ادبیات تحقیق و سوابق پژوهشی تعاریف و مدلهای اکتساب تکنولوژی (فصل دوم )
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
ادبیات تحقیق و سوابق پژوهشی تعاریف و مدلهای اکتساب تکنولوژی (فصل دوم ) دارای ۶۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد ادبیات تحقیق و سوابق پژوهشی تعاریف و مدلهای اکتساب تکنولوژی (فصل دوم ) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ادبیات تحقیق و سوابق پژوهشی تعاریف و مدلهای اکتساب تکنولوژی (فصل دوم )،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن ادبیات تحقیق و سوابق پژوهشی تعاریف و مدلهای اکتساب تکنولوژی (فصل دوم ) :
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶۲ صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
فصل دوم ۹
۲-۱- مقدمه ۱۰
۲-۲- مفهوم تکنولوژی ۱۰
۲-۳- طبقه بندی تکنولوژی ۱۲
۲-۴- عناصر اصلی تکنولوژی ۱۳
۲-۵- مدیریت تکنولوژی ۱۴
۲-۶- تکنولوژی و مزیت رقابتی ۱۶
۲-۶-۱- ابعاد مزیت رقابتی ۱۷
۲-۷- اکتساب تکنولوژی ۱۸
۲-۷-۱- انتقال تکنولوژی ۲۱
۲-۷-۲- انواع شیوه های اکتساب تکنولوژی ۲۴
۲-۷-۳- مدلهای اکتساب تکنولوژی ۳۰
۲-۸- مروری بر تحقیقات گذشته ۴۱
۲-۸-۱- جایگاه اکتساب تکنولوژی در مطالعات صورت پذیرفته ۴۱
۲-۸-۲- سابقه تحقیقات و مطالعات انجام گرفته ۴۲
۲-۸-۳- معیارهای تاثیرگذار بر شیوه های اکتساب تکنولوژی ۵۳
فصل دوم
ادبیّات تحقیق
۴
۲-۱- مقدمه:
امروزه تکنولوژی و به کارگیری آن به یکی از عوامل رشد و پیشرفت در جوامع بشری (اعرابی ومنتی، ۱۳۸۹) و کلید رقابت در دنیای کار و تجارت و لازمه رشد سازمانها و ملتهاست. نوآوری و تغییرات تکنولوژیک در
۴
سازمانهای پیشرو، بسیار سریع اتفاق میافتند و باعث تغییر در محیط رقابتی میشود(رناسی و همکاران، ۱۳۸۸). ارائهی کالا و خدمات متفاوت به بازار، تحولات تکنولوژی، تغییر در شیوهی برنامه ریزی، اجراء کنترل و ارزیابی تغییرات تکنیکی، هریک فرصتی برای افزایش تواناییها، رقابت پذیری و رشد صنایع محسوب میشود. . به این ترتیب، تکنولوژی به کارگیری و بهره مندی مناسب از آن همواره، بهترین زمینهی ایجاد منافع اجتماعی- اقتصادی به شمار میآید. امروزه، ضرورت این امر با وجود تئوریهایی بیش از پیش نمایان است که امکان رشد و بهبود مستمر را برپایه توسعهی تکنولوژی استوار میدانند.
بنابراین استراتژیها، تصمیم گیریها و اقدامات یک سازمان یا شرکت برای اکتساب، تطابق و توسعه تکنولوژیکی یک سازمان، هسته فرایند توسعه اقتصادی- اجتماعی آن شرکت را تشکیل میدهد. چنان چه سازمانی بتواند این فرایند را نظاممند هدایت کند، بدون شک، زمینهی موفقیت و توسعه مداوم را برای خود فراهم میسازد و میتواند در بازار رقابتی و پرتلاطم دنیای امروزی به بقا امیدوار باشد (انصاری و زارع، ۱۳۸۸). بنابراین در این بخش به تعریفی جامع از مفهوم تکنولوژی و مدیرت آن و استراتژیهای اکتساب تکنولوژی خواهیم پرداخت.
۲-۲- مفهوم تکنولوژی
واژه تکنولوژی مرکب از دو واژه یونانی Techne به معنی مهارت و هنر و logy به مفهوم تعقل و تدبیر اندیشی است که در ادبیات رشته مدیریت تکنولوژی، تعاریف بسیار متنوعی برای آن بیان شده است(خلیل، ۱۳۸۷). طارق خلیل رئیس انجمن بین المللی مدیریت تکنولوژی، در کتاب مدیریت تکنولوژی خود، مفهوم تکنولوژی را چنین بیان میکند:” تکنولوژی را میتوان کلیه دانشها، فرایندها، ابزارها، روشها و سیستمهای به کار رفته در ساخت محصولات و ارائه خدمات تعریف کرد. در بیانی ساده تر، تکنولوژی روش انجام کار وابزاری است که توسط آن به اهداف خود نایل میشویم.”
از دیدگاه عامه مردم، اغلب تکنولوژی در معنا و مفهوم سخت افزاری خود (یعنی ماشین آلات، رایانه و حتی وسایل بسیار پیشرفته ارتباطی و الکترونیکی) به کار میرود. حال آن که مفهوم تکنولوژی بسیار فراتر از ماشین آلات و ابزار صرف است. در واقع در کنار مشخصات سخت افزاری، تکنولوژی دارای اجزای نرم افزاری و مهارتهای انسانی و دانشی نیز میباشد که روز به روز بر ابعاد و پیچیدگیهای این جز از تکنولوژی افزوده میشود (خواجه نصیری، ۱۳۸۷).
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.