مقدمه ای بر مدیریت دانش


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
24 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 مقدمه ای بر مدیریت دانش دارای ۱۰۱ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی مقدمه ای بر مدیریت دانش،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقدمه ای بر مدیریت دانش :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۱۰۱ اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :

مقدمه ای ب ر مدیریت دانش
کلیات
سؤالاتی که باید برایشان در سازمان پاسخی یافت :
هدف اصلی از این نوشتار دستیابی به درک دانش موجود در سازمانهاست.
می خواهیم بدانیم دانش در زندگی و کار روزانه چگونه نماد پیدا میکند؟
چه تفاوتی با داده ها و اطلاعات دارد؟
چه کسی از آن بر خوردار است؟
چه کسی از آن استفاده می کند؟
منظور ما از دانش چیست؟
چه کاری می بایست در مورد دانش انجام دهیم؟
به چه امور کلیدی فرهنگی و رفتاری می بایستی توجه شود تا بتوان از دانش به طور مطلوب استفاده کرد؟
مهارتها و نقشهای اصلی دانش چیست؟
ماهیت یک بر نامهء موفق علمی چیست و چگونه دریابیم که چنین بر نامه ای موفق بوده است؟
از چه معیارها و سنجش ‌‌ هایی برای ارزشیابی دانش استفاده کنیم
تاریخچه
تام استوارت در ۱۹۹۴ طی مقاله ای در مجله فورچون، این مسئله را به شرکتها یادآوری کرد که به آنچه می ‌ دانند بیش از آنچه دارند (سرمایه مادی) اهمیت دهند.، یعنی به « سرمایه فکری »
پس از وی، پیتر دراکر دانش را به عنوان پایه های رقابت در جامعه فرا سرمایه باوری معرفی کرد.
اقتصاددانی به نام استنفورد پال رومر دانش را تنها منبع بی پایانی نامید که با استفاده بیشتر، حجم آن بیشتر می شود.
در ۱۹۹۵، دو تن از دانشگاهیان ژاپنی به نامهای نوناکا و هیروتاکا تاکه اوچی کتابی به نام «شرکت دانش آفرین» منتشر کردند که به صورت نقطه عطفی در مطالعات گسترش دانش و استفاده از آن در شرکتهای ژاپنی درآمد. در همان سال، دوروتی لئونارد بارتون کتابی به نام «سرچشمه ‌ های دانش» (درخصوص بررسی آخرین مطالعات مربوط به نقش دانش در تولید محصولات) به چاپ رساند.
در سالهای اخیر، کتابهای متعددی در زمینه تشویق مدیران به مدیریت دانش – بدون ذکر چگونگی انجام آن – چاپ و منتشر شده است. شرکتهایی نظیر داوکمیکال واسکاندیا و مشاورانی مانند مک کنیزی، ارنست و یانگ و مشاوران آی، بی، ام،«مدیران ارشد علمی» و «مدیران سرمایه علمی» را به استخدام در آورده ‌ اند تا بر سرمایه علمی شرکتها نظارت کنند. آنها به پس ‌ اندازها، پیشرفتها و افزایش تولید ناشی از سازماندهی علمی و مدیریت دانش اشاره داشته اند .
تاریخچه
در شرکت دارویی سوئیسی هافمن – لاروش یک مبتکر مدیریت دانش در سالهای ۹۴-۱۹۹۳، روند گسترش کاربرد داروهای جدید و مدارک پیچیده جمعی را که می بایستی به موسسه ملی دارو و مقامات سیاستگذاری اروپایی ارائه می شد تا داروی جدید مورد تایید آنها قرار می ‌ گرفت و به بازار عرضه می ‌ شد، دگرگون ساخت به دلیل ابتکار او، تایید و استفاده از داروهای جدید طی فقط چند ماه (بسیار کمتر از سابق) صورت می گیرد. این بهبود رویه باعث یک میلیون دلار صرفه جویی به ازای هر روز عدم تاخیر در کسب مجوز شد.
در ۱۹۹۶، پنج گروه پیشگام جراحی قلب از ۵ مرکز نوین پزشکی در انگلیس، طی تجربه ای گروهی، عملیات انجام شده در اتاقهای عمل یکدیگر را مشاهده کرده و اطلاعاتی در مورد روشهای موثر خود مبادله کردند. در نتیجه، ۲۴ درصد از نرخ مرگ و میر ناشی از عمل جراحی در زمینه رفع گرفتگی در شریانها کاسته شد و ۷۴ مورد از مرگهای قابل پیش بینی، هرگز اتفاق نیفتاد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.