مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مدل های مدیریت دانش (فصل دوم)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مدل های مدیریت دانش (فصل دوم) دارای ۵۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مدل های مدیریت دانش (فصل دوم)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مدل های مدیریت دانش (فصل دوم)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و مدل های مدیریت دانش (فصل دوم) :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۵۱ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏بخش اول‏:‏ مبانی نظری و ادبیات تحقیق
‏۲-۱- مبانی نظری در خصوص ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏دانش
‏۱۳
‏۲-۱-۱- مقدمه
‏۱۳
‏۲-۱-۲- ‏مفهوم‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏دانش
‏۱۴
‏۲-۱-۳- ‏تار‏ی‏خچه‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏دانش
‏۱۵
‏۲-۱-۴- ‏اصول‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏دانش
‏۱۶
‏۲-۱-۵‏- ‏تئور‏ی‏ ‏ها‏ی‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏دانش
‏۱۸
‏۲-۱-۵-۱‏- ‏تئور‏ی‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏دانش‏ ‏جامع
‏۱۸
‏۲-۱-۵-۲‏- ‏تئور‏ی‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏دانش‏ ‏ت‏ی‏م‏ی
‏۱۹
‏۲-۱-۵-۳‏- ‏تئور‏ی‏ ‏مد‏ی‏رت‏ ‏دانش‏ ‏جامعه‏ ‏گرا
‏۲۱
‏۲-۱-۶‏- ‏ز‏ی‏رساختارها‏ی‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏دانش
‏۲۲
‏۲-۱-‏۶‏-۱‏- ‏منابع‏ ‏انسان‏ی
‏۲۵
‏۲-۱-‏۶‏-۲‏- ‏فناور‏ی‏ ‏اطلاعات
‏۲۶
‏۲-۱-‏۶‏-۳‏- ‏فرهنگ‏ ‏سازمان‏ی
‏۲۸
‏۲-۱-‏۶‏-۴‏- ‏ساختار‏ ‏سازمان‏ی
‏۲۹
‏۲-۱-۷‏- ‏فرا‏ی‏ند‏ ‏ها‏ی‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏دانش
‏۳۰
‏ ۲-۱-۸‏- ‏فرا‏ی‏ندها‏ی‏ ‏لازم‏ ‏برا‏ی‏ ‏استقرار‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏دانش‏ ‏در‏ ‏سازمان
‏۳۱
‏۲-۱-۸-۱- ‏تول‏ی‏د‏ ‏دانش
‏۳۲
‏۲-۱-۸-۲-‏ ‏کسب‏ ‏دانش
‏۳۳
‏۲-۱-۸-۳- ‏ذخ‏ی‏ره‏ ‏ساز‏ی‏ ‏دانش
‏۳۶
‏۲-۱-۸-۴- ‏تسه‏ی‏م‏ ‏و‏ ‏توز‏ی‏ع‏ ‏دانش
‏۳۷
‏۲-۱-۸-۵- ‏بکارگ‏ی‏ر‏ی‏ ‏دانش
‏۳۸
‏۲-۱-۹- ‏مدل‏ ‏ها‏ی‏ ‏مد‏ی‏ر‏ی‏ت‏ ‏دانش
‏۳۹
‏۲-۱-۹-۱‏- ‏مدل‏ ‏عموم‏ی‏ ‏دانش‏ ‏در‏ ‏سازمان
‏۴۰
‏۲-۱-۹-۲- ‏مدل‏ ‏هیسیگ
‏۴۱
‏۲-۱-۹-۳- ‏مدل‏ ‏مک‏ ‏الروی
‏۴۲
‏۲-۱-۹-۴- ‏مدل‏ ‏بک‏ ‏من
‏۴۲
‏۲-۱-۹-۵- ‏مدل‏ c‏۷
‏۴۳
‏۲-۱-۹-۶- ‏مدل‏ ‏نوناکا‏ ‏و‏ ‏تاکوچی
‏۴۴
‏بخش دوم: پیشینه تحقیق
‏۲-۲‏- ‏پ‏ی‏ش‏ی‏نه‏ ‏تحق‏ی‏ق‏ ‏در‏ ‏سطح‏ ‏ب‏ی‏ن‏ ‏الملل‏ ‏وا‏ی‏ران
‏۴۸
‏ ۲-۲-۱‏- ‏درسطح‏ ‏ا‏ی‏ران
‏۴۹
‏۲-۲-۲.‏درسطح‏ ‏ب‏ی‏ن‏ ‏الملل
‏۵۳
‏بخش اول
‏مبانی نظری و ادبیات تحقیق
‏ مبانی نظری در خصوص مدیریت دانش
‏مقدمه:
‏مدیریت دانش چیست؟از کجا نشات می گیرد؟و چرا مهم است؟بلانت- Bellanet
‏ معتقد است که مدیریت دانش فرایندی است که از طریق آن سازمانها اطلاعات جمع آوری شده خود را به کار می گیرند (بلانت، ۲۰۰۷،۵). مالهوترا استدلال می کند برای اینکه به تعریفی از مدیریت دانش دست یابیم باید بدانیم که مدیریت دانش صرفا درباره فناوری نیست ، بلکه در مورد فرایندها،افراد،رفتارها،جریان های کاری و سایر عوامل دیگری است که صرفا بر حسب فناوری اطلاعات تعریف نمی شوند ،درست است که در این ‏خصوص به فناوری اطلاعات نیازمندیم اما نمی توانیم بگوییم که مدیریت دانش را صرفا از طریق اجرای این برنامه ها می توان انجام داد..(‏ ( هالهوترا،۱۹۹۷ ،۱۱۸) -Malhotra

‏مفهوم‏ مدیریت دانش:
‏مدیریت دانش مفهومی پیچیده و گسترده است و به همین دلیل صاحبنظران مختلف از زوایای گوناگون به ‏ ‏آن نگریسته اند.
‏ابتدایی ترین تعریف برای مدیریت دانش عبارت است از :یافتن راهی جهت خلق،شناسایی آشکار،اشتراک و توزیع دانش سازمانی به افراد نیازمند آن.(شفیعا،۱۳۸۶،۲)
‏مدیریت دانش به فرایند تسخیر تخصص های جمعی و به کارگیری هوشمندی در سازمان و استفاده از آن برای پرورش نوآوری از طریق یادگیری سازمان مستمر اشاره دارد.(افراز،۱۳۸۴،۶۰)
‏مدیریت دانش مجموعه ای از فرایند ها است که ناظر بر خلق ،اشاعه و بهره گیری از دانش است این تعریف مستلزم خلق ساختارهای سازمانی حمایتی ،تسهیل روابط اعضا ، استفاده از ابزارهای فناوری اطلاعات در شبکه و توزیع دانش است.(فاتح و همکاران،۱۳۸۷،۱۳)
‏دانش عبارت است عملی که متکی بر نوآوری ،تخصص جمعی ،روابط خاص و اتحاد های بین سازمانی است ، دانش عبارت است از فعالیت و رفتار ارزش افزا(ابطحی و صلواتی ،۱۳۸۵،۲۵)
‏جدول ۲-‏۱‏مجموعه تعاریف مدیریت دانش
‏محقق
‏تعریف
‏مالهوترا(Malhotra 1997)
‏فرایندی که به واسطه آن سازمان ها در زمینه یادگیری (درونی کردن دانش)کدگذاری دانش(بیرونی کردن دانش)و توزیع و انتقال دانش مهارت هایی کسب می کنند.
‏استیوهالس(Hales 2001)
‏فرایندی که سازمان ها به واسطه آن توانایی تبدیل داده به اطلاعات و اطلاعات به دانش را پیدا کرده و همچنین قادر خواهند بود تا دانش کسب شده را به گونه ای موثر در تصمیم های خود بکار گیرند.
‏کارل ویگ(K.Wiig 2002)
‏مدیریت دانش یعنی ایجاد فراید هی لازم برای شناسایی و جذب داده ،اطلاعات و دانش های مورد نیاز سازمان از محیط درونی و بیرونی و انتقال آن ها به تصمیم ها و اقدامات سازمان و افراد
‏لیبس کیند(Liebeskind 1996)
‏سیستمی برای اداره،جمع آوری ،اصلاح و اشاعه دانش در تمام اشکال آن در یک سازمان
‏فراپائولو(Frappaolo 2000)
‏به زعم وی مدیریت دانش با به کار گیری و رشد سرمایه های دانش یک نهاد و با در نظر گرفتن اهداف آن نهاد سر و کار دارد.
‏گمبل(Gamble 2001)
‏مدیریت دانش یعنی مدیریت سازمان به طرف نوآوری مداوم بر اساس دانش سازمان ،یعنی پشتوانه ساختار سازمان ،تسهیلات کاربرد تکنولوژی با تاکید بر کار گروهی و انتشار دانش
‏مایرتل بیچ
(Myrthle Beach2003)
‏مدیریت دانش کار بسط دانش ،بینش،درک،چگونه دانستن و به کار بستن،تکنولوژی و سنت ها با آمیخته ای از علم مدون است.
‏هردر و دیگران
(Herdre,et al 2003)
‏مدیریت دانش مدل کسب و کار چند رشته ای است که با تمام ابعاد دانش سازمانی شامل خلق دانش ،کدگذاری ،تسهیم و ‏نحوه اثر گذاری آن در ارتقای یادگیری و خلاقیت سر و کار دارد.
‏هاکت(Hackett 2000)
‏هدف مدیریت دانش مهار و به کارگیری دانش و اطلاعات و ایجاد دسترسی بی کم و کاست آن برای همه کارکنان است،با این هدف که کارشان را بهتر انجام دهند.
‏داونپورت(Davenport 1998)
‏مدیریت دانش شامل کلیه فعالیت هایی است که برای در دسترس قرار دادن دانش،به نحوی که دانش درست در اختیار افراد مناسب قرار گیرد ، صورت می پذیرد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.