تحقیق درمورد پودر سنگ و ریگ موزائیک


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق درمورد پودر سنگ و ریگ موزائیک دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق درمورد پودر سنگ و ریگ موزائیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق درمورد پودر سنگ و ریگ موزائیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق درمورد پودر سنگ و ریگ موزائیک :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۵ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏۱
‏طرح تولید
‏(۱) پودر سنگ و ریگ موزائیک
‏(۲) سنگ‌ساب
‏مقدمه
‏مجموعه اهداف و سیاستهای اتخاذ شده برای صنعتی کردن کشور ما در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بر چنان پایه‌ای استوار شده بود که توسعه صنعتی کشور بدون داشتن ارتباط و تناسب منطقی با کل اقتصاد کشور و امکانات داخلی از یک طرف و انتخاب تکنولوژی مناسب و ارتباط منطقی در جهت تکمیل زنجیرهای داخلی از طرف دیگر به حرکت خودش ادامه دهد و بیشترین سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش در جهت ایجاد صنایع وابسته و مونتاژ هدایت و برنامه‌ریزی می‌شد.
‏حال که بخواست خداوند دهه اول انقلاب را پشت سرگذاشته‌ایم وابستگی عمیق اغلب رشته‌های تولید به تکنولوژی پیشرفته و کارشناسان خارجی از بین رفته است. یک ارتباط منطقی بین سیاستها و امکانات کشور باعث گردیده است تا مسائل و مشکلات متعدد کمتر گردند و همچنین تحولات صنعتی ایران با یک ارتباط منطقی و معقول با توسعه اقتصادی ـ اجتماعی کشور در جهت قطع وابستگی از نفت به جلو هدایت شود و با گسترش صنایع مورد نیاز کشور واردات کالاهای واسطه‌ای و مواد اولیه رو به کاهش گذاشته و وابستگی تکنولوژیکی صنایع بسیار کم شده است. خصوصاً صنایع معدنی در ایران از لحاظ تکنولوژی ساخت ماشین‌آلات و تاسیسات و دانش فنی بی‌نیاز شده و می‌رود تا خود انتقال تکنولوژی بدهد.
‏فصل اول
‏خلاصه نتایج بررسیهای طرح:
‏۱ـ نام محصول: پودر سنگ و ریگ موزائیک
‏۲ـ تولید سالیانه (ظرفیت): ۱۵۰۰۰ تن
‏۳ـ مشخصه چگونگی عملکرد: سیصد روز کار در سال ـ یک شیفت ۸ ساعت روزانه
‏۴ـ تعداد کارکنان: ۱۴
‏۵ـ فرآیند تولید:
‏ ۱ـ فیدر
‏ ۲ـ فک
‏ ۳ـ سنگ شکن
‏۴ـ سرند
‏۵ـ آسیاب
‏۶ـ بسته‌بندی
‏۶ـ سطح زیربنا: ۷۴۲ مترمربع
‏۷ـ مساحت زمین: ۴۰۰۰ مترمربع
‏۸ـ سرمایه‌گذاری ثابت: ۱۶۱۳۸۴ هزار ریال
‏۹ـ سرمایه کل: ۲۰۱۳۰۲ هزار ریال
‏۱۰ـ درآمد و سود ویژه در ظرفیت نهایی:
‏الف: ۲۴۰۰۰۰ هزار ریال
‏ب: ۵۰۰۰۳ هزار ریال
‏۱۱ـ شاخصهای اقتصادی (میلیون ریال)
‏ ـ ارزش افزورده: ۳/۴۶%
‏ ـ سرمایه‌گذاری سرانه: ۵/۱۱
‏نقطه سربسر: ۴۴%
‏عمر مفید طرح: ۷/۳ سال
‏فصل دوم
‏مطالعات اقتصادی
‏۱ـ۲ـ هدف از اجرای طرح
‏هدف از اجرای طرح احداث واحد تولید پودر سنگ و سنگ موزائیک (لاشه) می‌باشد. اندازه ذرات مورد نظر مش ۰۱ ، ۰۲ ، ۰۳ ، ۰۴ و …‏ ۰۸ می‌باشد.
‏۲
‏۲ـ۲ـ مصارف محصول
‏نقش و کاربرد پودر سنگ و موزائیک در ساخت موزائیک به عنوان پر کننده موزائیک‌های لاشه‌ای و قشر زیرین موزائیک و همچنین در صنایع ساختمانی مصرف می‌گردد. که با توجه به رشد جمعیت و رشد سریع مسکن‌سازی در کشور نیاز به ماده فوق به وفور وجود خواهد داشت.
‏۳ـ۲ـ پیش‌بینی تقاضای محصول
‏مصرف کنندگان عمده پودر سنگ و سنگ لاشه در ساخت موزائیک برای ساختمانهای مسکونی شهری، ساختمانهای مسکونی روستائی، پروژه‌های عمرانی و تقاضا برای صادرات می‌باشد. با توجه به وجود آمار و اطلاعات مربوط به پروانه‌های ساختمانی صادر شده توسط شهرداریها مقدار تقاضای سالیانه این بخش از بازار به خوبی قابل تعیین می‌باشد. بر طبق اطلاعات مندرج در سالنامه‌های آماری مرکز آمار ایران متراژ زیربنای پروانه‌های ساختمانی صادره طی سالهای گذشته به شرح جدول زیر بوده:
‏سال ۱۳۶۲ ۱۳۶۳ ۱۳۶۴ ۱۳۶۵ ۱۳۶۶
‏مقدار زیربنا ۲۷۲۹۴ ۳۰۱۶۸ ۳۱۴۳۸ ۲۹۰۱۵ ۲۷۳۷۸
‏(هزار متر مربع)
‏حال با توجه به رابطه زیر می‌توان میزان تقاضای سالیانه موزائیک جهت مصارف ساختمانهای مسکونی شهری را به شرح زیر تعیین نمود.
‏ضریب مصرف × متراژ زیربنا = میزان تقاضای سالیانه
‏ضریب مصرف موزائیک در ساختمانهای مسکونی بر طبق نظر کارشناسی بطور میانگین ۳/۰ مترمربع در ازاء هر مترمربع جواز ساختمانی در نظر گرفته می‌شود.
‏با توجه به این رابطه تقاضای سالیانه این بخش از بازار به طور مثال جهت سال ۶۴ به شرح زیر قابل محاسبه است:
‏تقاضای سال ۱۳۶۴ = ‏۳/۰ × ۳۱۴۳۸ = ‏۹۴۳۱۴۰۰ m2
‏با توجه به اینکه در هر مترمربع موزائیک ۴۵ کیلو پودر سنگ و ریگ مصرف می‌گردد نیاز به پودر سنگ و ریگ موزائیک در سال ۶۴ برابر ۴۲۴۴۱۳ تن بوده است.
‏با در نظر گرفتن رشد سالیانه ۵% پیش‌بینی میزان تقاضای سالیانه برای ۵ سال آینده به شرح زیر خواهد بود:
‏سال
‏۱۳۷۰
‏۱۳۷۱
‏۱۳۷۲
‏۱۳۷۳
‏۱۳۷۴
‏متراژ پروانه ساختمانی
‏۳۱۴۳۸۰۰۰
‏۳۳۰۰۹۹۰۰
‏۳۴۶۶۰۳۹۵
‏۳۶۳۹۳۴۱۴
‏۳۸۲۱۳۰۸۵
‏تقاضای پودر سنگ (تن)
‏۴۲۴۴۱۳
‏۴۴۵۶۳۳
‏۴۶۷۹۱۵
‏۴۹۱۳۱۱
‏۵۱۵۸۷۶
‏با توجه به مصارف متفرقه این محصول معادل ۵۰% تقاضای مصرف در موزائیک که در فوق محاسبه شده به ارقام فوق اضافه می‌گردد. لذا کل نیاز پودرسنگ به شرح جدول زیر پیش‌بینی می‌گردد:
‏سال
‏۱۳۷۰
‏۱۳۷۱
‏۱۳۷۲
‏۱۳۷۳
‏۱۳۷۴
‏تقاضای پودر سنگ (تن)
‏۶۳۶۶۲۰
‏۶۶۸۴۵۰
‏۷۰۱۸۷۳
‏۷۳۶۹۶۷
‏۷۷۳۸۱۴
‏ارقام پیش‌بینی شده جهت سال ۷۰ الی ۷۴ نشان دهنده نیاز این تولید می‌باشد.
‏فصل سوم
‏بررسیهای فنی
‏۱ـ۳ـ ظرفیت تولید
‏میزان تولید سالیانه پیش‌بینی شده در حدود ۱۵۰۰۰ تن سالیانه می‌باشد. میزان فوق براساس یک شیفت کار در روز و سیصد روز کار در سال می‌باشد. ظرفیت ذکر شده شامل ۱۰۰۰۰ تن پودر سنگ و ۵۰۰۰ تن ریگ موزائیک می‌باشد.
‏۲ـ۳ـ ماده اولیه
‏برای تولید ۱۵۰۰۰ تن پودر سنگ و لاشه در سال نیاز به ۱۶۵۰۰ تن سنگ لاشه می‌باشد که از ضایعات کارخانجات سنگبری و همچنین از ضایعات استخراج سنگ در معادن سنگ قابل استحصال می‌باشد.
‏۳
‏۳ـ۳ـ روش تولید
‏سنگهای خریداری شده از بهره‌برداران معادن و کارخانجات سنگبری معمولاً در محل سربازی که برای دپوی این مواد اختصاص یافته تخلیه می‌گردد. این سنگها توسط کامیون به کارخانه حمل می‌گردد سپس توسط تراکتور بیل‌دار سنگها به داخل دستگاه فیدر منتقل می‌شود. این دستگاه با لرزش و تکانهائی که انجام می‌دهد در هر لحظه مقدار مناسب از سنگها را به داخل دستگاه فک منتقل می‌نماید. دستگاه فک سنگها را به ابعاد کوچک خرد نموده و از آنجا به داخل دستگاه سنگ‌شکن منتقل می‌نماید. دستگاه سنگ‌شکن با حرکت چکشها سنگها را به ابعاد ریزتر تبدیل خواهد نمود و آ,اده ورود به سرند می‌نماید. توسط تسمه نقاله لاستیکی سنگهای خرد شده به سرند منتقل می‌شوند سرند با داشتن سوراخ متفاوت در طول خود و با حرکت ارتعاشی خود سنگهای خرد شده را نسبت به ابعادشان درجه‌بندی نموده و در اتاقکهای زیر سرند انتقال می‌دهد و در آنجا بصورت پودر سنگ در آمده و به اتاقک پودر سنگ ریخته می‌شود و آماده فروش و بازار می‌گردند. از طرف دیگر سنگهای درجه‌بندی شده و خارج از سرند درجه‌بندی و به محوطه باز کارخانه توسط تسمه نقاله فرستاده می‌شود.
‏در آنجا سنگ موزائیک درجه‌بندی شده آماده فروش به بازار مصرف می‌گردد. بوسیله تراکتور بیل‌دار به کامیون منتقل و به محل فروش فرستاده می‌شود. فرآیند تولید به شرح زیر خلاصه می‌گردد:
‏شکل
‏۴ـ۳ـ میزان مواد اولیه مصرفی
‏میزان مواد اولیه مصرفی با توجه به ظرفیت تولید ۱۵۰۰۰ تن در سال و میزان ضایعات ۱۶۵۰۰ تن می‌باشد، که از ضایعات معادن کوهی و همچنین از ضایعات کارخانجات سنگبری قابل استحصال می‌باشد. قیمت هر تن مواد اولیه به طورم توسط با هزینه حمل ۷۳۰۰ ریال می‌باشد که براساس آن قیمت کل سنگ مورد نیاز سالیانه ۱۲۴۵۰ هزار ریال می‌گردد. برای پودر سنگ تولیدی و عرضه آن به بازار مصرف نیاز به بسته‌بندی نمی‌باشد و به صورت فله بارگیری و به فروش خواهد رسید.
‏جدول زیر مشخصات مواد اولیه و هزینه آنرا نشان می‌دهد:
‏نام و مشخصات مواد
‏کاربرد
‏منبع تامین
‏مقدار سالیانه
‏قیمت واحد
‏(ریال)
‏قیمت کل
‏(هزار ریال)
‏۱ـ سنگهای مختلف بصورت تکه‌های بزرگ و کوچک
‏مواد اولیه
‏داخل
‏۱۶۵۰۰
‏۷۳۰۰
‏۱۲۰۴۵۰
‏۵ـ۳ـ ماشین‌آلات مورد نیاز
‏روش تولید و نمودار آن در صفحات قبل نشان داده شد. در زیر خلاصه‌ای از نوع و طرز کار قسمتهای مختلف توضیح داده می‌شود:
‏الف ـ فیدر: فیدر دستگاهی است که جهت تغذیه مصالح سنگی به فک مورد استفاده قرار می‌گیرد. فیدر مناسب جهت سنگ کوهی فیدرهای زنجیری می‌باشد عرض دهانه این فیدرها غالباً در محدوده ۸۰ الی ۱۰۰ سانتی‌متر و قدرت عبوردهی مصالح در آنها بین ۶ الی ۱۰ تن در ساعت خواهد بود. نیروی محرکه لازم جهت فیدر حدود ۵ الی ۷ کیلووات شکستن می‌باشد.
‏ب ـ سنگ‌شکن: شکستن سنگها معمولاً در دو مرحله انجام می‌شود مرحله اول شکستن سنگها به کمک سنگ‌شکن‌های اولیه که معمولاً از نوع فکی هستند انجام می‌شود. مصالح شکسته با استفاده از سنگ‌شکن‌های ثانوی که معمولاً از نوع چکشی، استوانه و یا مخروطی هستند به مصالح با دانه‌های کوچکتر تبدیل می‌شود. معمولاً سنگ‌شکن‌ها از چند ردیف چکش متحرک که حول شفت مرکزی دوران می‌نماید تشکیل شده است سقف محفظه خردکننده با سندانهای ضد سایشی طوری پوشانده شده که کلیه برخوردهای ناشی از ضربه و فشار را تحمل می‌نماید. نیروی محرک سنگ‌شکنها حدود ۱۰۰ کیلووات می‌باشد.
‏ج ـ سرند: مصالحی که از فیدر و سنگ‌شکن خارج می‌شود. جهت تفکیک بر روی سرندهای ویبراتوری ریخته می‌شود. ظرفیت عبوردهی و تفکیک سرندها متغیر بوده و از ۱۰ تا ۶۰ تن در ساعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. سرندها معمولاً بطریقی طرح می‌شود که حرکت ارتعاشی در تمام سطح توری به صورت یکنواخت ایجاد می‌گردد. سرندها روی پایه‌هایی به ارتفاع حدود ۵/۱ متر نصب می‌گردد. که قدرت محرکه لازم جهت سرند ویبراتوری حدود ۱۰ کیلووات می‌باشد. سرند فوق سه طبقه بوده در هر طبقه قابلیت نصب یک توری تعبیه شده و نیز دارای شاسی، الکتروموتور و دهنه مصالح می‌باشد. نام شرکت سازنده رولکو مدل VS 1500‏.
‏د ـ تسمه نقاله: کلیه انتقالات از مدارهای یک سنگ‌شکن بوسیله تسمه نقاله انجام می‌گیرد. در یک سیستم ساده این الوارتورها عبارتند از:

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.