ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ابعاد و نظریه های عزت نفس (فصل دوم)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ابعاد و نظریه های عزت نفس (فصل دوم) دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ابعاد و نظریه های عزت نفس (فصل دوم)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ابعاد و نظریه های عزت نفس (فصل دوم)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ابعاد و نظریه های عزت نفس (فصل دوم) :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۴ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏عزت نفس
‏یک متغیر شخصیتی که وابستگی کاملی با قابلیت متقاعد شدن شخص دارد ، عزت نفس است ( ارونسون ، ۱۳۷۵ ، ص ۹۰ ).
‏عزت‏ ‏نفس ‏سازمانی ‏درجه ای ‏از ‏باور ‏و ‏اعتقاد ‏اعضای ‏سازمان ‏است ‏که ‏آنان ‏می ‏توانند ‏نیازهایشان ‏را ‏به ‏وسیله ‏سهیم ‏شدن ‏در ‏نقشهای‏ ‏درون ‏سازمان ‏برآورده ‏سازند . ‏این ‏مسأله ‏به ‏ارزش ‏خود ‏ادراک ‏شده ‏افراد ‏در ‏مورد ‏خودشان ‏به ‏عنوان ‏اعضای ‏سازمانی ‏که ‏در ‏آن‏ ‏عمل ‏می ‏کنند، ‏اشاره ‏دارد ( صادقیان وهمکاران ، ۱۳۸۸ ،ص ۵۲) .
‏عزت ‏نفس، ‏درجه ‏تأیید، ‏پذیرش ‏و ‏ارزشمندی ‏است ‏که ‏شخص ‏نسبت ‏به ‏خود ‏یا ‏خویشتن ‏احساس ‏می ‏کند . ‏این ‏احساس‏ ‏ممکن ‏است ‏در ‏مقایسه ‏با ‏دیگران ‏باشد ‏یا ‏مستقل ‏از ‏آن . ‏عزت ‏نفس ‏به ‏عنوان ‏یک ‏نیاز ‏شامل ‏احساساتی ‏است ‏که ‏انسان ‏به ‏داشتن‏ ‏آن ‏در ‏یک ‏سیستم ‏متقابل ‏اجتماعی ‏محتاج ‏است؛ ‏بدین ‏معنا ‏که ‏نیاز ‏داریم ‏تا ‏مشترکات ‏احساسی ‏خود ‏را ‏با ‏دیگران ‏رد ‏و ‏بدل ‏کنیم‏ ‏و ‏در ‏درون ‏خود ‏احساس ‏کنیم ‏که ‏با ‏ارزشیم؛ ‏هم ‏چنین ‏احساس ‏کنیم ‏که ‏دیگران ‏ما ‏را ‏با ‏ارزش ‏می ‏پندارند ‏و ‏معتقد ‏باشیم ‏که ‏آنها هم ‏با ‏ارزشند ( صادقیان ،۱۳۸۸ ،‌ص ۵۰).
‏به بیانی دیگر عزت نفس ( حرمت نفس ) به منزله بیان تایید یا عدم تایید فرد ، نسبت به خویشتن است و نشان میدهد که تا چه اندازه یک فرد خود را توانا ، ارزنده و پراهمیت میداند . بنابراین به منظور فهم بهتر رفتارهای فرد ، شناخت ادراک یا عقیده ای که فرد نسبت به خود دارد حائز اهمیت است (فتحی آشتیانی ،۱۳۹۱ ، ص ۱۵۹) .
‏عزت نفس سازمانی تصوری است که افراد از ارزش خود به عنوان عضو سازمان دارند. افرادی که دارای عزت نفس سازمانی بایی هستند، نوعا خود را مهم، معنی دار و ارزشمند می دانند‏.
‏اینگونه افراد عمیقا اعتقاد دارند که عضو مهمی از سازمان خود به شمار می روند. تحقیقات اخیر نشان می دهد که این سیستم اعتقاد شخصی، دارای تبعات مهم سازمانی است. کارکنانی که دارای عزت نفس سازمانی با هستند، به طور متوسط، اثربخش تر از کارکنانی هستـــند که عزت نفس سازمانی کمتری دارند چراکه بهتر کار می کنند، در مورد کارفرمای خود نگرش مساعدتری دارند و کمتر به رهاکردن کار خود می اندیشند. عوه بر این، به طور داوطلبانه رفتارهای سازنده بیشتری دارند و برای ارتقای عملکرد خود بیشتر تش می کنند.‏کارکنان دارای‏عز‏ت نفس سازمانی دقیقا همان کارکنانی هستند که یک سازمان مشارکت جو، اگر طالب‏ ‏توان رقابت در باز جهانی غیرمطمئن امروزی است، به آن ها نیاز دارد، چراکه این کارکنان فعال ترند، در شرایط بحرانی مسائل پیچیده را حل و فصل می کنند، مسئول ترند و خود‏ ‏هدایتگری و خودکنترلی بیشتری دارند‏ . ( دینی ، ۱۳۹۱)
‏اکثر ما فکر می کنیم که ‏عزت‏ نفس یعنی اطمینان به توانایی خود در انجام دادن کارهایی خاص؛ برای اعتماد به خویش باید بعضی کارها را خوب انجام دهید. ‏عزت‏ نفس واقعی هیچ ارتباطی به رویدادهای زندگی شما ندارد. اعتماد به خویش به خاطر‏ ‏ آنچه انجام می دهید به وجود نمی آید بلکه به دلیل باورتان به توانایی درونی خود است، که شما قادر هستید تا آنچه که می خواهید را انجام دهید.‏ ‏اعتماد واقعی به خویش همیشه از درون سر چشمه می گیرد، نه از بیرون و از تعهدی که به خود دارید ناشی‏ ‏می شود. ‏عزت‏ نفس، باور داشتن قابلیت انسانی خویش است، اینکه با هر آنچه در زندگی پیش می آید روبرو شوید و از عهده آن برآیید.‏ ‏عزت نفس ارزیابی مداوم شخص، نسبت به ارزشمندی خود است. عزت نفس نوعی قضاوت در مورد ارزشمندی وجودی است.‏ ‏یعنی نظر شخص درباره خود، که این از طریق ارزشیابی هر شخص از رفتارها، ظاهر، موقعیت اجتماعی خود و از طریق ارزشیابی دیگران ، از او رشد می کند.‏ ‏عزت نفس می تواند‏ ‏به عنوان احساس یک فرد درباره شایستگی و‏ ‏ارزشمندی اش تعریف شود. شایستگی یعنی داشتن اعتماد به نفسی که انسان عموما قادر است با تکیه بر آن نتایج مورد انتظار را به دست آورد.‏ عزت نفس‏ عبارت است از اعتماد به ذهن در رابطه با اعتبار ابزار شناخت؛ این اعتبار الزاما انسان را از خطا مصون نمی دارد؛ بلکه بر این عقیده است که انسان‏ ‏شایستگی
‏تفکر و قضاوت داشتن را دارد‏ ‏ و نیز انسان اصولا واجد لیاقت است و بدون چون و چرا ملزم‏ ‏است که رابطه اصیل و شرافتمندانه و تحریف نشده ای با ظرافت های وجودی خود و تا آنجا که‏ ‏نیروهای اختیاری او اجازه می دهند باشد و معتقد است که هیچ چیز پر ارج تر و ارزشمند تر از واقعیت نیست و بالاترین توجه و احترام به سوی خداوند است.‏ ‏عزت نفس حس سودمندی و حس ارزشمندی شخص نسبت به خود است و در معنی مجموع حس شرف نفس و حس اعتماد به نفس است که دلالت بر لیاقت شخص برای زیستن دارد.
‏عزت نفس یعنی ارزشیابی مردم از قدر و منزلت خویش .یعنی اینکه خودرا چه اندازه نیک ، شایسته و پاک میدانند ( ارونسون ، ۱۳۸۷ ، ص ۴۷۵ ) .
‏از آنجا که یکی ‏از ‏بزرگترین ‏ابعاد ‏معنادار ‏درونی ‏که ‏در ‏میان‏ ‏کارکنان ‏یک ‏سازمان ‏تفاوت ‏دارد، ‏عزت ‏نفس ‏سازمانی ‏است. ‏عزت ‏نفس ‏به ‏عنوان ‏پیش ‏بینی کننده ‏مؤثری ‏در ‏رفتار، ‏شناخت ‏و‏ ‏عاطفه ‏است . ‏سطح ‏عزت ‏نفس ‏فرد ‏ارزیابی ‏شونده ‏، ‏نقش ‏مهمی ‏در ‏تعیین ‏نقش ‏ارزیابان ‏که ‏فرایند ‏بازخورد ‏را ‏انجام ‏می ‏دهند،‏ ‏داشته ‏است . ‏عزت ‏نفس ‏می ‏تواند ‏بر ‏رفتارهای ‏کاری ‏با ‏دو ‏شیوه ‏تأثیر ‏بگذارد : ‏اول ‏اینکه ‏کارکنان ‏سطوح ‏متفاوتی ‏از ‏عزت ‏نفس‏ ‏در ‏کار ‏را ‏دارند ‏که ‏همین ‏امر ‏بر ‏چگونگی ‏افکار، ‏احساس ‏و ‏رفتار ‏آن ‏ها ‏در ‏کار ‏مؤثر ‏است؛ ‏دوم ‏اینکه، ‏افراد ‏به ‏طور ‏کلی ‏نیاز ‏به‏ ‏احساس ‏خوب ‏بودن ‏در ‏مورد ‏خودشان ‏و ‏در ‏مورد ‏رفتارها ‏و ‏یا ‏افکارشان ‏داشته، ‏آن ‏را ‏ارتقا ‏می ‏دهند ‏تا ‏عزت ‏نفس ‏خود ‏را ‏بهبود بخشند‏ ‏بنابراین ‏، ‏یکی ‏از ‏عواملی ‏که ‏اغلب ‏بر ‏تلاش ‏و ‏بصیرت ‏تأثیر ‏دارد، ‏عزت ‏نفس ‏است ‏که ‏با ‏سازمان ‏فرد ‏در ‏ارتباط ‏است ( صادقیان وهمکاران ، ۱۳۸۸ ،ص ۵۲) .
‏افرادیکه خود را دست کم می گیرند ، آسان تر تحت تاثیر پیامی متقاعد ساز قرار می گیرند تا افرادی که درباره خود نظر مثبتی دارند .این کاملا معقول به نظر می اید ؛ اگر شخصی به خودش علاقه مند نباشد ارزش زیادی هم برای عقاید خود قائل نیست . در نتیجه اگر عقاید او مورد تردید قرار گیرندممکن است چندان هم بی میل نباشد که تسلیم شود . به خاطر بیاوریدکه مردم می خواهند افکار و اعمالشان درست باشد . شخص با عزت ‏نفس بسیار ممکن است هنگامی که نظر خودرا بایک مبلغ بسیار معتبر مخالف بیابد احساس تعارض کند وی ممکن است این تعارض رابا تغییر عقیده خود از میان بردارد یا آنکه ممکن است بر عقیده خود باقی بماند ( ارونسون ، ۱۳۸۷ ، ص ۱۲۵ ).

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.