تحقیق زن در فرهنگ غرب


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق زن در فرهنگ غرب دارای ۳۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق زن در فرهنگ غرب  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق زن در فرهنگ غرب،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق زن در فرهنگ غرب :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۳ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏۱
‏زن در فرهنگ غرب
‏سرّ این که جهان غرب در خصوص این امر نیز فرهنگ منحط ‏غلطى دارد و متأسفانه برخى افراد که از فرهنگى غنى و قوى اسلام بى‏اطلاعند، گوش به ‏تبلیغات سوء آنان مى‏دهند، این است که انسان‏شناسى آن‏ها همانند جهان‏بینى آن‏ها ‏است به عبارت دیگر،در انسان‏شناسى آن‏ها فرع بر جهان‏بینى آنان است و جهان‏بینى ‏آن‏ها است در حد «مَا هِیَ إِلاَّ حَیَاتُنَا الدُّنْیَا نَمُوتُ وَنَحْیَا وَمَا ‏یُهْلِکُنَا الاَّ الدَّهْرُ»(۱) است، چون جهاد را در نشئه طبیعت خلاصه مى‏کنند، و ‏از ماوراى طبیعت سهمى ندارند. انسان را نیز در قلمرو طبیعت خلاصه مى‏کنند و صرفا ‏تن‏شناسند، نه انسان‏شناس.
‏کسى که به انسان‏شناسى از دیدگاه جهان‏شناسى مادى ‏مى‏نگرد، هرگز در جهان سیر عمودى ندارد و نمى‏داند که مبدأ و متناهى سیر زندگى ‏انسان چیست. او براى انسان مقامى برتر از آن چه که در نشئه طبیعت است قائل نیست و ‏مسائلى از قبیل فرشته، م‏لک و وحى براى او مفهوم ندارد.»
‏آزادى زن ‏و حقوق بشر
‏شکى نیست که اسلام در راه آزاد کردن زن از قید اسارت و ‏استقلال دادن به او در اراده و عمل، پیش‏قدم است و غربى‏ها در این امر از اسلام ‏تقلید نموده‏اند.
‏۲
«‏قبل از گسترش نظام تابناک اسلام، زن در جهان، به خصوص ‏در سرزمین اروپا، موجودى بى‏ارزش بود و در قاموس آمارگران بشریت، با هیچ طبقه‏اى ‏سرشمارى و آمارگیرى نمى‏شد.
‏دانشمندان و فلاسفه آن روز مى‏گفتند: آیا در ‏نهاد این اعجوبه هستى روح و روانى وجود دارد یا نه؟ و اگر داشته، روح انسانى است یا ‏حیوانى؟ و به فرض آن که روح انسانى است، وضع اجتماعى آن در برابر مردان، آیا مانند ‏بردگان است یا کمى بهتر از آن؟! و خلاصه، در مورد زنان مى‏گفتند: زن، گوىِ بازى ‏بازى‏کنان شهوت، و کالاى کامرانى هوسبازان است؛ زن باید تسکین‏بخش درد مرد و سبب ‏خالى کرن کیسه شهوت او باشد و در تمام مراحل زندگى، همچون سایه پیرو مرد قرار ‏گیرد.»
‏در قرن بیستم میلادى ، براى اولین بار در غرب ، حقوق زن در برابر ‏حقوق مرد عنوان شد.
‏انگلستان که قدیمى‏ترین کشور دمکراسى به شمار مى‏رود، ‏فقط در اوائل قرن بیستم میلادى ، براى زن و مرد حقوق مساوى قائل شد.
«‏در ‏ایالات متحده آمریکا با آن که در قرن هیجده ضمن اعلام استقلال، به حقوق عمومى بشر ‏اعتراف کرده بودند، در سال ۱۹۲۰ میلادى قانون تساوى زن و مرد را در حقوق سیاسى ‏تصویب کردند. همچنین فرانسه در قرن بیست تسلیم این امر شد
‏۳
.
‏از این رو، براى ‏اولین بار در اعلامیه جهانى حقوق بشر، که پس از جنگ جهانى دوم از طرف سازمان ملل ‏متحد منتشر شد، در مقدمه آن قید شد:
«‏از آن‏جا که مردم ملل متحد ایمان خود ‏را به حقوق بشر و مقام و ارزش فرد انسانى و تساوى حقوق مرد و زن مجددا در منشور ‏اعلام کرده‏اند.»
‏پیشگامان این نهضت، آزادى و تساوى حقوق او را با مرد ‏مکمل و متمم نهضت حقوق بشر که از قرن هفدهم عنوان شده بود، دانستند و مدعى شدند که ‏بدون تأمین و آزادى زن و تساوى حقوق او را با مرد سخن از آزادى زن و عدم تساوى حقوق ‏او با مرد است و با تأمین این جهت، مشکلات خانوادگى یک‏جا حل ‏مى‏شود.
‏حقوق بشر از دیدگاه غرب درباره خانواده، به طور کلى درباره حقوق ‏زن بر مبناى آزادى‏هایى استوار شده است که به هیچ وجه نمى‏توان گفت آن آزادى‏ها بر ‏مبناى امور طبیعى و منطقى بنا شده است؛ زیرا اولاً، اگر آن آزادى‏ها منطقى و طبیعى ‏بود، نمى‏بایست نظام خانوادگى جوامع غرب و حتى جوامعى از مشرق زمین و مسلمانان که ‏کورکورانه و از روى تقلید یا به وسیله جاه‏طلبى‏هاى حکومت‏هاى خودباخته‏شان به آن ‏شکل درآمده‏اند به چنین وضع اسفبارى مبتلا گردند و انواع ناراحتى‏هاى جسمانى روانى ‏و سقط جنین‏ها و بى‏هویتى‏ها ایجاد گردد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.