تحقیق عصر روشنگری و رومانتیسیسم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق عصر روشنگری و رومانتیسیسم دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق عصر روشنگری و رومانتیسیسم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق عصر روشنگری و رومانتیسیسم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق عصر روشنگری و رومانتیسیسم :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۹ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

۱
‏عصر روشنگری و رومانتیسیسم‏ ‏
‏مقدمه
‏جنبش رمانتیسیسم، با اندیشه‏های ژان ژاک روسو و ولتر در ربع سوم قرن هجدهم با اندیشه‏ روشنگری آغاز گردید و با انتشار ترانه‏های غنایی، اثر کالریج و ویلیام ورازورت در انگلستان، جنبش رمانتیک، به معنای واقعی آن، خود را به جهان معرفی کرد. ‏
‏برخی تعریفها درباره‏ رمانتیسیسم عبارتند از:‏ ‏
– هنر کلاسیک، محدود و متناهی را تصویر می‏کند اما هنر رمانتیک نامحدود ولایتناهی را نیز در نظر دارد و از آن خبر می‏دهد. ‏
– رمانتیسیسم در هر زمانی، هنر روز است و کلاسیسیسم ، هنر روز قبل. ‏
– کوشش برای فرار از واقعیت. ‏
– شیوه‏ افسانه‏ای و جادویی نوشتن. ‏
مهمترین تفاوت کلاسیسیسم و رمانتیسیسم: این است که کلاسیکها ایده‏آل هستند، یعنی در هنر فقط خوبی و زیبایی را می‏خواستند. در حالی که رمانتیکها می‏کوشند علاوه بر زیباییها، زشتی‏ها و بدیها را هم نشان دهند.‏

‏مهمترین اصول رمانتیسیسم عبارتند از:‏ ‏
۱- آزادی: بدین معنی که هنرمند هر بخش از زندگی را که خواست می‏تواند آزادانه به تصویر بکشد. ‏
۲- شخصیت: هنرمند رمانتیک می‏تواند من وجودی خود را در هنر مستقر سازد.
۳

‏۳- هیجان و احساسات: رمانتیک مکتب دل است و بدون قید و بند سخن می‏گوید. ‏
۴- کشف و شهود: رمانتیکها با نوعی حالت عارفانه به زندگی می‏نگرند. ‏
برخی از مشهور ترین هنرمندان رمانتیک عبارتنداز: ویلیام وردزورث، کالریج، لرد بایرن، شلی، ویلیام بلیک، آلکساندر پوشکین، لرمانتوف، شاندره پتوفی که شاعر هستند. ‏
والتر اسکات، گوستاو فلوبر : که رمان نویس بودند. ‏
ویکتورهوگو، گوته : که شاعر و نویسنده بودند. ‏
برای مطالعه آثار رمانتیکها می‏توان به صفحات ۲۰۰ و ۲۰۱ کتاب مراجعه نمود. ‏

‏دوری یار دل و جانم رفت / سیرت زیبای دلبر ‏گریبانم گرفت

‏سخن شیرین گفت که در خاطر نشست / بیوفا بودم که از یادم ‏برفت

‏کاش میشد جز ره پیش نماند ره به پس / همه عالم در یأس سرگردان برفت

‏خوبی دوست ‏ماند و جرعه ای تلختر ز زهر / خون در رگ نمیجوشید که رفت
‏حزم اندیشی- اگر نگوییم ضرورت- حکم می کند که ابتدا به مسئله رمانتی سیسم بپردازیم و سپس درصدد تعریف یا توصیف آن برآییم. زیرا این مسئله که آرتور لاوجوی هم سالها پیش از آن گفته است، دردسرها دارد. با توجه به برداشتهای متعدد و متعارض از رمانتی سیسم مورخان و منتقدان، آیا می توانیم نظری قاطعانه درباره آن ابراز کنیم؟ آیا واقعیتها گواه بر «نهضتی» راستین است که از یکپارچگی معقولی در گستره اروپا برخوردار بوده است و در اواخر قرن هجدهم و اوایل قرن نوزدهم به اوج خود می رسد و به دلیل تعیین هویت آن می توانیم انواع و اقسام سلاله های فکری و سیاسی دنیای مدرن را به آن برسانیم؟ بر کسی پوشیده نیست که لاوجوی در این باره در صف تشکیک
۳
‏کنندگان قرار دارد. طبق گفته او «واژه رمانتیک» چندان معانی متعددی یافته که دیگر به خودی خود هیچ معنایی ندارد» (لاوجوی، ۱۹۲۴). بنابراین یادگیری استعمال این لفظ به صورت جمع، از توصیه های او بوده است. به نظر او، به جای یگانه اندیشه بنیادین «رمانتیک»، «تعدد رمانتی سیسم» وجود دارد. هوای آن داشت که به جای نهضت رمانتیک از «دوران رمانتیک» بین سالها ۱۷۸۰ تا ۱۸۳۰- آن هم به لحنی ابهام آمیز- بگوید.
‏چنین گفته ای در زمان خود پیش بینی احتیاط آمیز سودمندی بوده است و هنوز هم هست. از شواهد بر می آید که «مکتب رمانتیک» پدید آمده در دهه ۱۷۹۰ در آلمان با مکاتب رمانتی سیسم فرانسوی رمانتی سیسم فرانسوی و انگلیسی همان دوره، تفاوتهای مهمی دارد. علاوه بر این، ماهیت رمانتی سیسم طی دو قرن از نسلی به نسل دیگر به ظرافت دیگرگون می شود. به عنوان مثال، رمانتی سیسم «متأخر» در آلمان در مقایسه با مراحل نخست خود که با «کلاسیک گرایی» وایمار قرابت داشت، بیشتر فطرت گرا و شیفته علوم غربیه امور فوق طبیعی بود. در فرانسه این خلاء بیشتر بین نسل «محافظه کار» شاتوبریان و مهاجران با نسل ویکتورهوگوی سنت شکن به چشم می خورد، هوگویی که پس از سال ۱۸۳۰ عقایدش- هم به لحاظ سیاسی و هم به لحاظ مذهبی- دستخوش تغییرات فراوانی شد. لفظ «رمانتیک»، هرچند که به تازگی گرمی بازار یافته بود، دَم مسیحایی نداشت چون بر چیزهای بسیار متفاوت و متعددی دلالت می کرد (مثلاً اگرچه نزد فردریش شلگل به معنی «ضدکلاسیک» بود، از نظر استاندال معنایی جز «معاصر» نداشت). تازه، اکثر کسانی که عموماً در متون درسی امروزی رمانتیک نامیده می شوند، یا از رمانتیک بودن خود خبر نداشتند و یا اینکه خود را رمانتیک نمی نامیدند. احتمالاً در گروه برلین-ینا(۱) بود که رمانتی سیسم را با آگاهی کامل استعمال کردند. از سردمداران این گروه یکی هم شلگل بود، که این اصطلاح را را یج کردند و در نهایت هم خشم گوته را برانگیختند. اما تا آنجا که من می دانم، کالریج و وردزورث هرگز این عنوان را اختیار نکردند. رمانتی سیسم بجز در برخی از نمایشگاههای بسیار غیررسمی در برلین، یا بعدها در محافل پاریس یا حلقه باطنیان از قبیل «نصرانیها» در رم، سازمان ونهاد نداشت و به یقین می توان گفت محض نمونه در یک کشور نیز، کسی جرئت نکرد اثری بزرگ و قابل قیاس با داره المعارف قرن هجدهم به چاپ برساند. رمانتی سیسم علاوه بر نداشتن اصول عقاید، از

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.