مبانی نظری وپیشینه تحقیق نقش درآمد خانوار در مصرف انرژی و نقش فرهنگ جامعه بر روی الگوی مصرف خانوار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری وپیشینه تحقیق نقش درآمد خانوار در مصرف انرژی و نقش فرهنگ جامعه بر روی الگوی مصرف خانوار دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری وپیشینه تحقیق نقش درآمد خانوار در مصرف انرژی و نقش فرهنگ جامعه بر روی الگوی مصرف خانوار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری وپیشینه تحقیق نقش درآمد خانوار در مصرف انرژی و نقش فرهنگ جامعه بر روی الگوی مصرف خانوار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری وپیشینه تحقیق نقش درآمد خانوار در مصرف انرژی و نقش فرهنگ جامعه بر روی الگوی مصرف خانوار :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۵ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏مبانی نظری وپیشینه تحقیق ‏نقش‏ ‏درآمد‏ ‏خانوار‏ ‏در‏ ‏مصرف‏ ‏انرژی‏ و‏ ‏نقش‏ ‏فرهنگ‏ ‏جامعه‏ ‏بر‏ ‏روی‏ ‏الگوی‏ ‏مصرف‏ ‏خانوار
‏فصل‏ ‏دوم‏ ‏مروری‏ ‏بر‏ ‏تحقیقات‏ ‏انجام‏ ‏شده‏ ‏۱۶
‏۲- ۱ ‏مقدمه‏ ‏۱۷
‏۲ ‏–‏ ۲ ‏مبانی‏ ‏نظری‏ ‏تحقیق‏ ‏۱۸
‏۲ ‏–‏ ۲ ‏–‏ ۱ ‏نقش‏ ‏درآمد‏ ‏خانوار‏ ‏در‏ ‏مصرف‏ ‏انرژی‏ ‏۱۸
‏۲-۲-۱-۱ ‏نظریه‏ ‏مصرف‏ ‏کینز‏ ‏یا‏ ‏تئوری‏ ‏درآمد‏ ‏مطلق‏ ‏۲۰
‏۲-۲-۱-۲ ‏نظریه‏ ‏درآمد‏ ‏نسبی‏ ‏۲۱
‏۲-۲-۱-۳ ‏نظریه‏ ‏درآمد‏ ‏دائمی‏ ‏۲۱
‏۲-۲-۱-۴ ‏نظریه‏ ‏سیکل‏ ‏زندگی‏ ‏۲۲
‏۲-۲-۱-۵ ‏نتایج‏ ‏مهم‏ ‏نظریه‏ ‏های‏ ‏مصرف‏ ‏۲۳
‏۲-۲-۲ ‏نقش‏ ‏فرهنگ‏ ‏جامعه‏ ‏بر‏ ‏روی‏ ‏الگوی‏ ‏مصرف‏ ‏خانوار‏ ‏۲۳
‏۲-۲-۲-۱ ‏عوامل‏ ‏فرهنگی‏ ‏موثر‏ ‏بر‏ ‏نوع‏ ‏و‏ ‏میزان‏ ‏مصرف‏ ‏۲۶
‏۲-۲-۲-۱-۱‏جهانی‏ ‏شدن‏ ‏۲۶
‏۲-۲-۲-۱-۲ ‏مصرف‏ ‏تفاخری‏ ‏۲۶
‏۲-۲-۲-۱-۳ ‏مصرف‏ ‏چشم‏ ‏و‏ ‏هم‏ ‏چشمی‏ ‏۲۷
‏۲-۲-۲-۱-۴ ‏مد‏ ‏اجتماعی‏ ‏۲۷
‏۲-۲-۲-۱-۵ ‏تبلیغات‏ ‏بازرگانی‏ ‏۲۷
‏۲-۲-۲-۲ ‏رویکرد‏ ‏دین‏ ‏اسلام‏ ‏در‏ ‏رابطه‏ ‏با‏ ‏مصرف‏ ‏۲۸
‏۲-۲-۳ ‏نقش‏ ‏دمای‏ ‏هوا‏ ‏بر‏ ‏مصرف‏ ‏انرژی‏ ‏۲۹
‏۲-۳ ‏مبانی‏ ‏تئوری‏ ‏تحقیق‏ ‏۳۰
‏۲-۳-۱ ‏پیشینه‏ ‏تحقیقات‏ ‏داخل‏ ‏کشور‏:‏ ‏۳۰
‏فصل دوم مرور‏ی‏ بر تحق‏ی‏قات انجام شده
‏۲- ۱ مقدمه‏
‏مسئله ارزیابی کارایی از دیرباز مورد توجه مدیران بوده و به مرور زمان برخورد علمی با این مطلب از اواخر جنگ جهانی ‏دوم شروع و گسترش چشمگیری داشته است. فرماندهان نظامی متفقین واقف شدند که هر گونه تصمیم گیری فردی بدون بکار بردن روشهای علمی مشکل آفرین می باشد.رابرت اون‏ Robert Owen(1771-1858)
‏ ‏در سال ۱۸۰۰ میلادی در اسکاتلند در صنعت نساجی کالاهای تولید شده را با استفاده از چوب هایی در رنگهای مختلف درجه بندی می کرد، که این کار در واقع نوعی ارزیابی از کیفیت و یا ستاده سازمان بوده است. در ایران نیز در دهه های اخیر با توجه به روند رو به رشد خصوصی سازی در بخشهای دولتی و ایجاد فضاهای رقابتی در امر تولید و ارایه خدمات، مبحث ارزیابی عملکرد و محاسبه کارایی بیش از پیش مورد توجه مدیران ارشد سازمانها و موسسات قرار گرفته و به سرعت این امر به بخشهای دولتی نیز کشیده شد که برگزاری جشنواره های متعدد و ارایه مدلهای بومی ارزیابی گواهی بر این قضیه می باشد. معیارهایی که امروزه برای توسعه بهره وری شرکتها و ارزیابی عملکرد مدیران ارشد موسسات و سازمانها طراحی و تبیین می شود معیارهای متفاوتی با آنچه که در طی دهه های شصت و هفتاد مطرح بود تلقی می شود.
‏امروزه با توجه به پیچیدگی های مسائل ، حجم بسیار اطلاعات ، اثرات عوامل خارجی بر عملکرد، رقابت شدید جهانی، محدود بودن واحدها در رابطه با تصمیم گیری مناسب(مثلاً دولتی بودن) تغییرات ناگهانی خط و مشی به علت برخورد انفعالی با مشکلات حاد از عواملی است که بدون برخورد علمی با آنان راه کار مناسبی در جهت بهره وری‏ ‏ Efficiency
‏بهتر عاید نمی گردد.
‏همانگونه که رویدادهای بزرگ جهان با سه عامل قدرت،پول و سود گره خورده است یعنی بدون پول قدرت میسر نیست و بدون قدرت و پول، سود حاصل نمی گردد. مطالعات پیشین در رابطه با امر نقدینگی و وصول مطالبات در قبال ارایه خدمات یا فروش محصولات، نشان می دهد که افزایش میزان نقدینگی و درآمد شرکتها و موسسات بیشترین دغدغه مدیران را به خود اختصاص داده، همین بس که از طریق جریان مناسب نقدینگی و وصول به موقع مطالبات می توان ریسک ورشکستگی و یا انحلال شرکت را به حداقل رساند و نیازهای معاملاتی و احتیاطی به وجوه نقد را برطرف نمود زیرا اگر این موضوع درست برنامه ریزی نشود تحقق سایر برنامه های کلان شرکت را تحت الشعاع قرار خواهد داد.
‏افزایش نقدینگی شرکتهای گاز استانی در گرو افزایش وصول مطالبات گازبهای فروخته شده به مشترکین می باشد. بنظر می رسد یکی از عواملی که باعث تسهیل در امر وصول مطالبات می ‏شود و به صورت مستقیم با این قضیه در ارتباط می باشد درآمد مشترکین گاز می باشد که تاثیر بسزایی در امر وصول مطالبات شرکتهای گاز استانی دارد. توزیع در آمد ، عامل مهمی در تعیین الگوی مصرف یا ترکیب مصرف در جامعه است. گروههای متفاوت درآمدی ، سبد انرژی متفاوتی را مصرف می نمایند و خواستار استفاده های متنوع تری از منابع ملی هستند. یکی از عوامل دیگری که در امر وصول مطالبات دخیل می باشد گرایشات فرهنگی مردم منطقه و مشترکین ‏شرکت گاز ‏می باشد.فرهنگ از آن جهت جزء یکی از عوامل مهم در امر وصول به موقع مطالبات می باشد که در جامعه کنونی ما بخشی از مصرف نه به دلیل نیاز بلکه به دلیل کسب جایگاه و منزلت بالاتر صورت می پذیرد که آن را ” فرهنگ پرستیژی” می نامند. در اجتماعی که دارای فرهنگ غنی اسلامی هست الگوهای مصرف همسو با شئونات اسلامی خواهد بود و نظام اجتماعی حاصل در این فرهنگ غنی اسلامی نظامی خواهد بود که به سوی جهتگیری های ارزشی در راستای اصلاح الگوی مصرف حرکت کرده و به تبع آن کاهش مصرف بی رویه و افزایش توان پرداخت گازبهای مصرفی یکی از نتایج مثبت این فرهنگ خواهد بود.
‏یکی دیگر از عوامل موثر در میزان وصول مطالبات شرکتهای گاز استانی شرایط آب و هوایی مناطق مختلف می باشد. که به تبع مناطقی که سردسیر می باشند گاز بیشتری را نسبت به مناطقی که آب و هوای گرمتری دارد مصرف می کنند.
‏در این تحقیق سعی شده است عوامل موثر در کارایی وصول مطالبات شرکت گاز است‏ا‏ن اردبیل که ب‏ه عنوان نهاده های تحقیق می باشند ‏،شناسایی و تاثیر آن عوامل را در رابطه با وصول مطالبات شرکت و ‏مبلغ و ‏تعداد قبض های واریز شده که به عنوان ستاده شرکت می باشد. مورد بررسی قرار گیرد و در آخر فصل هم به پیشینه تحقیق پرداخته شده است.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.