تحقیق خارپوستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق خارپوستان دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق خارپوستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق خارپوستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق خارپوستان :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۲ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏۱
‏ساختمان داخلی
‏خارپوستان ‏از بی مهرگانی هستند که ساختمان بدنشان بیش از سایر جانوران بی مهره تکامل یافته و ‏همه آنها در دریا زندگی می‌کنند. بدن خارپوستان بوسیله اسکلتی که از قطعات کلسیت ‏متبلور ساخته شده پوشیده می‌شوند.‏ ‏اسکلت داخلی بوده و مرکب از استخوانچه‌هایی از جنس ‏کربنات ‏کلسیم ‏می‌باشد.
‏ اسکلت این جانوران حامل ترشح داخلی بوده و مانند ‏اسکلت مهره داران اندازه قطعات سخت در طول زندگی افزایش می‌یابد
‏خارپوستان اساسا سه سلوم وجود دارد. سلوم احشایی ، سلوم خونی و سلوم گردش آب. اساس ‏ساختمانی این حفرات عمومی در تمام اعضای شاخه خارپوستان تقریبا یکسان است. حفره ‏عمومی اصلی ، سلوم حول احشایی است که گاهی اوقات توسط توده‌های بافتی پوشیده می‌شود ‏نظیر کرینوئیدها و گاهی نیز نظیر افیوروئیدها توسط کیسه‌ها اشغال شده است. فضای حول ‏احشایی در بازوها نیز امتداد یافته و توسط صفاق دربرگیرنده اندامها کم و بیش تقسیم ‏شده است. باقیمانده سلوم احشایی ، متشکل از فضاهای کوچکی است که در ارتباط با سیستم ‏عصبی ، خون و غدد تناسلی می‌باشند.
‏-‏خارپوستان جانورانی با تقارن پنج وجهی می‌باشند.
‏-‏آبزی بوده و همگی در آب دریا آزادانه شنا می‌کنند.
‏خارپوستان فاقد سر می‌باشند .
‏حفره عمومی در مرحله جنینی ، سه قسمتی بوده و این سه حفره در مرحله بلوغ در اثر ‏نمو خود به سیستم گردش آب ، فضای سلومیک عمومی و axocoel ‏تبدیل می‌شوند.
‏خارپوستان دارای یک سیستم گردش آب پیچیده می‌باشند که متشکل از یک سری مجاری ‏سلولی و زواید سطحی است که مجموعا تشکیل پاهای لوله‌ای را می‌دهند.
‏هیچ‌گونه اندام دفعی در این جانوران مشاهده نمی‌شود.
‏جنسها از یکدیگر جدا بوده و لقاح خارجی می‌باشد.
‏۶‏راسته ‏خارپوستان از روی شکل ظاهری خود و نحوه قرارگیری صفحات آمبولاکرال که دربردارنده ‏پاهای آمبولاکرال‌اند و صفحات بین آمبولاکرال که فاقد پا می‌باشند تشخیص داده ‏می‌شوند. دهان در مرکز صفحه دهانی قرار گرفته و مخرج در صورت وجود در صفحه مقابل آن ‏واقع شده است.
‏رده بندی خارپوستان
‏رده لاله‌وشان
‏لاله‌های دریایی ‏، ستارگان پری ، بدن فنجان ‏مانند است. آزادند یا به جایی می‌چسبند. اسکلت داخلی فقط به منطقه پایه در جهت ‏مخالف دهان محدود است. طرف دهان پوستی است و بازوها منشعب هستند. پاهای لوله‌ای ‏گیرنده غذا دارند.
‏رده خیار سانان
‏خیارهای دریایی ‏تقارن دو طرفی ثانویه دارند. ‏در منطقه دهان بازو وجود دارد. محور دهان _ مخرجی افقی است.
‏رده ستاره سانان
‏ستاره‌های دریایی ‏بدن ستاره مانند دارند. ‏پاهای لوله‌ای وسیله حرکت هستند و از میان صفحات اسکلت داخلی بیرون می‌آیند.
‏رده مارسانان
‏۲
‏ستاره‌های شکننده و ستاره‌های سبدی. بدن ستاره مانند است و ‏بازوهای دراز و بسیار قابل انعطاف دارند. پاهای لوله‌ای کم شده‌اند. بدون روده یا ‏مخرج هستند.
‏رده خارداران
‏توتیا ‏و دلار ماسه‌ای. بدن کروی یا پهن دارند. فاقد بازو هستند. اسکلت داخلی جوش خورده و ‏غیر قابل انعطاف است و سوراخهایی دارد که پاهای لوله‌ای و خارهای متحرک از آنها ‏خارج می‌شوند.
‏شاخه خارپوستان یکی از شاخه‌های مهم ‏جانوران ‏بی‌مهره ‏محسوب شده و در بردارنده ۸۰۰۰ گونه زنده و حدود ۳۰۰۰۰ گونه فسیل ‏می‌باشد. این گروه از جانوران تماما دریازی بوده و در اعماق مختلف و آب و هوایی ‏متفاوت به سر می‌برند. منشا خارپوستان به ‏دوره ‏کامبرین ‏، یعنی حدودا ۶۰۰ میلیون سال قبل برمی‌گردد. از این گروه از جانوران ۶ ‏رده باقی مانده باقی مانده است.
  ‏این جنس متعلق به شاخه خارپوستان ، رده خارداران ، زیر ‏رده یواکنیو ئیدا ، راسته پیگاستروئیدا است که دارای صدف سخت واندازه متوسط است که ‏صفحه مربوط به اندامهای جنسی شماره پنج موجود نمی باشد.زمان زیست ژوراسیک – کرتاسه ‏است.www.echinologia.com
۳- ‏پیگاستر
‏۱-‏جنس آرکئو سیداریس : متعلق به شاخه خارپوستان، رده خارداران، زیر رده پریسکوکینو -‏ئیدا، راسته سیدارو ئیدا است که ناحیه بین آمبولاکرا شامل چهار ردیف صفحه است.زمان ‏زیست کربونیفر – پرمین است.
  
‏۳
‏ آرکئوسیداریس

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.