مبانی نظری وپیشینه تحقیق رشد اجتماعی وفرزند پروری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری وپیشینه تحقیق رشد اجتماعی وفرزند پروری دارای ۴۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری وپیشینه تحقیق رشد اجتماعی وفرزند پروری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری وپیشینه تحقیق رشد اجتماعی وفرزند پروری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری وپیشینه تحقیق رشد اجتماعی وفرزند پروری :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۸ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏مبانی نظری وپیشینه تحقیق رشد اجتماعی وفرزند پروری
‏فصل دوم ‏
‏مقدمه ‏
‏الف ) رشد اجتماعی ‏
‏رشد اجتماعی در دوران های مختلف ‏
‏رشد اجتماعی در دوره‌ی پیش دبستانی ‏
‏رشد اجتماعی در دبستان ‏
‏رشد اجتماعی در نوجوانی ‏
‏اهداف رشد اجتماعی ‏
‏نظریه یادگیری اجتماعی بندورا ‏
‏مطالعات عروسک بلوبد ‏
‏تاریخچه‌ی فرزند پروری ‏
‏ شیوه‌ی فرزند پروری ازنظر باوم مریند ‏
‏شیوه مقتدرانه ‏
‏ شیوه سهل انگاری ‏
‏شیوه خودکامه ‏
‏الگوی جدید فرزند پروری بام مریند ‏
‏نظریه‌های مربوط به شیوه‌ی فرزند پروری ‏
‏ پژوهش‌های انجام شده در خارج و داخل کشور ‏
‏منابع
‏مق‏دمه :
‏ در عصر حاضر که همه چیز با شتاب در تغییر و تحول است دامنه‌ی دگرگونی به کانون خانواده نیز نفوذ کرده است و روابط انسانی را در شبکه‌ی ارتباطی خانوادگی به شدت تحت تاثیر قرار داده است ، به گونه‌ای که گاهی پدران و مادران پاسخ روشنی برای مسائل اخلاقی و تربیتی خود و فرزندانشان نمی یابند و مضطربانه از خود می پرسند اکنون چه باید کرد ؟
‏در خانواده است که کودک نخستین چشم انداز پیرامون خود را به دست می آورد و احساس وجود می‌کند رو در واقع روابط صمیمانه اعضای خانواده است که در تکوین رشد و شخصیت کودک و نوجوان تاثیر میکند .( پارسا ، ۱۳۷۶)
‏ روان پزشکان معتقدند جبر و زورگویی تار و پود حیات کودک و استعدادهای فطری او را به هم می‌ریزد ، و برعکس عشق و محبت والدین و آموزگاران باعث تعادل رشد دستگاه‌های عصبی مرکزی و در نتیجه در حالت‌های روانی او ‏می‌شود (‏میلاد فر ، ۱۳۷۰)
‏والدین خشک و غیر منطقی و بیش از حد سخت‌گیر که از قبول هرگونه دلیل برای رعایت مقررات سرباز می‌زنند و می‌توانند سبب اختلال‌های شخصیت در کودکان گردند .
‏ از طرفی تسلیم شدن والدین نسبت به خواسته‌های کودک نیز می تواند موجب اختلال در شخصیت کودک شود ، نگرش گرم یا سرد والدین می‌تواند باعث سازگاری یا ناسازگاری فرزندان در آینده باشد .( پارسا ، ۱۳۷۶ )
‏الف )‌رشد اجتماعی ‏ . Socialization
‏رشد اجتماعی به معنی تکامل روابط اجتماعی فرد است . رشد اجتماعی مستلزم هماهنگی با گروه اجتماعی و پیروی از هنجارها و سنتهای آن است .
‏برای رسیدن به این مرحله از رشد اجتماعی کودک می‌بایست علایق خود را دگرگون کرده و شیوه‌های جدید رفتار او فراگیرد و دوستان جدیدی را برگزیند( رشد کودک ، احمدی و بنی جمال ۱۳۷۱) اهمیت رشد اجتماعی و اجتماعی شدن در آن است که هر کس در جامعه به دنیا می آید ، در آن نشو و نمو می‌کند و جوانی و بزرگسالی و در واقع زندگی خود را در جامعه می گذراند .
‏به این ترتیب فرایند اجتماعی شدن کودک شبیه به خود را دارا می شود ، کودک علامتی به محیط می‌فرستد در جهت هدف خاص و هنگامی که همسالان یا همبازی‌های این علائم را دریافت کردند پاسخ آنها را ارسال می‌دارند و فرد متوجه می‌شود تا چه حد مقبولیت دارد .
‏ به بیان دیگر واکنش دیگران به او می‌گوید که چگونه است ، البته ناگفته نماند که تفاوتهای فردی در روابط گروهی اثرات قابل ملاحظه‌ای دارد .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.