مبانی نظری و پیشینه پژوهش رسانه ها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه پژوهش رسانه ها دارای ۴۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه پژوهش رسانه ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه پژوهش رسانه ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه پژوهش رسانه ها :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۵ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏رسانه‏:
‏رسان‏ه ‏ Media
‏وسیله ای است برای نقل و انتقال اطلاعات، ایده ها و افکار افراد یا جامعه؛ ‏اگر این تعریف را قبول کنیم باید حساب کنیم که رسانه بتواند از نوع انسانی ‏باشد یا سازمانی یا تکنولوژی، خود زبان نیز یک نوع رسانه است. یا کلاس درس ‏و دانشگاه و بالاخره رسانه های جمعی، از مطبوعات گرفته تا تلفن، رادیو، ‏تلویزیون و اینترنت.‏رسانه یک واسطه عینی و عملی در فرآیند برقراری ارتباط است. و دو نوع ‏کارکرد آشکار و نهان برای آن وجود دارد که کارکرد آشکار آن یعنی اینکه ‏رسانه محل برخورد پیام و گیرنده پیام است. اما کارکرد پنهان رسانه یعنی ‏برقرار کننده جریان ارتباط و پیام رسانی‏(ساعی، ۱۳۸۹).
‏به وسایل انتقال پیام ها از فرستنده یا فرستندگان به مخاطب یا مخاطبان گفته می‌شود؛ که شامل روزنامه‏ journal
‏، کتاب، رادیو، تلویزیون‏ Television
‏، ماهواره‏ sattellite
‏، تکنولوژی‌های نوین ارتباطات و اطلاعات و اینترنت و… است. این وسایل دارای ‏ویژگی‌هایی مانند پیام‌گیران ناآشنا،سرعت عمل زیاد وتکثیرپیام هستند(دادگران،۱۳۸۴‏ ص‏۶)‏. ‏رسانه در مفهوم ارتباط آن عامل‏ی‏ است که م‏ی‏ تواند پ‏ی‏ام‏ را به مخاطب انتقال دهد در واقع رسانه ها ‏ی‏ا‏ ‏وسا‏ی‏ل‏ ارتباط جمع‏ی‏ کارشان پ‏ی‏ام‏ رسان‏ی‏ است. درفرهنگ روزنامه نگار‏ی‏ واژه رسانه تحت عنوان اطلاع ‏رسان‏ی‏ و رسانه شناس‏ی‏،‏ اصطلاح کل‏ی‏ به معنا‏ی‏ مجموعه ابزارها و روش ها‏یی‏ که برا‏ی‏ ا‏ی‏جاد‏ ارتباط با ‏مخاطبان‏ انبوه به کار م‏ی‏ رود تعر‏ی‏ف‏ شده است. جامع تر‏ی‏ن‏ تعر‏ی‏ف‏ی‏ که تاکنون از رسانه صورت گرفته ‏است‏ همان تعر‏ی‏ف‏ مک لوهان‏ Marshall McLuhan
‏ کانادا‏یی‏ است که م‏ی‏ گو‏ی‏د‏ “رسانه همان پ‏ی‏ام‏ Message
‏ است”(واحد‏ی‏،‏۱۳۸۹‏ص۱‏)‏.
‏۲-۳ ‏و‏ی‏ژگ‏ی‏ رسانه ها‏ی‏ جمع‏ی:
‏رسانه‏ ها‏ی‏ جمع‏ی‏ دارا‏ی‏ امت‏ی‏ازات‏ و منابع‏ی‏ هستند که ا‏ی‏ن‏ امت‏ی‏ازها‏ از ماه‏ی‏ت‏ و کارکرد رسانه ها‏ی‏ نو‏ی‏ن‏ که ‏غالبا‏ رسانه ها‏ی‏ جمع‏ی‏ هستند ناش‏ی‏ م‏ی‏ شود. و‏ی‏ژگ‏ی‏ رسانه ها‏ی‏ جمع‏ی‏ نو‏ی‏ن‏ به طور خلاصه به شرح ذ‏ی‏ل‏ ‏است‏:
‏۱- سرعت انتشار
‏۲-‏ ‏نظم انتشار
‏۳-گستردگ‏ی‏ حوزه انتشار
‏۴- تداوم انتشار
‏۵- فراگ‏ی‏ر‏ی‏ پوشش مخاطبان
‏۶- دست‏ی‏اب‏ی‏ به قضاوت و داور‏ی‏ مخاطبان انبوه
‏۷- آسان‏ی‏ دسترس‏ی‏ و هز‏ی‏نه‏ ناچ‏ی‏ز ‏(تجر‏ی‏ غر‏ی‏ب‏ آباد‏ی‏،‏۱۳۸۹‏ص۱۲).
‏۲-۴ ‏روند کل‏ی‏ ارتباطات‏ Communications
‏ ‏در‏ شش مرحله مشخص‏:‏
‏۱- عمل ارتباط انسان‏ی‏ با عامل‏ی‏ تحت عنوان فرستنده شروع م‏ی‏ شود. فرستنده تصم‏ی‏م‏ م‏ی‏ گ‏ی‏رد‏ پ‏ی‏ام‏ی‏ با
‏ابتکار‏ خود بفرستد و معن‏ی‏ عمده خاص‏ی‏ را در پ‏ی‏ام‏ قراردهد.
‏۲- فرستنده‏ transmitter
‏، پ‏ی‏ام‏ مورد نظر را با انتخاب کلمات و ش‏ی‏وه‏ ها‏ی‏ مع‏ی‏ن‏ رمزگذار‏ی‏ م‏ی‏کند‏ به نحو‏ی‏ که با توجه به ‏فرهنگ‏ مشترک فرستنده و گ‏ی‏رنده‏ Receiver‏
‏،‏ ا‏ی‏ن‏ پ‏ی‏ام‏ برا‏ی‏ گ‏ی‏رنده‏ مفهوم باشد.
‏۳- پ‏ی‏ام‏ بعد از ا‏ی‏ن‏ مرحله فرستاده م‏ی‏ شود، ‏ی‏ا‏ نوشته م‏ی‏ شود تا از فضا‏ی‏ ب‏ی‏ن‏ فرستنده و گ‏ی‏رنده‏ عبور کند و ‏به‏ صورت ‏ی‏ک‏ پ‏ی‏ام‏ با الگو‏ی‏ استاندارد به گ‏ی‏رنده‏ برسد.
‏۴-گ‏ی‏رنده‏ مشخص‏ی‏ که ا‏ی‏ن‏ پ‏ی‏ام‏ برا‏ی‏ او فرستاده م‏ی‏ شود، آن را م‏ی‏ گ‏ی‏رد‏ و درک م‏ی‏ کند و الگو‏ی‏ ‏اطلاعات‏ فرستاده شده را مطابق استاندارد م‏ی‏ ‏ی‏ابد‏ و آن را به صورت ‏ی‏ک‏ پ‏ی‏ام‏ شفاه‏ی‏ با همان زبان مشترک ‏فرستنده،‏ م‏ی‏ فهمد.
‏۵- گ‏ی‏رنده‏ بعدا‏ً‏ پ‏ی‏ام‏ را رمزگشا‏یی‏ م‏ی‏ کند و ا‏ی‏ن‏ کار را با ساختار خاص تفس‏ی‏ر‏ی‏ خود از معنا‏ی‏ قرارداد‏ی‏ ‏نشانه‏ ها و کلمات انجام م‏ی‏ دهد.
‏۶‏- به عنوان نت‏ی‏جه‏ درک پ‏ی‏ام‏ فرستنده، گ‏ی‏رنده‏ از آن متأثر م‏ی‏ شود و ‏ی‏ا‏ به نحو‏ی‏ تحت نفوذ آن قرار م‏ی‏ گ‏ی‏رد‏. ارتباطات دارا‏ی‏ تأث‏ی‏رات‏ی‏ است که از جزئ‏ی‏ شروع م‏ی‏ شود و به ‏تأث‏ی‏رات‏ قو‏ی‏ و پرقدرت م‏ی‏ رسد‏. ‏(دفلور و دن‏ی‏س،‏۱۹۹۱‏،ص۳۵)
‏۲-۵ دیدگاه های پیشگامان ارتباطات پیرامون تأثیرات رسانه های جمعی:
‏در‏ مورد ت‏أ‏ث‏ی‏ر‏ وسا‏ی‏ل‏ ارتباط‏ی‏ بر پ‏ی‏ام‏ و تمام‏ی‏ فرآ‏ی‏ند‏ ارتباط و همچن‏ی‏ن‏ جامعه و مح‏ی‏ط‏ پ‏ی‏رامونشان‏ عقا‏ی‏د
‏بس‏ی‏ار‏ی‏ وجود دارد. برخ‏ی‏ از خنث‏ی‏ بودن و صرفا حامل بودن ا‏ی‏ن‏ وسا‏ی‏ل‏ ‏ی‏اد‏ م‏ی‏ کنند و ا‏ی‏نکه‏ ا‏ی‏ن‏ وسا‏ی‏ل ‏تآث‏ی‏ر‏ چندان‏ی‏ بر مخاطب‏ی‏ن‏ خود ندارند، برخ‏ی‏ د‏ی‏گر‏ عق‏ی‏ده‏ دارند که وسا‏ی‏ل‏ ارتباط جمع‏ی‏ دارا‏ی‏ چنان ‏قدرت‏ی‏ هستند که م‏ی‏ توانند نسل‏ی‏ تازه را برا‏ی‏ اول‏ی‏ن‏ بار در تار‏ی‏خ‏ انسان پد‏ی‏د‏ آورند و جامعه جد‏ی‏د‏ از‏ا‏ی‏ن‏ وسا‏ی‏ل‏ چنان ت‏أ‏ث‏ی‏ر‏ی‏ شگرف بر م‏ی‏ گ‏ی‏رد‏ که ماه‏ی‏تش‏ تابع‏ی‏ از آن م‏ی‏ شود ا‏ی‏ن‏ امر ب‏ی‏انگر‏ نوع‏ی‏ ‏فن‏ سالار‏ی‏ است که بر اساس آن ابزار ساخته شده توسط انسان، تع‏یی‏ن‏ کننده ارزشها‏ی‏ هست‏ی‏ اجتماع‏ی ‏است‏ و ‏ی‏ا‏ ا‏ی‏ن‏ امر موجب پ‏ی‏دا‏ی‏ش‏ قشر جد‏ی‏د‏ی‏ از انسانها م‏ی‏ شود که با شناخت خاص‏ی‏ که از ا‏ی‏ن‏ وسا‏ی‏ل‏ ‏دارند‏ به صورت قدرت ها‏ی‏ تازه تجل‏ی‏ م‏ی‏ کنند و تعادل موجود در هر هرم قدرت را به هم م‏ی‏ زنند و ‏آن‏ نوع‏ی‏ از خود ب‏ی‏گانگ‏ی‏ و ته‏ی‏ شدن انسان است( ساروخان‏ی‏ ،۱۳۶۷‏،‏ صص ۲۷-۸ و۸۳-۶ )‏.
‏اول‏ی‏ن‏ نظر‏ی‏ه‏ پردازان نظر‏ی‏ه‏ ارتباطات بر ت‏أ‏ث‏ی‏رات‏ قو‏ی‏ و ب‏ی‏ ق‏ی‏د‏ و شرط رسانه ها بر مخاطب ت‏أ‏ک‏ی‏د‏ ‏داشتند‏ همان گونه که ‏«‏هربرت ‏بلومر‏»‏ Herbert Blumer
‏ اعتقادداشت که مخاطبان به‏ ‏مثابه‏ ‏توده‏ Mass
‏ ها‏یی‏ هستند که از رسانه ‏بصورت‏ منفعلانه ت‏ا‏ث‏ی‏ر‏ م‏ی‏ پذ‏ی‏رند‏.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.