تحقیق حمل ‌و نقل دریایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق حمل ‌و نقل دریایی دارای ۷۳۵۴۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق حمل ‌و نقل دریایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق حمل ‌و نقل دریایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق حمل ‌و نقل دریایی :

عنوان: تحقیق حمل ‌و نقل دریایی

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: ۴۹

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل

ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

قسمتی از متن:

تاریخچه حمل¬ونقل دریایی جهان
اقوام مینو ساکن جزیره کرت از اولین اجتماعاتی بودند که بازرگانی و رفت¬وآمد از راههای دریایی را به عنوان فعالیت¬های اقتصادی انتخاب کردند. از جوامع آسیایی، فنیقی¬ها دریانورد بودند و در پیوند با امپراتوری بزرگ ایران از استقلال نسبی برخوردار شده و بر محور امور دریایی و دریانوردی به همکاری با پارسیان پرداختند. نیاز به توسعه دامنه تجارت، بخش دیگری از این انگیزه، تمایل به دریا و حمل¬نقل دریایی را تشکیل می¬دهد و این نهفته در هر عملکرد نظامی است. فاتحان پس از فتح کاخ¬ها به فتح بازارها اقدام می¬کنند و پس از ورود فرماندهان لشکری و سربازها، تجار و بازرگانان به سرزمین¬های جدید وارد می¬شوند. پس از کسب پیروزی، بازرگانان جامعه¬های کشاورزی، مبادرت به کشف بازارها می¬کردند و از آنجا که هزینه¬های حمل¬و¬نقل سنگین بود، بازرگانان سعی می¬کردند تا حد امکان به تجارت کالاهای کم¬وزن ولی دارای ارزش اقتصادی زیاد بپردازند. فرآورده¬های ابریشمی، ادویه معطر، اسباب تزئینی ظریف وسنگهای ریز قیمتی از انواع این کالاها بودند. اما بازارهای دیگری نیز برای کالاهای حجیم در آنسوی دریاها وجود داشت که فقط روش حمل¬و¬نقل دریایی پاسخگوی آن بود و می¬توانست راه مناسبی برای ارضای تمایلات رو به رشد تجارت باشد. چنین تمایلاتی در دوران متعلق به قرون وسطی به اوج شکوفایی رساند.
حمل¬ونقل دریایی از زمانهای دور زمینه¬ساز رشد و توسعه تمدن¬ها بوده و موجب تغییر و پیشرفت افق دید بشر گردیده است. از ۶۰۰۰ هزار سال پیش از میلاد مسیح، مصریان دارای کشتی¬هایی با دکل و بادبان بودند و از ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح، کشتی¬هایی با نام گالی در رود نیل مورد استفاده قرار می¬گرفتند. در عصر حضرت سلیمان پیامبر (حدود سالهای ۹۲۲ تا ۹۶۱ پیش از میلاد) کشتیهای گالی فنیقی¬ها از قبرس¬، مصر، آفریقا و دیگر سرزمینها، مس، کاغذ مصری( پاپیروس)، دندان فیل(عاج)، طلا و برده بارگیری می¬نمودند.
آمده است تا پیش از ساخت قطب¬نما در اروپا¬¬، دریانوردان اروپایی برای سفر در دریاها از امکانات ابتدایی بهره می¬بردند. برای پیدا کردن راه خشکی از پرواز پرندگان همراه کشتی استفاده و در شرایط عام، در نیم¬کره شمالی از ستاره قطبی و از خورشید در هنگام ظهر به منظور تعیین موقعیت جنوب استفاده می¬کردند. بعدها دریانوردان با استفاده از تجربه¬های مختلفی که کسب کرده بودند، امکان ناوبری خود را افزایش دادند. در ابتدا دریانوردی مختص مسیرها و فاصله¬های مشخص بود مانند؛ گذرگاه مانش، دریای مدیترانه و حدودی از دریای بالتیک. ساخت و ورود قطب¬نما و سکان کشتی به این عرصه باعث ایجاد تحولات و پیشرفتهای قابل¬توجهی در کشتیرانی شد. در مدارک اروپایی، از اواخر قرن دوازدهم درباره قطب¬نما سخن به میان می¬آید. پی¬یر روسو می¬نویسد:
اولین باری که در مدارک موجود اروپایی، از قطب¬نما گفتگو می¬¬شود، مربوط به سال ۱۲۰۰میلادی در فرانسه، ۱۲۰۷ در انگلستان و ۱۲۱۳ در ایسلند است. این قطب¬نما به¬طور کامل ابتدایی بوده و از پرکاهی تشکیل می-شده که عقربه مغناطیسی بر آن قرار داشته است و مجموعه آنها را روی تشتک آبی می¬گذاشته¬اند. پی¬¬یرروسو همچنین می¬نویسد: با ذکر قطب¬نما با اختراعی مواجه می¬شویم که تا پیدایش مدرک خلاف آن، کشور چین می¬تواند اولویت در اختراع آن¬را به خود منسوب کند. آنچنان که مشهور است، در زمان سلطنت سلسله تسین در کشور چین (۲۶۵ تا ۴۱۹ میلادی) برای یافتن سمت جنوب، از عقربه مغناطیس در ارابه¬های مغناطیسی استفاده می¬کردند و آن عبارت از ارابه¬ای بود که مجسمه کوچکی بر آن قرار داشت که می¬توانست در حول محور قائمی حرکت کند و در داخل آن، آهن¬ربایی تعبیه شده بود به نحوی که آدمک مزبور تحت تاثیر آن بطور خودکار همواره متوجه سمت جنوب می¬شد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.