تحقیق در مورد کاربرد کامپوزیت‌های FRP در سازه‌های بتن آرمه ۳۳ص


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق در مورد کاربرد کامپوزیت‌های FRP در سازه‌های بتن آرمه ۳۳ص دارای ۳۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد کاربرد کامپوزیت‌های FRP در سازه‌های بتن آرمه ۳۳ص  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد کاربرد کامپوزیت‌های FRP در سازه‌های بتن آرمه ۳۳ص،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد کاربرد کامپوزیت‌های FRP در سازه‌های بتن آرمه ۳۳ص :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۲ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

۱
‏ ‏کاربرد کامپوزیت‏‌‏های‏ FRP‏ در ‏سازه‏‌‏های ‏بتن آرمه
‏ ‏و بررسی دوام آنها
‏خلاصه
‏ ‏خوردگی‏ قطعات فولادی در سازه‏‌‏های مجاور آب و نیز ‏خوردگی میلگردهای فولادی در سازه‏‌‏های بتن آرمه ای که در معرض محیط‌های خورند‏ه‏ کلرو‏ر‏ی و کربناتی قرار دارند، یک مساله بسیار اساسی تلقی می‏‌‏شود. ‏در محیط‏‌‏های دریایی و مرطوب وقتی که ‏یک ساز‏ه بتن‏‌‏آرمه معمولی به صورت دراز مدت در معرض عناصر خورنده نظیر نمک‏‌‏ها، اسید‏‌‏ها و کلرورها قرار گیرد، میلگردها به دلیل آسیب دیدگی و خوردگی، قسمتی از ظرفیت خود را از دست خواهند داد. به علاوه فولادهای زنگ زده بر پوسته بیرونی بتن فشار می‏‌‏آورد که به خرد شدن و ریختن آن منتهی ‏می‌شود. تعمیر و جایگزینی‏ اجزاء فولادی آسیب دیده و نیز‏ ساز‏ه‏ بتن آرمه‌ای که ب‏ه ‏دلیل خوردگی میلگردها آسیب دیده است، میلیون‌ها دلار خسارت در سراسر دنیا به بار آورده است. به همین دلیل سعی شده که تدابیر‏ ‏ویژه‌ای جهت جلوگیری از خوردگی‏ اجزاء فولادی و‏ میلگرد‏‌‏های‏ فولادی در بتن اتخاذ گردد که ‏از ‏جمله می‌توان به حفاظت کاتدیک اشاره نمود. با این وجود برای حذف کامل این مساله، توجه ویژه ای به جانشین‏ی‏ کامل‏ اجزاء و‏ میلگر‏د‏های فولادی با یک ماد‏ه‏ جدید مقاوم در مقابل خوردگی معطوف گردیده است. از آن‏‌‏جا‏ ‏ که ‏ ‏کامپوزیت‌های FRP‏ (Fiber Reinforced Polymers/Plastics)‏ بشدت در مقابل محیط‌های قلیایی و نمکی مقاوم هستند‏ که ‏در‏ دو‏ ده‏ه‏ اخیر موضوع تحقیقات گسترده‌ای جهت جایگزینی کامل با
۳
‏قطعات و ‏میلگردهای فولادی بوده‌اند. چنین جایگزین‏ی‏ ‏ب‏خصوص در محیط‌های خورنده نظیر محیط‌های دریایی و ساحلی بسیار مناسب به نظر می‌رسد. در این مقاله مروری بر خواص، مزایا و معایب ‏مصالح‏ کامپوزیتی FRP ‏ صورت گرفته و قابلیبت کاربرد آنها به عنوان جانشین کامل فولاد در سازه‌های‏ مجاور آب و بخصوص در سازه‏ بتن آرمه، به ‏ج‏هت حصول یک ساز‏ه‏ کاملاً مقاوم در مقابل خوردگی، مورد بحث قرار خواهد گرفت.
‏۱ –‏ مقدمه
‏بسیاری از سازه‌های بتن آرمه موجود در دنیا در اثر تماس با سولفاتها، کلریدها و سایر عوامل خورنده، دچار آسیب‌های اساسی شده‌اند. این مساله هزینه‌های زیادی را برای تعمیر، بازسازی و یا تعویض سازه‌های آسیب‏ ‏‌دیده در سراسر دنیا موجب شده است. این مساله و عواقب آن گاهی نه تنها به عنوان یک مساله مهندسی، بلکه به عنوان یک مساله اجتماعی جدی تلقی شده است ]‏۱[‏. تعمیر و جایگزینی سازه‌های بتنی آسیب‌دیده میلیون‌ها دلار خسارت در دنیا به دنبال داشته است. در امریکا، بیش از ۴۰ درصد پلها در شاهراهها نیاز به تعویض و یا بازسازی دارند ]‏۲[‏. هزین‏ه‏ بازسازی و یا تعمیر سازه‌های پارکینگ در کانادا، ۴ تا ۶ میلیارد دلار کانادا تخمین زده شده است ]‏۳[‏. هزین‏ه‏ تعمیر پلهای شاهراهها در امریکا در حدود ۵۰ میلیارد دلار برآورد شده است؛ در حالیکه‏ برای‏ بازسازی کلی‏ه‏ سازه‌های بتن آرم‏ه‏ آسیب‌دیده در امریکا در اثر مساله خوردگی میلگردها، پیش‌بینی شده که به بودج‏ه‏ نجومی ۱ تا ۳ تریلیون دلار نیاز است‏ ]‏۳[ ‏!
‏از مواردی که سازه‌های بتن آرمه به صورت سنتی مورد استفاده قرار می‌گرفته، کاربرد آن در مجاورت آب و نیز در محیط‌های دریایی بوده است. ‏تاریخچه‏ کاربرد بتن آرمه و بتن پیش‌تنیده در کارهای دریایی به سال ۱۸۹۶ بر می‌گردد ]‏۴[‏. دلیل عمد‏ه‏ این مساله، خواص ذاتی بتن و منجمله مقاومت خوب و سهولت در قابلیت کاربرد آن چه در بتن‌ریزی در جا و چه در بتن پیش‌تنیده بوده است. با این وجود شرایط آب و هوایی و محیطی خشن و خورند
۳
‏ه‏ اطراف سازه‌های ساحلی و دریایی همواره به عنوان یک تهدید جدی برای اعضا‏ء‏ بتن آرمه محسوب گردیده است.‏ ‏در محیط‌های ساحلی و دریایی، خاک، آب زیرزمین‏ی‏ و هوا‏،‏ اکثراً حاوی مقادیر زیادی از نمکها شامل ترکیبات سولفور و کلرید هستند.
‏در یک محیط دریایی نظیر خلیج فارس، شرایط جغرافیایی و آب و هوایی نامناسب‏،‏ که بسیاری از عوامل خورنده را به دنبال دارد، با درجه حرارت‌های بالا و نیز رطوبت‌های بالا همراه شده که نتیجتاً خوردگی در فولادهای به کار رفته در بتن آرمه کاملاً تشدید می‌شود. در مناطق ساحلی خلیج فارس، در تابستان درجه حرارت از ۲۰ تا ۵۰ درجه سانتیگراد تغییر می‌کند، در حالیکه گاه اختلاف دمای شب و روز، بیش از ۳۰ درجه سانتیگراد متغیر است. این در حالی است که رطوبت نسبی اغلب بالای ۶۰ درصد بوده و بعضاً نزدیک به ۱۰۰ درصد است. به علاوه هوای مجاور تمرکز بالایی از دی‌اکسید گوگرد و ذرات نمک دارد [۵]. به همین جهت است که از منطقه دریایی خلیج فارس به عنوان یکی از مخرب‌ترین محیط‌ها برای بتن در دنیا یاد شده است [۶]. در چنین شرایط‏،‏ ترک‏‌‏ها و ریزترک‏‌‏های متعددی در اثر انقباض و نیز تغییرات حرارتی و رطوبتی ایجاد شده‏،‏ که این مساله به نوبه خود، نفوذ کلریدها و سولفاتهای مهاجم را به داخل بتن تشدید کرده‏،‏ و شرایط م‏س‏تعدی برای خوردگی فولاد فراهم می‌آورد [‏۷‏-‏۹‏]. به همین جهت بسیاری از سازه‌‌های بتن مسلح در نواحی ساحلی ایران نظیر سواحل بندرعباس، در کمتر از ۵ سال از نظر سازه‌ای غیر‏ ‏قابل استفاده گردیده‌اند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.