پیشینه تحقیق و مبانی نظری برنامه های بهبود مدیریت کیفیت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه تحقیق و مبانی نظری برنامه های بهبود مدیریت کیفیت دارای ۶۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه تحقیق و مبانی نظری برنامه های بهبود مدیریت کیفیت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه تحقیق و مبانی نظری برنامه های بهبود مدیریت کیفیت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه تحقیق و مبانی نظری برنامه های بهبود مدیریت کیفیت :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۵۷ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏۲-۱ تاریخچه و سیر تحول نظریه های بهبود کیفیت …………………………………………………………………………………. ۱۲
‏۲-۲ ضرورت کنترل کیفیت ……………………………………………………………………………………………………………………. ۱۲
‏۲-۲-۱ نتایج تحقیقات در زمینه استقرار کنترل کیفیت ……………………………………………………………………………………… ۱۴
‏۲-۳‏ مکانیزم روش QFD‏ ……………………………………………………………………………………………………………………. ۱۵
‏۲-۳-۱ مراحل QFD‏…………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۶
‏۲-۳-۲ نتایج تحقیقات در زمینه QFD‏……………………………………………………………………………………………… ۱۷
‏۲-۴ مدل کانو …………………………………………………………………………………………………………………………………….. ۱۷
‏۲-۵ مکانیزم ISO‏ ……………………………………………………………………………………………………………………………… ۱۹
‏۲-۵-۱ تاریخچه ISO9000‏ ………………………………………………………………………………………………………………………. ۲۰
‏۲-۵-۲ تعریف استاندارد ISO9000‏ …………………………………………………………………………………………………………… ۲۰
‏۲-۵-۳ نتایج تحقیقات در زمینه ISO9000‏ …………………………………………………………………………………………………. ۲۱
‏۲-۶‏ مکانیزم مدیریت کیفیت ……………………………………………………………………………………………………………….. ۲۴
‏۲-۶-۱ اصول مدیریت کیفیت ……………………………………………………………………………………………………………………. ۲۵
‏۲-۶-۲ نتایج تحقیقات مدیریت کیفیت ……………………………………………………………………………………………………….. ۲۶
‏۲-۷ مکانیزم مدیریت کیفیت جامع ………………………………………………………………………………………………………. ۳۰
‏۲-۷-۱ اصول مدیریت کیفیت جامع …………………………………………………………………………………………………………. ۳۲
‏۲-۷-۲ نتایج تحقیقات مدیریت کیفیت جامع ………………………………………………………………………………….. ۳۴
‏۲-۸ مدل جایزه کیفیت دمینگ …………………………………………………………………………………………………………….. ۴۰
‏۲-۹ مدل جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج …………………………………………………………………………………………… ۴۲
‏۲-۱۰ مدل بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت ……………………………………………………………………………………………….. ۴۴
‏۲-۱۱ فن کیفیت خدمات ……………………………………………………………………………………………………………………. ۴۷
‏۲-۱۲ روش جوران ……………………………………………………………………………………………………………………………. ۴۹
‏۲-۱۳ مدل هزینه یابی فرآیندی ……………………………………………………………………………………………………………. ۵۱
‏۲-۱۴ مدل کوه یخ ……………………………………………………………………………………………………………………………… ۵۲
‏۲-۱۵ روش BSC‏ ‏…‏……………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۲
‏۲-۱۶ روش تاگوچی ………………………………………………………………………………………………………………………….. ۵۴
‏۲-۱۷ روش ایشی کاوا ………………………………………………………………………………………………………………………… ۵۵
‏۲-۱۸ مدل مدیریت کیفیت جامع پیشرفته ……………………………………………………………………………………………… ۵۶
‏۲-۱ تاریخچه و سیر تحول نظریه های بهبود کیفیت
‏ ‏در دهه ۱۹۱۰ بازرسی کیفیت و در سال ۱۹۲۴ کنترل کیفیت متداول شد که این دو رویکرد تحت عنوان رویکرد مبتنی بر بازرسی شناخته می شوند.
‏ در دهه ۱۹۵۰ تضمین کیفیت و در دهه ۱۹۸۰ و همچنین دهه های پس از آن، ارتقای مستمر کیفیت متداول شد که این دو نیز تحت عنوان رویکرد مبتنی بر پیشگیری شناخته می شوند.
‏ویژگیهای نظامهای مبتنی بر بازرسی عبارتند از:
‏تلاشها بعد از تولید محصول یا ارائه خدمت انجام می گیرند.
‏در بهترین شرایط ممکن کیفیت را نشان نمی دهند بلکه فقدان آن را نشان می دهند.
‏چنین تلقی می شود که منشأ مشکلات کارکنان هستند نه نظام تولید یا ارائه خدمات.
‏برای یافتن نقص، نقشی پلیسی حاکم می شود و کارکنان حالت دفاعی به خود می گیرند.
‏تلاشی برای یادگیری از مشکلات و پیشگیری از وقوع آنها به عمل نمی آید.
‏روح همکاری، اعتماد، مسئولیت پذیری و خلاقیت از بین می رود و سؤظن، ملامت و تمایل به کتمان مشکلات حاکم می شود.
‏در حالیکه ویژگیهای نظامهای مبتنی بر پیشگیری عبارتند از:
‏به جای پرداختن به مشکلات، فرایندها و سیستمها را بطور مستمر ارتقا می دهند.
‏فعالیتها حول محور پاسخگویی به نیازهای مشتریان برنامه ریزی می شود.
‏همه پرسنل در فرآیند ارتقا، شرکت می کنند.
‏کارکنان با درگیری در ارتقای فرایندها، بطور دائم یاد می گیرند.
‏تیمهای ارتقاء، هماهنگی و همکاری بین واحدهای مختلف سازمان را تقویت می کنند. (نعمتی، ۱۳۸۴).
‏ در نظریه های جدید مدیریت کیفیت اعتقاد بر این است که کیفیت به جای آنکه کنترل شود، باید تولید گردد و به همین دلیل امروزه نگرش فلسفی« مدیریت کیفیت » جای « کنترل کیفیت » را گرفته است. در این نگرش به موارد زیر اهمیت داده می شود:
‏جلوگیری از ایجاد ضایعات به جای کشف ضایعات
‏تولید با کیفیت به جای بازرسی کیفیت
‏ارزیابی فرآیند به جای ارزیابی محصول
‏هزینه های عدم تولید به جای هزینه های ضایعات
‏- کنترل در حین تولید به جای کنترل صد در صد در انتهای خط (جلوداری ممقانی، ۱۳۷۶، ۱۸۲)

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.