تحقیق ارزشیابی آموزشی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق ارزشیابی آموزشی دارای ۷۳۰۸۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق ارزشیابی آموزشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق ارزشیابی آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق ارزشیابی آموزشی :

عنوان: تحقیق ارزشیابی آموزشی

فرمت ورد قابل ویرایش

تعداد صفحات: ۲۲

همراه با رفرنس نویسی و پاورقی داخل متن

منابع کامل

ممکن است در توضیحات بهم پیوستگی در کلمات وجود داشته باشد ولی در فایل word اینگونه نیست.

قسمتی از متن:

ارزشیابی در طول تاریخ به نوعی وجود داشته است و انسانها همواره به اشکال گوناگون ابعاد زندگی خود را مورد ارزیابی قرار داده اند. از نظر قدمت تاریخی به استناد منابع موجود ،مقامات چینی قریب ۴۰۰۰ سال پیش برای انتخاب کارکنان خود آزمون برگزار می کردند(پاپهام،۱۹۷۵به نقل از کیامنش،۱۳۷۰). در حوزه تعلیم و تربیت نیز اندازه گیری و ارزشیابی تاریخچه ای بس طولانی دارد. در ایران باستان در عهد شاپور، پادشاه ساسانی، در جندی شاپور جلساتی برای آزمون دانشجویان پژشکی برپا می کردند و اعطای گواهینامه پژشکی، موکول به موفقیت آن ها در آن امتحان می گردید(کیامنش،۱۳۷۰).در اوایل دوره ی قاجاریه نیز در مدارسی که بیشتر علوم دینی در آن تدریس می شد، ارزشیابی به عمل می آمد و آن به این ترتیب بود که در حضور علما و رجال شهر و اولیای دانش آموزان از میزان تسلط آنان به تعلیمات دینی و شرعی به صورت شفاهی و فردی، امتحان به عمل می آمد(راوندی،۱۳۶۴). اگر بخواهیم به فعالیت های نظامدار ارزشیابی که برای اولین بار به شکلی مدون انجام گرفته است، نگاهی گذرا داشته باشیم، ناگزیر باید به مطالع جوزف مایر رایس اشاره کرد. وی این مطالعه ی منسجم را در زمینه ی ارزشیابی آموزشی در فاصله سالهای ۱۸۹۸-۱۹۸۷در کشور امریکا انجام داد و با آن عملکرد درست نویسی ۳۰۰۰ دانش آموز را مورد بررسی قرار داد(کیامنش،۱۳۷۰). در قرن بیستم به تدریج ارزشیابی در شاخه های مختلف علوم اجتماعی آموزشی، سیاسی واقتصادی مورد استفاده قرار گرفت. با توسعه علوم مختلف فعالیت ها و پژوهش های مربوط به ارزشیابی از دهه ی ۱۹۵۰گسترش یافت وبعدها به عنوان شاخه ای علمی با متدلوژی ویژه پا به عرصه وجود گذاشت.

امروزه نظام های آموزش و پرورش از ارزشیابی به عنوان ابزاری ضروری و لاینفک، برای تعیین میزان بهبود و پیشرفت برنامه هایی نظیر مبارزه با بی سوادی، تعیین میزان نرخ افت تحصیلی از میزان پیشرفت تحصیلی فارغ التحصیلان و مواردی از این قبیل استفاده می برند(بازرگان،۱۳۶۲).

اولین الگوی ارزشیابی آموزشی که در سال۱۹۳۰ میلادی عرضه شد، الگوی ارزشیابی تایلر بود که بر اساس رویکرد مبتنی بر هدف استوار بود. بعد از ۲۵سال که اندیشه های تایلر در حوزه ی ارزشیابی به طور مطلق مورد پیروی قرار گرفت، نظریه پردازان دیگری مانند؛ متسفل و مایکل(۱۹۶۷)، هاموند(۱۹۷۳) به بسط و توسعه ی شیوه ی ارزشیابی تایلر پرداختند و اسکریون (۱۹۷۴) و استیک(۱۹۷۵) برای انجام عمل ارزشیابی، الگوهای جدیدی ابداع کردند. استافیل بیم(۱۹۷۱) انتقاداتی بر شیوه الگوی ارزشیابی تایلر وارد کرد که موجب دامنه دارتر شدن ارزشیابی شد(کیامنش۱۳۷۰). به طور کل، ارزشیابی آموزشی به عنوان جوان ترین شاخه ی علمی حوزه تخصصی علوم تربیتی در نیم قرن اخیر رشد یافته است. در دهه ی۱۳۴۰ه.ش(۱۹۶۰م) دوران کودکی این حوزه سپری شد. ودر دهه ی۱۳۵۰ه.ش(۱۹۷۰م) به دوران بلوغ رسید و سالهای نوجوانی را در دهه ی۱۳۶۰ه.ش(۱۹۸۰م) با رشد قابل ملاحظه ای طی کرد و به دوران پختگی رسید(بازرگان۱۳۸۰).

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.