ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق مفاهیم و نظریه های رقابت پذیری(فصل دوم)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق مفاهیم و نظریه های رقابت پذیری(فصل دوم) دارای ۵۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق مفاهیم و نظریه های رقابت پذیری(فصل دوم)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق مفاهیم و نظریه های رقابت پذیری(فصل دوم)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق مفاهیم و نظریه های رقابت پذیری(فصل دوم) :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۵۴ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏مقدمه‏ ……………………………………………………………………………………………………..
‏۲-۱
‏مفاهیم ابتدایی رقابت پذیری ملل‏ ………………………………………………………………..
‏۲-۱-۱
‏ نظریات مرکانتیلیست ها‏ ……………………………………………………………………………
‏۲-۱-۲
‏نظریه مزیت مطلق ‏ ……………………………………………………………………………………
‏۲-۱-۳
‏نظریه مزیت نسبی‏ …………………………………………………………………………………….
‏۲-۱-۴
‏نظریه هکشر ‏–‏ اوهلین‏ ……………………………………………………………………………..
‏۲-۲
‏روند ظهور رقابت پذیری‏ …………………………………………………………………………..
‏۲-۳
‏طبقه بندی ‏مفاهیم رقابت پذیری نوین ‏ ………………………………………………………..
‏۲-۴
‏تعریف رقابت پذیری‏ …………………………………………………………………………………
‏۲-۵
‏ادبیات تحقیق و پیشینه تحقیق مفاهیم و نظریه های رقابت پذیری(فصل دوم)
فهرست و جداول رقابت پذیری ………………………………………………………………..
‏۲-۶
‏مدلهای رقابت پذیری ملل‏ ………………………………………………………………………….
‏۲-۶-۱
‏مدل الماس مایکل پورتر (۱۹۹۰)‏ ………………………………………………………………..
‏۲-۶-۲
‏مدل الماس دانینگ ‏–‏ پورتر (۱۹۹۱)‏ ……………………………………………………………
‏۲-۶-۳
‏مدل الماس مضاعف دوگانه راگمن (۱۹۹۱)‏ …………………………………………………
‏۲-۶-۴
‏مدل الماس بوش ‏–‏ پورتر (۱۹۹۲)‏ ………………………………………………………………
‏۲-۶-۵
‏مدل الماس های چندگانه (۱۹۹۳)‏ ……………………………………………………………….
‏۲-۶-۶
‏مدل ۹ عاملی چو (۱۹۹۴)‏ ………………………………………………………………………….
‏۲-۶-۷
‏مدل الماس مضاعف ثانویه چو ، مون ، کیم (۲۰۰۷)‏ ………………………………………
‏۲-۷
‏تحلیل و طبقه بندی مدلها ‏ …………………………………………………………………………..
‏۲-۸
‏پیشینه کاربردی مدلهای الماس‏ ……………………………………………………………………
‏۲-۹
‏مفهوم و اهمیت صادرات ‏ ………………………………………………………………………….
‏۲-۱۰
‏انواع صادرات ‏ …………………………………………………………………………………………..
‏۲-۱۰-۱
‏صادرات قطعی …………………………………………………………………………………………
‏۲-۱۰-۲
‏صادرات موقت …………………………………………………………………………………………
‏۲-۱۰-۳
‏صادرات قطعی در حجم تجاری …………………………………………………………………..
‏۲-۱۰-۴
‏صادرات قطعی غیرتجاری ………………………………………………………………………….
‏۲-۱۰-۵
‏صادرات مجدد …………………………………………………………………………………………
‏۲-۱۰-۶
‏ترانزیت خارجی ………………………………………………………………………………………
‏۲-۱۱
‏تاریخچه توسعه صادرات و فلسفه آن‏ ………………………………………………………….
‏۲-۱۲
‏صادرات و اهمیت آن ‏ ……………………………………………………………………………….
‏۲-۱۳
‏موانع و مشکلات صادرات ‏ ………………………………………………………………………..
‏۲-۱۴
‏عملکرد صادراتی‏ ………………………………………………………………………………………
‏۲-۱۵
‏اهمیت و نقش صادرات غیر نفتی در اقتصاد کشور‏ ………………………………………..
‏۲-۱۶
‏اهمیت صادرات محصولات کشاورزی ‏ …………………………………………………………
‏۲-۱۷
‏پیشینه موضوع تحقیق ‏ ……………………………………………………………………………….
‏مقدمه
‏”کامروایی ملی اکتسابی است، نه موروثی”‏ ‏. مایکل پورتر‏ ‏با نشاندن جمله‌‏ ‏ی پیشین در طلیعه‌‏ ‏ی مقاله‌‏ ‏ی مشهور خود، مزیت رقابتی ملل، فلسفه‌ی وجودی و هدف نهایی مدل الماس را آشکار می‌سازد. به اعتقاد وی، در عصر حاضر، عناصر اقتصاد کلاسیک اعم از نیروی کار، نرخ بازگشت، و ارزش پولی به تنهایی سبب‌سازِ رشد ملی نیستند؛ بلکه توان رقابتی یک ملت به ظرفیت صنایع آن برای نوآوری و تعادلی بستگی دارد. عناصری که خود به خلق و جذب دانش به عنوان اساس و پایه رقابت در عصر حاضر نیازمندند.از سوی دیگر، پورتر به این مسأله نیز اشاره می‌کند که تفاوت ملل در ارزش‌های ملی، فرهنگی، ساختارهای اقتصادی، نهادها، و تاریخ، سهم به‌سزایی در موفقیت رقابتی دارد. به بیان دیگر، تفاوت‌های برجسته‌ای در الگوهای رقابت‌پذیری کشورها وجود دارد؛ هیچ ملتی نمی‌تواند در تمامی حوزه‌ها و صنایع به رقابت بپردازد
‏.‏پورتر با بیان گزاره‌های فوق، اهمیت و نقش پررنگ ملت‌ها در فضای اقتصادی حاضر و ارتباط تنگاتنگ تفاوت‌ها و تمایزهای ملی با دستیابی به مزیت‌های رقابتی در این فضا را جلوه می‌بخشد. ‏گزاره‌هایی که اساس و جوهره‌ی مدل الماس بوده و تناسب بهره‌گیری از مدل مذکور در ‏پژوهش‏ پیش‌روی را نشان می‌دهد‏. لذا در این فصل به بررسی آراء و‏ ‏عقاید دانشمندان دیگر و چرایی انتخاب مدل الماس پورتر می پردازیم.
‏۲-۱. مفاهیم ابتدایی رقابت پذیری ملل
‏۲-۱-۱. نظریات مرکانتیلیست ها
‏مرکانتیلیست ها طرفدار کنترل شدید بر تجارت بودند. آنها سعی داشتند نشان دهند که اهداف کشورها در تضاد با یکدیگر قرار دارند. توجه مرکانتیلیست ها یا سوداگران براساس دیدگاهی مادی گرایانه بیشتر معطوف به ثروت کشورها به عنوان عامل رقابت پذیری ملل بود. مطابق نظر مرکانتیلیست ها ثروت یک کشور از روی موجوی فلزات قیمتی آن کشور ( به ویژه طلا ) اندازه گیری می شد. از دیدگاه آنان یک کشور به کمک طلا و پول می توانست ارتش را تجهیز کند ، وسایل و ابزار و ناوگان مورد نیاز برای یکپارچه نگهداشتن قدرت خویش را فراهم کند و مستعمراتی به دست آورد. بنابراین به منظور جمع آوری طلا ، کشور می بایستی صادرات خود را تشویق و واردات خود را محدود می کرد که در نتیجه تولید و اشتغال ملّی را بالا می برد (غفاری ، ۱۳۸۵).
‏۲-۱-۲. نظریه مزیت مطلق
‏نظریه پردازان سنتی کسب و کار همواره به مسائلی از قبیل سرمایه ، نیروی کار و منابع طبیعی به عنوان رقابت پذیری ملل توجه کرده اند. در واقع تعداد زیادی نمونه های مختلف وجود دارد که نظریه پردازان ابتدایی آنها را بیان کرده اند. با اهمیت ترین مدل محتوایی به لحاظ تاریخی به آدام اسمیت و دیوید ریکاردو بر می گردد. شروع بی پایان بهترین ها و اشتباه در امور غلط (۲۰۰۷،

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.