مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازدارندگی رفتاری(BIS)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازدارندگی رفتاری(BIS) دارای ۳۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازدارندگی رفتاری(BIS)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازدارندگی رفتاری(BIS)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازدارندگی رفتاری(BIS) :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۴ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازدارندگی رفتاری(BIS)
فهرست مطالب:
‏بازدارندگی‏ ‏رفتاری‏(BIS‏)
‏۲-۲ ‏سیستم‏ ‏های‏ ‏مغزی‏ ‏بازداری‏/ ‏فعال‏ ‏سازی‏ ‏رفتاری‏(BIS / BAS‏)
‏۲-۲-۱ ‏سیستم‏ ‏بازدارندگی‏ ‏رفتاری‏(BIS‏)
‏۲-۲-۲ ‏توصیف‏ ‏سیستم‏ ‏بازدارنده‏ ‏رفتار‏(BIS‏) ‏از‏ ‏بعد‏ ‏رفتاری،‏ ‏عصب‏- ‏شناختی‏ ‏و‏ ‏شناختی
‏۲-۲-۳ ‏سیستم‏ ‏فعال‏ ‏ساز‏ ‏رفتاری‏(BAS‏)
‏۲-۳ ‏تبیین‏ ‏نظری‏ ‏سیستم‏ ‏مغزی‏ ‏بازداری‏- ‏فعال‏ ‏ساز‏ ‏رفتاری‏(BIS / BAS‏)
‏۲-۳-۱ ‏نظریه‏ ‏شخصیتی‏ ‏آیزنک
‏۲-۳-۲ ‏نظریه‏ ‏کلونینجر‏
‏۲-۳-۳ ‏نظریه‏ ‏شخصیتی‏ ‏گری‏
‏۲-۴ ‏مکانیزم‏ ‏های‏ ‏مغزی‏ ‏پاداش‏ ‏و‏ ‏تنبیه‏/ ‏بازداری‏- ‏فعال‏ ‏ساز‏ ‏رفتاری
‏۲-۹ ‏پیشینه‏ ‏عملی‏ ‏پژوهش
‏۲-۹-۱ ‏مطالعات‏ ‏انجام‏ ‏شده‏ ‏در‏ ‏ایران
‏۲-۹-۲ ‏مطالعات‏ ‏انجام‏ ‏شده‏ ‏در‏ ‏خارج‏ ‏از‏ ‏ایران
‏منابع‏ ‏فارسی
‏منابع‏ ‏انگلیسی
‏بازدارندگ‏ی ‏رفتار‏ی(BIS‏)
‏یکی ‏از ‏موضوع ‏هایی ‏که ‏امروزه ‏ذهن ‏پژوهشگران ‏حیطه ‏ی ‏روانشناسی ‏سلامت ‏را ‏به ‏خود ‏مشغول‏ ‏کرده ‏است، ‏رابطه ‏بین ‏ویژگی ‏های ‏شخصیتی ‏و ‏ابتلا ‏به ‏بیماری ‏های ‏روانی ‏و ‏جسمانی ‏است‏. ‏برخی‏ ‏از ‏روانشناسان، ‏به ‏این ‏نظر ‏علاقه ‏نشان ‏می ‏دهند ‏که ‏شخصیت، ‏مبتنی ‏بر ‏عملکرد ‏دستگاه ‏عصبی‏ ‏است‏. ‏بر ‏اساس ‏نظریه ‏ی ‏پاولف‏ ‏، ‏فرآیند ‏اساسی ‏بر ‏تمامی ‏فعالیت ‏های ‏دستگاه ‏عصبی ‏مرکزی، ‏حاکم‏ ‏است‏. ‏یکی ‏از ‏این ‏فرآیندها، ‏برانگیختگی ‏و ‏دیگری ‏بازداری ‏است‏. ‏تمامی ‏محرک ‏های ‏درونی ‏و‏ ‏بیرونی ‏که ‏باعث ‏برانگیختگی ‏و ‏بازداری ‏می ‏شوند، ‏هر ‏چه ‏بیشتر ‏تکرار ‏شوند ‏در ‏مغز ‏به ‏صورت ‏با‏ ‏ثبات ‏تری ‏در ‏می ‏آیند‏. ‏در ‏انتهای ‏این ‏زنجیره، ‏رفتارهای ‏قالبی ‏پویا ‏پدید ‏می‏آیند ‏که ‏تا ‏اندازه ‏ی‏ ‏زیادی ‏در ‏برابر ‏تغییر، ‏مقاومت ‏نشان ‏می‏دهند‏. ‏این ‏روند، ‏به ‏ویژگی‏های ‏تثبیت ‏شد‏‏ه‏ای ‏منجر‏ ‏می ‏شود ‏که ‏شاید ‏بتوان ‏گفت ‏به ‏عنوان ‏بخشی ‏از ‏شخصیت ‏فرد ‏در ‏می ‏آید‏ ‏(‏ب‏ی‏تا‏ و همکاران‏،‏ ۱۹‏۹۷‏). ‏آنچه ‏در‏ ‏دیدگاه ‏پاولف، ‏از ‏اهمیت ‏ویژ‏ه‏ای ‏برخوردار ‏است ‏و ‏در ‏واقع ‏به ‏عنوان ‏یک ‏اصل ‏و ‏خصوصیت ‏در‏ ‏باب ‏دستگاه ‏عصبی ‏مرکزی ‏انسان ‏و ‏دیگر ‏حیوانات ‏مطرح ‏شده ‏است، ‏توازن ‏میان ‏فرآیندهای‏ ‏تحریکی ‏و ‏بازدارنده ‏است‏. ‏البته ‏بر ‏اساس ‏مبانی ‏زیستی ‏در ‏انسان ‏و ‏حیوانات، ‏در ‏برخی ‏از ‏موجودات‏ ‏و ‏از ‏جمله ‏انسان ‏یکی ‏از ‏این ‏فرآیندها ‏اغلب ‏بر ‏دیگری ‏تسلط ‏دارد ‏اما ‏پس ‏از ‏پاولف، ‏در ‏واقع‏ ‏آ‏ی‏زنگ‏ ‏(۱۹۹۰) ‏با ‏طرح ‏دیدگاه ‏خود ‏در ‏باب ‏شخصیت، ‏توجه ‏ی ‏ویژه ‏ای ‏به ‏فعال ‏سازی ‏مغزی‏ ‏داشته ‏است‏.
‏گر‏ی‏ ‏(۱۹۷۲) ‏روانشناس ‏عصب ‏شناختی ‏که ‏رفتار ‏و ‏تجارب ‏ذهنی ‏به ‏ویژه ‏تجارب‏ ‏هیجانی ‏را‏ ‏مورد ‏مطالعه ‏قرار ‏داده ‏است، ‏اظهار ‏داشت ‏که ‏هیجان ‏ها، ‏منعکس ‏کننده ‏ی ‏پیش ‏بینی ‏های‏ ‏اکتسابی ‏پیامدهای‏ ‏مطلوب‏ ‏(‏امید ‏و ‏شاد‏ی) ‏یا ‏پیامدهای ‏نامطلوب‏ ‏(‏اضطراب ‏و ‏ناکامی‏) ‏هستند ‏و ‏با ‏تغییر‏ ۴۵‏درجه ‏ای ‏در ‏ابعاد ‏برون‏ ‏گرایی ‏و ‏روان ‏رنجور ‏خویی ‏آیزنک، ‏یک ‏الگوی ‏شخصیت ‏و ‏انگیزش‏ ‏دو ‏بعدی ‏بر ‏پایه ‏ی ‏عصب ‏روان ‏شناختی‏ ‏پیشنهاد ‏کرد ‏و ‏آن ‏را ‏الگوی ‏فعال ‏سازی ‏رفتاری. Behavior activation system
‏(BAS‏) ‏و‏ ‏بازدار‏ی ‏رفتار‏ی. Behavior inhibition system
‏(BIS‏) ‏نام‏ی‏د‏. BAS‏ ‏اساس‏ ‏نورو‏ ‏ف‏ی‏ز‏ی‏ولوژ‏ی‏ک‏ی ‏تکانشگر‏ی ‏و‏ BIS‏ ‏اساس‏ ‏نورو‏
‏ف‏ی‏ز‏ی‏ولوژ‏ی‏ک‏ی ‏اضطراب‏ ‏است‏. ‏الگو‏ی ‏بازدار‏ی ‏رفتار‏ی ‏معتقد ‏است‏ ‏که ‏رشد ‏مناسب ‏بازدار‏ی ‏برا‏ی ‏عملکرد ‏عاد‏ی ‏پنج‏ ‏توانا‏یی ‏عصب‏- ‏روانشناخت‏ی ‏د‏ی‏گر ‏ضرور‏ی ‏است‏. ‏ا‏ی‏ن ‏پنج ‏توانا‏یی ‏عبارتند ‏از ‏حافظه‏ ‏کار‏ی‏، ‏خودگردان‏ی ‏ه‏ی‏جان‏ی ‏انگ‏ی‏زه ‏برانگ‏ی‏ختگ‏ی‏، ‏گفتار ‏درون‏ی‏، ‏بازساز‏ی‏، ‏و ‏ساخت ‏روان‏ی ‏و ‏کنترل ‏حرکت‏ی. ‏چهار ‏کارکرد ‏اول ‏ماه‏ی‏ت ‏هماهنگ ‏ساز‏ی ‏دارند ‏ز‏ی‏را ‏شرا‏ی‏ط ‏را ‏برا‏ی ‏خودگردان‏ی‏، ‏کنترل ‏رفتار ‏به ‏وس‏ی‏له ‏اطلاعات ‏بازنما‏یی ‏شد‏ ‏درون‏ی‏،‏ ‏سازمان ‏ده‏ی ‏رفتار‏ ‏در ‏عرض ‏زمان‏ ‏وکنترل‏ ‏اضطراب ‏مه‏ی‏ا ‏م‏ی ‏کنند‏. ‏ا‏ی‏ن ‏نوع ‏خودگردان‏ی ‏به ‏جهت ‏ده‏ی ‏و ‏پا‏ی‏دار‏ی ‏رفتار ‏برا‏ی ‏رس‏ی‏دن ‏به ‏اهداف ‏آت‏ی ‏و ‏توانا‏یی ‏” ‏چسب‏ی‏دن ‏مجدد ‏” ‏به ‏کار ‏کمک ‏م‏ی ‏کند‏. ‏به ‏هم‏ی‏ن ‏دل‏ی‏ل، ‏بازدار‏ی ‏رفتار‏ی ‏به ‏حافظه ‏کار‏ی‏، ‏احساس ‏زمان، ‏درون‏ی ‏ساز‏ی‏، ‏خودانگ‏ی‏زش‏ی‏، ‏خلاق‏ی‏ت‏ ‏رفتار‏ی ‏و ‏به ‏طورکل‏ی ‏به ‏خود ‏کنترل‏ی ‏وکنترل‏ ‏اضطراب ‏متصل ‏است‏ (گری، ۲۰۰۰)‏.
‏شواهد ‏پژوهش‏ی ‏نشان ‏م‏ی ‏دهند ‏که ‏در ‏دوران‏ ‏نوجوان‏ی ‏سه ‏فرآ‏ی‏ند‏ ‏موجود ‏در ‏بازدار‏ی ‏رفتار‏ی ‏دارا‏ی ‏آس‏ی‏ب ‏هستند‏: ‏بازدار‏ی ‏پاسخ ‏ها‏ی ‏غالب، ‏توقف‏ ‏پاسخ ‏ها‏ی ‏جار‏ی ‏و ‏کنترل ‏تداخل‏. ‏هنگام‏ی ‏که ‏الگو‏ی ‏بارکل‏ی. Barekli
‏(۱۹۹۷) ‏را ‏بررس‏ی ‏م‏ی ‏کن‏ی‏م، ‏متوجه‏ ‏م‏ی ‏شو‏ی‏م ‏که ‏ا‏ی‏ن ‏الگو ‏م‏ی ‏تواند ‏مشکلات ‏موجود ‏در‏ ‏نوجوانان ‏را ‏پ‏ی‏ش ‏ب‏ی‏ن‏ی ‏کرده ‏و‏ ‏رابط‏ ‏ی‏افته ‏ها‏ی ‏عصب – ‏شناخت‏ی ‏و ‏روان ‏شناس‏ی ‏رشد ‏را ‏ن‏ی‏ز ‏در ‏آنها ‏تفس‏ی‏ر ‏و ‏تب‏یی‏ن‏ ‏کند‏. ‏بنابرا‏ی‏ن، ‏ملاحظه ‏م‏ی ‏شود ‏که ‏آشفتگ‏ی ‏در ‏کارکردها‏ی ‏اجرا‏یی ‏باعث ‏م‏ی ‏شود ‏که ‏نوجوانان ‏در ‏ساخت ‏روان‏ی ‏و ‏کنترل ‏حرکت‏ی ‏ی‏ا ‏به ‏تعب‏ی‏ر ‏د‏ی‏گر ‏کنترل ‏رفتار ‏حرکت‏ی ‏از ‏راه‏ ‏اطلاعات ‏بازنما‏یی ‏شد‏ ‏روان‏ی ‏مشکل ‏داشته ‏باشند.‏ ‏همچنین وی‏ ‏اظهار ‏کرده ‏است ‏که ‏الگو‏ی ‏بازدار‏ی ‏رفتار‏ی ‏به ‏پژوهش ‏ها‏ی ‏ب‏ی‏شتر‏ی ‏احت‏ی‏اج ‏دارد‏. ‏در‏ ‏هم‏ی‏ن ‏راستا، ‏بررس‏ی ‏ها‏ی ‏مرور‏ی ‏انجام ‏شده ‏پ‏ی‏رامون ‏الگو‏ی ‏بازدار‏ی ‏رفتار‏ی ‏و ‏خودگردان‏ی ‏نشان ‏از ‏آن ‏دارد ‏که ‏الگو‏ی ‏بارکل‏ی ‏با ‏وجود ‏نقاط ‏قوت ‏دارا‏ی ‏برخ‏ی ‏نقاط ‏ضعف ‏است‏. ‏بارکل‏ی ‏در ‏سال ‏ها‏ی ‏اخ‏ی‏ر ‏بر ‏خودکنترل‏ی‏ ‏و ‏سرانجام ‏الگو‏ی ‏بازدار‏ی ‏رفتار‏ی ‏و ‏کارکردها‏ی ‏آن‏ ‏تاک‏ی‏د‏ ‏ب‏ی‏شتر‏ی ‏کرده ‏است‏.
‏همچن‏ی‏ن‏ ‏لانگشور. Langchor
‏ ‏و‏ ‏همکاران‏ ‏(۱۹۹۶‏، به نقل از شاهنده و آقایوسفی، ۱۳۹۱‏) ‏در‏ی‏افتند‏ ‏که‏ ‏خودکنترل‏ی ‏در‏ ‏افراد‏ ‏م‏ی ‏تواند‏ ‏به‏ ‏عنوان‏ ‏یک‏ ‏عامل‏ ‏پ‏ی‏شگ‏ی‏ر‏ی ‏کننده‏ ‏برا‏ی ‏کاهش‏ ‏اضطراب‏ ‏آنان‏ ‏باشد‏. ‏خودکنترل‏ی ‏م‏ی ‏تواند ‏به‏ ‏فرد ‏کمک ‏کند ‏تا ‏زندگ‏ی ‏بهتری ‏داشته ‏باشند‏ ‏و‏ ‏از ‏جمله ‏فوا‏ی‏د ‏کنترل ‏خود‏ ‏و ‏تنظ‏ی‏م ‏ه‏ی‏جانات ‏کنترل ‏سطوح ‏برانگ‏ی‏ختگ‏ی ‏برای ‏به ‏حداکثر‏ ‏رساندن ‏عملکرد، ‏پشتکار ‏داشتن، ‏به ‏رغم ‏دلسردی ‏و ‏وسوسه، ‏جلوگ‏ی‏ری ‏از ‏واکنش ‏مخرب‏ ‏در ‏مقابل ‏تحر‏ی‏ک ‏و ‏عملکرد

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.