طرح درس علوم سوم ابتدایی درس نیرو همه جا (۱)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
10 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 طرح درس علوم سوم ابتدایی درس نیرو همه جا (۱) دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد طرح درس علوم سوم ابتدایی درس نیرو همه جا (۱)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی طرح درس علوم سوم ابتدایی درس نیرو همه جا (۱)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن طرح درس علوم سوم ابتدایی درس نیرو همه جا (۱) :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

علوم پایه سوم ابتدایی – صفحه۳۶تا۳۳ ، نیرو همه جا )۱( طراح :
آشنایی دانش آموزان با مفهوم نیرو و کاربرد آن
هدف کلی
دانش آموزان بتوانند مفهوم نیرو را تعریف کنند.
آشنایی دانش آموزان با نیروهای هل دادنی و کشیدنی
۶- دانش آموزان بتوانند اجسام را با هل دادن و کشیدن به حرکت در آورند.
۴- دانش آموزان به مبحث نیرو و کاربرد آن علاقه مند شوند.
اهداف جزیی
تلفیقی از روش های سخنرانی، پرسش و پاسخ و نمایشی
روش تدریس
سوال :
– بچه ها چگونه جسم ها را به حرکت در می آوریم؟
ارزشیابی تشخیصی
معلم برای ایجاد انگیزه با توپ و تناب وارد کلاس می شود و به دانش آموزان می گوید قرار است امروز برای زنگ علوم در حیاط مدرسه بازی کنیم و من چند سوال در مورد بازی ها از شما می پرسم پس خوب حواستان را به بازی ها جمع کنید.
ایجاد انگیزه
معلم دانش آموزان را کنار هم در گوشه ای از حیاط مدرسه جمع می کند .
و از دونفر از آنها می خواهد تا جلوی سایر دوستانشان والیبال بازی کنند و توپ را برای هم پاس دهند. پس از کمی بازی معلم می گوید: خب بچه ها دیدید که برای انجام بازی باید این دونفر توپ را به همدیگر پاس دهند. حال یک سوال، به نظر شما چگونه این دونفر توپ را به حرکت در می آوردند و آن را به یکدیگر پاس می دادند؟ بچها جواب های مختلفی میدهند از جمله، آنها توپ را به سمت یکدیگر پرتاب می کردند یا اینکه آنها به توپ ضربه می زدند.
حال معلم دانش آموزان را به دوگروه تقسیم می کند و طناب را به آنها می دهد تا مسابقه ی طناب کشی را انجام دهند و در آخر می گوید کدام گروه برنده شدند؟ دلیل برنده شدن را می پرسد. دانش آموزان بازهم جواب های گوناگون می دهند از جمله، آنها زور بیشتری داشتند.
پس از این بازی معلم می تواند از دانش آموزان بخواهد تا ماشینی را که در حیاط مدرسه پارک شده کمی به جلو حرکت دهندو در آخر از آنها بپرسد برای حرکت دادن ماشین چه
ارایه درس
جدید
کاری نیاز بودو
در آخر معلم برای دانش آموزان توضیح می دهد که همانطور که شما انجام دادید و دیدید برای به حرکت در آوردن توپ، ماشین و یا طناب باید به آن فشار بیاوریم یا ضربه بزنیم که در علوم بهتر است بگوییم باید به اجسام نیرو وارد کنیم تا آنها را به حرکت در آوریم.
سپس سوال می پرسد که بچه ها برای به حرکت در آوردن ماشین چگونه به آن نیرو وارد کردیم و یا برای برنده شدن در مسابقه چگونه به طناب نیرو وارد کردیم و معلم دانش آموزان را به سمت نیروهای هل دادنی و کشیدنی سوق می دهد.
ارزشیابی پرسش و پاسخ حین ارایه ی تدریس تکوینی
جمع بندی روخوانی از متن درس توسط یکی از دانش آموزان
ارزشیابی پایانی ارزشیابی پایانی : روی کارت هایی نام تعدادی بازی نوشته و به گروه ها می دهیم و معلم دو و تعیین تکلیف کلمه ی هل دادنی و کشیدنی را پای تابلو می نویسد و از آنها می خواهد تا کلمه ی خود را زیر نوع نیروی مربوطه با آهنربا بچسباند .
تعیین تکلیف : معلم از دانش آموزان می خواهد تا لیستی از کارهای روزمره ی خود را در برگه ای نوشته و با انجام دادن آنها در طول روز، نوع نیروایی که برای آنها نیاز است جلوی آنها بنویسد.
زمان
باسمه تعالی
کتاب: علوم پایه:سوم ابتدایی موضوع درس : نیرو صفحات : ۹۶ مدت جلسه : ۵۳دقیقه تاریخ :
مشخصات کلی
آشنایی با مفهوم نیرو
هدف کلی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.