر می شود امور ‏اساسی شرکت است از قبیل :
‏اسم شرکت
‏موضوع شرکت
‏مدت شرکت
‏سرمایه و حصه هر یک از شرکا ء اعم از نقدی وغیر نقدی با ذکر نام شرکاء
‏تقسیم سود و زیان
‏مقررات راجع به فسخ شرکت و فوت شرکاء
‏شرکتنامه ‏مهم ترین پایه و اساس شرکت است و ‏مسلم است که به هیچ وجه نمی توان آن را تغییر داد مگر به رضایت تمام شرکاء. ‏سرمایه ‏نیز ‏باید تماماً پرداخت شده باشد اعم از نقدی یا غیر نقدی. در تقویم سهم الشرکه غیر ‏نقدی، در شرکت تضامنی قانون مقررات خاصی معمول نداشته ، زیرا به نحوی که دیدیم در ‏شرکت ‏های سهامی ‏پس از واگذاری چیزی که در ازاء آن سهم داده می ‏شود ، شریک تعهدی ‏ندارد. و در ‏شرکت های با مسئولیت محدود ‏اگر سهم الشرکه
۳
‏غیرنقدی کمتر از ارزش واقعی تقویم شود شرکاء متضامناً مسئول اند. ولی در این قبیل ‏شرکت ها ، اساس آن است که شرکاء مسئول کمبود سرمایه باشند. بنابراین قید آن در این ‏مورد لزومی ندارد ، و اگر سهم الشرکه ، غیر نقدی یکی از شرکاء کمتر از قیمت واقعی ‏تقویم شده باشد سایر شرکاء به ضرر خودشان اقدام کرده اند . فقط در ماده ۱۱۸ به این ‏عبارت مرقوم شده « شرکت تضامنی وقتی تشکیل می شود که تمام سرمایه نقدی تأدیه و سهم ‏الشرکه غیر نقدی تقویم و تسلیم شده باشد».
‏مسلم است که سهم الشرکه غیر نقد ‏علاوه بر آن که باید تسلیم شود تقویم آن نیز باید به تراضی تمام شرکاء به عمل آمده ‏باشد تا میزان کل سرمایه معلوم باشند.
‏نام شرکت
‏قانون یکی از شرایط شرکت تضامنی را داشتن « اسم مخصوص » ‏دانسته و به شرح ماده ۱۱۷ قانون « در اسم شرکت تضامنی باید عبارت ( شرکت تضامنی ) و ‏لااقل اسم یکی از شرکاء ذکر شود. در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکاء ‏نباشد باید بعد از اسم شریک یا شرکائی که ذکر شده است عبارتی از قبیل ( و شرکاء ) ‏یا ( برادران ) قید شود».
‏چون شرکت دارای ‏شخصیت ‏حقوقی ‏است از آن جهت باید مانند یک شخص طبیعی اسم داشته باشد و نام لااقل یک ‏شریک در آن ذکر شده و به بقیه شرکاء اشاره شده باشد.
‏مانند شرکت تضامنی ‏احمد محسنی و شرکاء ‏–‏ یا شرکت تضامنی برادران رفعت.
‏قید کلمه ( شرکت تضامنی ) ‏از دو جهت است: یکی اینکه معرف ‏شخصیت ‏حقوقی ‏شرکت بوده و آن را از شخصیت شرکائی که به نام آنها نامیده می شود متمایز ‏نماید.
‏دیگر اینکه این موضوع به نفع شرکت و معرف ضمانت شرکاء می باشد.
‏نام شرکت همان ‏نام ‏تجارتی ‏آن است ولی قابل انتقال نیست زیرا دیگری نمی تواند از عنوان آن استفاده ‏نموده و نام و اعتبار

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.