مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) تاثیر رنگ بر کودکان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) تاثیر رنگ بر کودکان دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) تاثیر رنگ بر کودکان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) تاثیر رنگ بر کودکان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دو) تاثیر رنگ بر کودکان :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۶ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏رنگ
‏تئو گیمبل: در آغاز ظلمات مقدس حکمفرما بود و از این ظلمات نور سربرآورد. نور و تاریکی رقص آفرینش را به پایکوبی برخاستند و بدینگونه رنگ‌های طیف متولد گردیدند.
‏رنگ عبارت است از نوری که به سطح اشیاء تابیده و به چشم انسان منعکس می‌گردد. رنگ نام عامی است برای یکی از اجزای متشکله احساسی‏که بر اثر فعالیت شبکیه چشم و نظام عصبی مربوط، ناشی می‌شود(پورعلی خان،۱۳۸۰،ص ۱۳).
‏قرآن کریم رنگ را نشانه‌ای برای دانشمندان و خردمندان می‏داند.
‏و من آیاته خلق السموات و الارض و اختلاف السنتکم و الوانکم اذنی ذلک لایات للعالمین (آیات ۲۲ سوره روم)و از نشانه‌های آفرینش آسمان و زمین و تفاوت زبان‌ها و رنگ‌های شماست. همانا در این مسئله نشانه‌هایی است برای دانشمندان.
‏آفرینش با رنگ آغاز شد و رنگ در تنوع بی نهایتش موجب دیدن و درک تشخیص اجسام و اشیاء و ویژگی آنهاست. امام صادق به یکی از صحابه فرمود: به آسمان بالای سرت بنگر زیرا خداوند این رنگ را بالای سر ما گذارده است که با نگاه کردن به آن چشم‌های ما تقویت شود (حسینی نیا، ۱۳۸۶، ص ۱۰).
‏یوهان اتین : “رنگ مواهب خود را به همه تقدیم می‏کند، ولی رموز نهان‏تر خود را فقط برای شیفتگان واقعی مکشوف می‏سازد و تنها کسانی که عاشق رنگ هستند، می‏توانند زیبایی و کیفیت ذاتی آن را درک نمایند. ” و دنیایی که ما آن را نظاره می‏کنیم از دو عنصر مهم تجسمی تشکیل شده است این دو عنصر عبارتند از فرم و رنگ که به گونه‌ای لازم و ملزوم یکدیگرند(برهانی آهنگ، ۱۳۸۱، ص ۹).‏
‏رنگ‏ها زندگی را زنده می‏کنند وجان دار و قابل لمس‌اند و به عنوان زبان دیداری احساسات به کار می‏روند. می‏توانیم ایده هایمان را، بدون نیاز به گفتن با نوشتن از طریق زبان پر رمزو راز رنگ به یکدیگر ‏منتقل کنیم. رنگ و ترکیب‌های آن، واکنش احساسات مختلفی را در ما بر می‏انگیزد (ولان، ترجمه دهشتی، ۱۳۷۸، ص ۱۳).
‏ بنابراین یکی از مسائل بسیار مهم که باید مورد توجه طراحان قرار گیرد مبحث رنگ و استفاده صحیح از آن است. مسائل مربوط به حالات ذهنی رنگ به نحوه خاصی به معارف و آموزش‌های هنری و طراح‌های معماری وابسته است. پدیده‌های بصری، معنوی و روانی در حیطه رنگ و هنر‌های رنگ دارای روابط مشترک بسیاری هستند. رنگ می‌تواند مهم ترین وسیله بیان حالت و مفهوم باشد و اثر آن در‌اندازه و شکل سطوح است.
‏از طرفی هنگامی که از هارمونی یا هماهنگی رنگ سخن به میان می‏آید، منظور اثرات توام دو یا چند رنگ است که مورد ارزیابی قرار گیرد. هارمونی دلالت بر توازن و تقارون نیروها می‌نماید. تجربه می‏آموزد که بعضی از ترکیبات رنگی خوش آیند هستند و نوعی قرابت و نظمی معمول بر آنان حاکم است. فقدان این کیفیت اثر را نا خوش آیند و یا بی خاصیت می‏نماید. در بعضی مراکز جنبه‌های روانی رنگ‌ها بیشتر در نظر گرفته شده است (عبادی، ۱۳۸۶، ص ۱۹۳).
‏رنگ مشخصه درک نور است که به این نام شناخته شده است. به طور مشخص رنگ، نور است و نور از ترکیب رنگ‌های بیشماری تشکیل شده است. چیزی که ما مشاهده می‏کنیم، رنگ‌های طیف بصری است.
‏انتخاب رنگ‏
‏مراحل انتخاب رنگ‏
‏۱.آن مطلبی را که با زبان رنگ می‏خواهید به بیننده بگویید در‌اندیشه خود آماده داشته باشید.
‏۲.یک رنگ اصلی، که سخن گوی پرقدرتی برای بیان آن مطلب باشد پیدا کنید.
‏۳.رنگ‌های دیگری که در اطراف این سخن گو می‏چینند باید با سخن گوی شما همزمان باشد.
‏۴.آن‏گاه به عنوان یک رهبر طرح وارد می‏شوید و این جا و آن جا سلیقه هنری خود را در چیدن این ابزارهای فنی دخالت دهید(ولان،دهشتی،۱۳۷۸،ص ۱۸).
‏برای انتخاب رنگ مناسب مواردی وجود دارد که باید مشخص شوند:
‏الف) یک رنگ به سه صورت تشریح می‏گردد:
‏۱.‏ به وسیله اسم آن
‏۲.‏ درجه خلوص یا ناخالصی آن
‏۳. ‏ تیرگی یا روشنی آن
‏ب) مراحل وابسته‌ای که با شرح یک رنگ سرو کار دارند:
‏۱.‏ مایه رنگ: درجه خلوص یک گونه(رنگ) در رابطه با رنگ طوسی
‏۲.‏ شدت رنگ: روشن یا کدر بودن یک گونه که ممکن است با اضافه کردن سفید یا سیاه از شدت آن کم شود.
‏۳.‏ درجه اشباع: درجه خلوص یک گونه
‏۴.‏ درخشندگی/ ارزش رنگ: درجه نوری که از یک گونه منعکس می‏شود.
‏ گونه‌های حاوی مقدار سفید بیشتر، از درخشندگی و ارزش بالاتری برخوردار هستند.
‏۵.‏ رنگ‌های اولیه: رنگ‌هایی که با ماهیت اصلی خود که نمی‏توان با مخلوط کردن چند رنگ آن‌ها را درست کرد.
‏۶.‏ رنگ‌های ثانویه: رنگ‌هایی از مخلوط کردن دو رنگ اولیه
‏۷. ارتباط رنگ ها: یک مثلث رنگ(یا چرخه رنگ) یک نمایش دیداری، که با مخلوط کردن رنگ‌ها و ارتباط آن‌ها با یکدیگر تحقق می‏یابد.
‏استفاده از مثلث رنگ راه خوبی برای درک سریع ارتباط بین رنگ‌ها و با تخمین نتیجه نهایی مخلوط کردن رنگ هاست(سهیلی، ۱۳۸۴، ص۲۸).

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.