مبانی نظری و پیشینه پژوهشی خواب آلودگی (فصل دوم)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه پژوهشی خواب آلودگی (فصل دوم) دارای ۴۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه پژوهشی خواب آلودگی (فصل دوم)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه پژوهشی خواب آلودگی (فصل دوم)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه پژوهشی خواب آلودگی (فصل دوم) :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۷ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏مبانی نظری و پژوهشی
‏مقدمه :
‏خواب آلودگی رانندگان یکی ازعوامل تاثیر گذار در وقوع تصادفات جانخراش و وحشتناک در جاده های ایران و سراسر جهان است که همه ساله قربانیان زیادی می گیرد. متاسفانه ‏همه ما بارها در روزنامه ها خوانده ایم و یا از طریق رسانه ها شنیده ایم که اتوبوسی به صورت طبیعی در جاده ای در حرکت بود، ناگهان از مسیر خود منحرف شده و به خودروی مقابل برخورد نموده و یا به دره ای سقوط کرده و حاصل آن فوت و مصدومیت شمار زیادی از مسافران بی گناه بوده است که در بین بدنه متلاشی شده اتومبیل و پاره های آهن جان سپرده‏ اند‏ .
‏عکس ۲-۱‏ سقوط‏ اتوبوس‏ از پ‏ل‏ رودخانه کرج
‏خواب آلودگی ‏چیست ؟
‏در حالت ایده ال هر فرد در شبانه روز نیاز به ۷ تا ۸ ساعت خواب دارد . هر شخصی بواسطه داشتن ساعت بیولوژیکی در بدن پس از مدتی فعالیت و سوخت و ساز انر‏ژ‏ی داخلی، نیاز به استراحت و خواب پیدا می کند .
‏رانندگان جوان در ساعات اولیه صبح و ساعات پایانی شب اوج خستگی و خواب آلودگی را دارند و رانندگان میانسال‏ بیشتر‏ در ساعات ‏۱۳‏ تا ‏۱۵‏ دچار خواب آلودگی می شوند.
‏رانندگانی که از این الگو تبعیت نمی کنند ممکن است به ‏خواب آلودگی‏ دچار شده و ضمن چرت زدن ، کنترل وسیله نقلیه را از دست بدهند و متعاقب آن یا از جاده خارج شده و یا به مسیر مقابل منحرف شوند و حادثه ای ناگوار را رقم بزنند .
‏تصور کنید اگر راننده ای بدل‏ا‏یل ‏مختلف‏ دچار “خواب کوچک” یا اصطلاحا چرت به مدت ۴ ثانیه شود در صورت داشتن سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ، مسافت ۱۱۱ متر را بدون هیچگونه راهبری و کنترل خواهد پیمود . یعنی در طول این مدت کوتاه ، وسیله نقلیه به مسافت۱۱۱ متر راننده نخواهد داشت‏ .‏
‏بطور کلی سوانح و تصادفات مربوط به ‏خواب آلودگی راننده‏ در راههای برون شهری خصوصا آزادراهی بیشتر از معابر درون شهری اتفاق می افتد . بالا بودن میانگین طول سفر از یکسو و یکنواختی ‏مسیر‏ و سرعت وسیله نقلیه از سوی دیگر از اهم دلایل این موضوع به حساب می آید . اهمیت ‏خواب آلودگی‏ از آنجاست که راننده به تبع بروز آن مجبور به نوشیدن ، خوردن و یا بعضا باز کردن ‏کمربند ایمنی می‏شود و این موارد ‏خطرات مضاعف ‏را ‏ به همراه ‏خواهند داشت .
‏۲-۳ پیشینه بررسی نقش ‏خواب آلودگی‏ رانند‏گان
‏۲-۳-۱-پیشینه تحقیق در ایران :
‏ ‏بررسی آمار تصادفات فوتی ‏ { ۲۸ } ‏حاکی از آن است که علت ‏بسیاری‏ از حوادث رانندگی ‏کشور ‏واژگونی خودروها بوده که بخش عمده آن از خواب آلودگی رانندگان ناشی می شود. این اتفاق در مورد وسایل نقلیه حمل ونقل عمومی از جمله

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.