تحقیق میدان مغناطیسی زمین


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق میدان مغناطیسی زمین دارای ۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق میدان مغناطیسی زمین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق میدان مغناطیسی زمین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق میدان مغناطیسی زمین :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

۱۰
‏میدان مغناطیسی زمین
‏دید کلی
‏در هر نقطه‌ای در نزدیکی سطح زمین ، عقربه مغناطیسی آویزان از ‏رشته یا واقع روی یک نقطه به ترتیب خاصی سمت گیری می‌کند (تقریبا در جهت شمال به ‏جنوب). این واقعیت مهم به این معنا است که زمین ‏میدان مغناطیسی ‏ایجاد می‌کند، مطالعه میدان ‏مغناطیسی زمین برای مقاصد عملی و علمی از اهمیتی اساسی برخودار است.
‏از زمانهای قدیم ، ‏قطب ‏نماها ‏، یعنی وسایلی بر اساس استفاده از میدان مغناطیسی زمین برای سمت گیری ‏نسبت به چهار جهت اصلی ، بکار گرفته می‌شدند. قطب نمای مرسوم شامل یک عقره مغناطیسی ‏و یک صفحه مدرج است و در جهت یابیها کاربرد وسیعی دارد.
‏از میدان مغناطیسی زمین چه استفاده‌هایی می‌شود؟
‏در دریانوردی و هوانوردی ‏جدید ، دیگر قطب نمای مغناطیسی تنها وسیله‌ای برای سمت گیری و تعیین مسیر کشتی یا ‏هواپیما نیست. برای این منظور وسایل دیگری نیز وجود دارد. با وجود این ، از اهمیت ‏قطب نمای مغناطیسی به هیچ وجه کاسته نشده است. تمام کشتیها و هواپیماهای امروزی به ‏قطب نمای مغناطیسی مجهزند. زمین شناسان ، شکارچیان و مسافران نیز از قطب نما خیلی ‏استفاده می‌کنند. وجود میدان مغناطیسی زمین انجام پاره‌ای از بررسیهای مهم دیگر را ‏میسر ساخته است. از آن جمله می‌توان از روشهای اکتشاف و مطالعه ذخایر آهن نام برد.
۱۱
‏قطبهای مغناطیسی زمین
‏مغناطیس زمین
‏پیرامون زمین را میدان مغناطیسی که ‏ماینوتسفر یا مغناطو کره نامیده می‌شود احاطه نموده است. باید توجه داشت که نقاط به ‏هم رسیدن خطوط میدان مغناطیسی روی سطح زمین قرار ندارد، بلکه قدری از آن پایینتر ‏هستند. همچنین قطبهای مغناطیسی زمین با قطبهای جغرافیایی آن منطبق نیستند. محور ‏میدان مغناطیسی زمین ، یعنی خط مستقیمی که از هر دو قطب مغناطیسی می‌گذرد، از مرکز ‏زمین نمی‌گذرد و از اینرو قطر زمین نیست. مغناطو کره توسط دو عامل مشخص می‌شود: ‏انحراف مغناطیسی ‏و ‏شیب مغناطیسی.
‏انحراف مغناطیسی عبارت ‏است از زاویه انحراف عقربه مغناطیسی از نصف النهار جغرافیایی مورد نظر. خطوط واصل ‏نقاط دارای انحراف مغناطیسی مساوی که خطوط هم گوشه نام دارند، در جنوب و شمال قطبین ‏مغناطیسی که مخالف قطبین جغرافیایی است، همگرا می شود. برخی از محققان ، عدم تطابق ‏قطبهای مغناطیسی و جغرافیایی را به توزیع نایکنواخت خشکی و آب در زمین توجیه ‏می‌نمایند.
‏شیب مغناطیسی ‏عبارت است از زاویه میان عقربه مغناطیسی ‏نسبت به افق (در نیمکره شمالی سر شمالی عقربه و در نیمکره جنوبی عقربه به افق ‏متمایل می شود). ضمن حرکت از استوا به سوی قطبین ، شیب مغناطیس افزایش می یابد. خط ‏واصل نقاط دارای شیب صفر استوای مغناطیسی نام دارد . استوای مغناطیسی ، استوای ‏جغرافیایی را در دو نقطه، یکی با ۱۶۹ طول شرقی و دیگری با ۲۳ طول غربی به جنوب و ‏در نیمکره شرقی به شمال منحرف می گردد. در قطبین مغناطیسی شیب به ۹۰ می رسد.
‏مغناطش خود بخودی مواد در میدان مغناطیسی زمین
‏از مغناطش خودبخودی مواد در ‏میدان مغناطیسی زمین استفاده‌های زیادی می‌شود. از جمله در ساخت ‏مینهای مغناطیسی ‏است که در عمق معینی زیر ‏سطح آب قرار می‌دهند و با عبور کشتی از بالای آنها منفجر می‌شود. ساز و کاری که

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.