ادبیات تحقیق و سوابق پژوهشی تعاریف و مدلهای اکتساب تکنولوژی (فصل دوم )


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ادبیات تحقیق و سوابق پژوهشی تعاریف و مدلهای اکتساب تکنولوژی (فصل دوم ) دارای ۶۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ادبیات تحقیق و سوابق پژوهشی تعاریف و مدلهای اکتساب تکنولوژی (فصل دوم )  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ادبیات تحقیق و سوابق پژوهشی تعاریف و مدلهای اکتساب تکنولوژی (فصل دوم )،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ادبیات تحقیق و سوابق پژوهشی تعاریف و مدلهای اکتساب تکنولوژی (فصل دوم ) :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۶۲ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏فصل‏ ‏دوم‏ ‏۹
‏۲-۱- ‏مقدمه‏ ‏۱۰
‏۲-۲- ‏مفهوم‏ ‏تکنولوژی‏ ‏۱۰
‏۲-۳- ‏طبقه‏ ‏بند‏ی‏ ‏تکنولوژ‏ی‏ ‏۱۲
‏۲-۴- ‏عناصر‏ ‏اصلی‏ ‏تکنولوژی‏ ‏۱۳
‏۲-۵- ‏مدیریت‏ ‏تکنولوژی‏ ‏۱۴
‏۲-۶- ‏تکنولوژی‏ ‏و‏ ‏مزیت‏ ‏رقابتی‏ ‏۱۶
‏۲-۶-۱- ‏ابعاد‏ ‏مزیت‏ ‏رقابتی‏ ‏۱۷
‏۲-۷- ‏اکتساب‏ ‏تکنولوژی‏ ‏۱۸
‏۲-۷-۱- ‏انتقال‏ ‏تکنولوژی‏ ‏۲۱
‏۲-۷-۲- ‏انواع‏ ‏شیوه‏ ‏های‏ ‏اکتساب‏ ‏تکنولوژی‏ ‏۲۴
‏۲-۷-۳- ‏مدل‌ها‏ی‏ ‏اکتساب‏ ‏تکنولوژی‏ ‏۳۰
‏۲-۸- ‏مروری‏ ‏بر‏ ‏تحقیقات‏ ‏گذشته‏ ‏۴۱
‏۲-۸-۱- ‏جایگاه‏ ‏اکتساب‏ ‏تکنولوژی‏ ‏در‏ ‏مطالعات‏ ‏صورت‏ ‏پذیرفته‏ ‏۴۱
‏۲-۸-۲- ‏سابقه‏ ‏تحقیقات‏ ‏و‏ ‏مطالعات‏ ‏انجام‏ ‏گرفته‏ ‏۴۲
‏۲-۸-۳- ‏معیارهای‏ ‏تاثیرگذار‏ ‏بر‏ ‏شیوه‏ ‏های‏ ‏اکتساب‏ ‏تکنولوژی‏ ‏۵۳
‏فصل دوم
‏ادبیّات تحقیق
‏۴
‏۲-۱- مقدمه‏:
‏امروزه تکنولوژی و به کارگیری آن به یکی از عوامل رشد و پیشرفت در جوامع بشری (اعرابی ومنتی، ۱۳۸۹) و کلید رقابت در دنیای کار و تجارت و لازمه رشد ‏سازمان‌ها‏ و ‏ملت‌هاست‏. نوآوری و تغییرات تکنولوژیک در
‏۴
‏سازمان‌های‏ پیشرو، بسیار سریع اتفاق ‏می‌افتند‏ و باعث تغییر در محیط رقابتی ‏می‌شود‏(رناسی و همکاران، ۱۳۸۸). ‏ارائه‌ی‏ کالا و خدمات متفاوت به بازار، تحولات تکنولوژی، تغییر در ‏شیوه‌ی‏ برنامه ریزی، اجراء کنترل و ارزیابی تغییرات تکنیکی، هریک فرصتی برای افزایش ‏توانایی‌ها‏، رقابت پذیری و رشد صنایع محسوب ‏می‌شود‏. . به این ترتیب، تکنولوژی به کارگیری و بهره مندی مناسب از آن همواره، بهترین ‏زمینه‌ی‏ ایجاد منافع اجتماعی- اقتصادی به شمار ‏می‌آید‏. امروزه‏،‏ ضرورت این امر با وجود ‏تئوری‌هایی‏ بیش از پیش نمایان است که امکان رشد و بهبود مستمر را برپایه ‏توسعه‌ی‏ تکنولوژی استوار ‏می‌دانند‏.
‏بنابراین ‏استراتژی‌ها‏، تصمیم ‏گیری‌ها‏ و اقدامات یک سازمان یا ش‏رکت برای اکتساب، تطابق و توسعه ‏ تکنولوژیکی یک سازمان، هسته فرایند توسعه اقتصادی- اجتماعی آن شرکت را تشکیل ‏می‌دهد‏. چنان چه سازمانی بتواند این فرایند را ‏نظاممند‏ هدایت کند، بدون شک، ‏زمینه‌ی‏ موفقیت و توسعه مداوم را برای خود فراهم ‏می‌سازد‏ و ‏می‌تواند‏ در بازار رقابتی و پرتلاطم دنیای امروزی به بقا امیدوار باشد (انصاری و زارع، ۱۳۸۸).‏ بنابراین در این بخش به تعریفی جامع از مفهوم تکنولوژی و مدیرت آن و استراتژی‌های اکتساب تکنولوژی خواهیم پرداخت.
‏۲-۲- مفهوم تکنولوژی‏
‏واژه تکنولوژی مرکب از دو واژه یونانی Techne‏ ‏به معنی مهارت و هنر و logy‏ به مفهوم تعقل و تدبیر اندیشی است که در ادبیات رشته مدیریت تکنولوژی‏،‏ تعاریف بسیار متنوعی برای آن بیان شده است(خلیل، ۱۳۸۷). طارق خلیل رئیس انجمن بین المللی مدیریت تکنولوژی، در کتاب مدیریت تکنولوژی خود، مفهوم تکنولوژی را چنین بیان ‏می‌کند‏:” تکنولوژی را ‏می‌توان‏ کلیه ‏دانش‌ها‏، ‏فرایندها‏، ‏ابزارها‏، ‏روش‌ها‏ و ‏سیستم‌های‏ به کار رفته در ساخت محصولات و ارائه خدمات تعریف کرد. در بیانی ساده تر، تکنولوژی روش انجام کار وابزاری است که توسط آن به اهداف خود نایل ‏می‌شویم‏.”
‏از دیدگاه عامه مردم، اغلب تکنولوژی در معنا و مفهوم سخت افزاری خود (یعنی ماشین آلات، رایانه و حتی وسایل بسیار پیشرفته ارتباطی و الکترونیکی) به کار ‏می‌رود‏. حال آن که مفهوم تکنولوژی بسیار فراتر از ماشین آلات و ابزار صرف است. در واقع در کنار مشخصات سخت افزاری، تکنولوژی دارای اجزای نرم افزاری و ‏مهارت‌های‏ انسانی و دانشی نیز ‏می‌باشد‏ که روز به روز بر ابعاد و ‏پیچیدگی‌های‏ این جز از تکنولوژی افزوده ‏می‌شود‏ (خواجه نصیری، ۱۳۸۷).

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.