ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مدل ها و ابعاد بازارگرایی (فصل دوم)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مدل ها و ابعاد بازارگرایی (فصل دوم) دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مدل ها و ابعاد بازارگرایی (فصل دوم)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مدل ها و ابعاد بازارگرایی (فصل دوم)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مدل ها و ابعاد بازارگرایی (فصل دوم) :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۴ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏۲-۱۰) مفهوم بازارگرایی‏ ………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
‏۵۱
‏۲-۱۱) ‏دیدگاه های حاکم‏ بر‏ ‏بازارگرایی ‏………………………………………………………………………………………………………………………….
‏۵۴
‏۲-۱۱-۱) دیدگاه ‏تصمیم گیری ‏شاپیرو ‏و ‏گلازر‏ ……………………………………………………………………………………………………………..
‏۵۵
‏۲-۱۱-۲) دیدگاه ‏بازارگرایی ‏رفتاری ‏کوهلی ‏و ‏جاورسکی‏ ……………………………………………………………………………………………….
‏۵۶
‏۲-۱۱-۳) دیدگاه ‏بازارگرایی ‏فرهنگی ‏نارور ‏و ‏اسلاتر‏ ……………………………………………………………………………………………………..
‏۵۷
‏۲-۱۱-۴) دیدگاه ‏بازاریابی ‏استراتژیک ‏روکرت‏ ………………………………………………………………………………………………………………
‏۵۹
‏۲-۱۱-۵) دیدگاه ‏مشتری گرایی ‏دشپنده‏ ……………………………………………………………………………………………………………………….
‏۶۰
‏بخش دوم: ‏بازارگرایی
‏۲-۱۰) مفهوم بازارگرایی‏:
‏اندیشه ‏بازارگرایی ‏را ‏میتوان ‏زاده ‏دهه ‏پنجاه ‏میلادی‏ ‏دانست، ‏زمانی ‏که ‏پیتر ‏دراکر Drucker, 1954
‏در ‏سال‏ (۱۹۵۴) ‏مشتری ‏را‏ ‏عامل ‏اصلی ‏بقای ‏سازمانها ‏معرفی ‏نمود. ‏در ‏سالهای ‏بعد،‏ ‏اظهارات ‏دراکر ‏مورد ‏حمایت ‏محققان ‏دیگر ‏قرار ‏گرفته ‏و‏ ‏کمکم ‏در ‏زمینه ‏بازار ‏و ‏بازاریابی ‏تحقیقاتی ‏انجام ‏شد. ‏به‏ ‏طوری ‏که ‏مدیران ‏بازارگرایی ‏را ‏به ‏عنوان ‏یک ‏رکن ‏اصلی ‏در‏ ‏کسب ‏سود ‏مورد ‏توجه ‏قرار ‏دادند. ‏واژه ‏بازارگرایی ‏متشکل‏ ‏از ‏دو ‏واژه‏ (‏بازار‏) ‏و‏ (‏گرایش‏) ‏بوده ‏به ‏طوری ‏که ‏ ‏”‏بازار‏”‏ ‏مجموعه‏ ‏ای ‏از ‏خریداران ‏بالفعل ‏و ‏بالقوه ‏است ‏و‏ ‏”‏گرایش‏” ‏بیان ‏کننده ‏حالتی ‏است ‏که ‏بر ‏اساس ‏آن ‏شرکتها ‏به‏ ‏مصادیق ‏این ‏بازار ‏متمایل ‏میشوند؛ ‏این ‏نامی ‏است ‏که‏ ‏هنگام ‏استقرار ‏مفهوم ‏بازاریابی ‏به ‏آن ‏داده ‏می ‏شود. ‏فلسفه‏ ‏مفهوم ‏بازارگرایی ‏بر ‏این ‏اصل ‏استوار ‏است ‏که ‏برای ‏رسیدن‏ ‏به ‏هدفهای ‏سازمانی، ‏باید ‏به ‏نیازها ‏و ‏خواسته‏ ‏های ‏بازار‏ ‏توجه ‏داشت ‏و ‏رضایت ‏مشتریان ‏را ‏بیشتر، ‏بهتر ‏و ‏با ‏کارایی‏ ‏بالاتر ‏نسبت ‏به ‏رقبا ‏تامین ‏کرد. ‏بنابراین، ‏بر ‏مبنای ‏این‏ ‏فلسفه ‏سازمانها ‏نوع ‏تولیدات ‏خود ‏را ‏بر ‏اساس ‏خواسته‏ ‏های‏ ‏مصرف ‏کنندگان ‏و ‏مشتریان ‏تعدیل ‏می ‏کنند ‏و ‏از ‏این ‏طریق‏ ‏هم ‏به ‏ارضای ‏خواسته‏ ‏ها ‏و ‏نیازهای ‏مشتریان ‏میپردازند
‏و ‏هم ‏خود ‏سودی ‏به ‏دست ‏میآورند. ‏به ‏عبارت ‏دیگر، ‏شرکتها‏ ‏سود ‏خود ‏را ‏بر ‏مبنای ‏رضایت ‏مشتریان ‏دنبال ‏میکنند‏ (‏حسینی ‏و‏ ‏طاهری ‏اردکانی، ‏ ۱۳۸۶).
‏مطالعه سیستماتیک بازاریابی از اوایل دهه ۹۰ آغاز گردید و کهلی و جاوورسکی Kohli and Jaworski, 1990
‏ (۱۹۹۰) و نارور و اسلاتر Narver and slater, 1990
‏ (۱۹۹۰) نخستین کسانی بودند که شروع به مطالعه بازارگرایی نمودند. ‏به ‏اعتقاد ‏نارور ‏و ‏اسلاتر‏ ‏(۱۹۹۰)، ‏بازارگرایی ‏قلب ‏تپنده ‏مدیریت ‏و ‏استراتژی بازاریابی ‏مدرن ‏است ‏و ‏کسب ‏و ‏کاری ‏که ‏بازارگرایی ‏اش ‏را ‏افزایش ‏دهد، ‏عملکرد ‏بازارش را ‏بهبود ‏خواهد ‏بخشید . ‏بازارگرایی، ‏فرهنگی ‏سازمانی ‏است ‏که ‏با ‏حداکثر ‏کارایی ‏و اثربخشی، ‏رفتارهای ‏لازم ‏جهت ‏خلق ‏ارزش ‏برتر ‏برای ‏مشتریان ‏و ‏در ‏نتیجه ‏عملکرد ‏برتر مستمر ‏برای ‏کسب ‏و ‏کار ‏را ‏فراهم ‏می ‏کند. آنها ‏بازارگرایی ‏را ‏شامل سه ‏جزء ‏رفتاری- ‏مشتری ‏گرایی Customer Orientation
‏، ‏رقیب ‏گرایی Competitor Orientation
‏و ‏هماهنگی ‏بین ‏وظیفه ‏ای Interfunctional Coordination
‏و ‏دو ‏معیار تصمیم Decision Criteria
‏- ‏تمرکز ‏بلندمدت Long-term Focus
‏و ‏سودآوری Profitability
‏می ‏دانند . ‏ و ‏کوهلی ‏و ‏جاورسکی‏ (۱۹۹۰) ‏بازارگرایی ‏را ‏به ‏شکل ‏زیر ‏تعریف ‏میکنند: ‏بازارگرایی ‏ایجاد ‏هوشمندی ‏در ‏سراسر ‏سازمان ‏در ‏ارتباط ‏با ‏نیازهای ‏فعلی ‏و ‏آتی ‏مشتری، ‏نشر ‏هوشمندی ‏در ‏بین بخشهای ‏سازمان ‏و ‏پاسخگویی ‏سراسری ‏به ‏آن ‏هوشمندی ‏است.
‏در ‏ادبیات ‏و ‏عملیات ‏بازاریابی ‏توجه ‏ویژه ‏ای ‏به ‏بازارگرایی ‏شده ‏چرا که ‏بازارگرایی سازمان ‏به ‏عنوان ‏یک ‏منبع ‏متفاوت ‏کلیدی ‏که ‏به ‏کل ‏عملکرد ‏سازمان ‏مربوط ‏است ‏مطرح شده‏ (Kotter, 2001:87‏)‏. ‏و می تواند ‏در ‏خلق ‏ارتباط ‏مستقیم ‏بین ‏بازاریابی ‏و ‏ارکان ‏سازمان ‏و ‏همچنین ‏خلق ‏مزیت ‏رقابتی ‏نقشی ‏اساسی ‏ایفا ‏میکند (Barney, 2001: 41‏).‏
‏برخی از تعاریف بازاگرایی از دیدگاه صاحبنظران مختلف در ذیل ارائه شده است:
‏بازارگرایی ‏زمانی ‏به ‏عنوان ‏مزیت ‏رقابتی ‏مطرح ‏است ‏که ‏غیرقابل ‏تقلید، ‏نادر ‏و ‏با ‏ارزش ‏باشد (Narver and Slater, 1990:21‏).
‏فلتون Felton
‏ (‏۱۹۸۴) ‏بازارگرایی ‏را یکی از ‏پایه مرکزی بازاریابی ‏قلمداد نموده است‏.
‏هانت و مورگان‏ (۱۹۹۴) ‏بازارگرایی را از گرایش بازاریابی جدا ‏می کنند بطوریکه معتقدند ‏اولی توجهات وسیع سازمانی را مشخص می کند ‏و ‏دومی توجهات وظیفه ای بر روی بخش بندی بازاریابی منعکس می کند (Im et al., 2008‏).
‏ ‏بازارگرایی در یک روش مشابه به وسیله ی ‏ ‏روکرت ‏(‏۱۹۹۲) ‏تعریف شده است ولی تاکید آشکار آن روی طرح ریزی استراتژیک به وسیله‌ی واحدهای ت‏جاری می باشد به طور ی که می تواند به عنوان درجه ای مشاهده شود که تجزیه و تحلیل شرکت از محیط بازاریابی خارجی روی فرایند طرح ریزی استراتژیک تاثیر می گذارد ‏(Jimenez et al, 2007‏)‏.
‏دهر Dreher
‏ (۱۹۹۴) نیز معتقد است که ‏م‏فه‏وم بازارگرایی می توانداز دو جهت نگ‏ریسته شود: فلسفه تجاری و رفتاری‏. ‏بازارگرایی به عنوان یک فلسفه ی تجاری به عنوان الگویی از ارزشهای سهیم شده و اعتقاداتی در سازمان است که به افراد کمک می کند تا وظایف سازمانی را درک کنند و آنها را با رفتارهای‏ ‏ هنجاری تهیه کنند‏.‏ ‏تاکیدات دیدگاه رفتاری روی ویژگیهای سازمانی مثل استراتژی، ساختار، فرایند و فعالیتها می باشد‏ ‏(Panigyrakis and Theodoridis, 2007‏).
‏بازارگرایی ‏یکی ‏از ‏جنبه های ‏فرهنگ ‏سازمانی ‏است ‏که ‏در ‏آن ‏کارکنان ‏بالاترین ‏ارزش ‏را ‏به ‏سودآوری ‏بنگاه ‏و ‏نگهداری ‏مشتری ‏از ‏طریق ‏ایجاد ‏ارزش ‏برتر ‏میدهند .(Beverland Lindgreen, 2007:430).
‏به اعتقاد‏ هامبورگ و پی فلسو Humborg& pefelso
‏(‏۲۰۰۰)‏، فرهنگهای سازمانی‏ ‏ بازارگر ا ارزشهای اساسی ‏حامی ‏بازارگرایی را سهیم می کنند که عبارتند از: موفقیت، نوآوری، انعطاف پذیری، آزاد سازی‏ ‏ ارتباطات داخلی، سرعت، تاکیدات کیفیتی، تاکیدات شایستگی، هماهنگی پیش وظیفه ای و مسئولیت

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.