پیشنه و ادبیات نظری بهره وری اماکن ورزشی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
پیشنه و ادبیات نظری بهره وری اماکن ورزشی دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد پیشنه و ادبیات نظری بهره وری اماکن ورزشی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشنه و ادبیات نظری بهره وری اماکن ورزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن پیشنه و ادبیات نظری بهره وری اماکن ورزشی :
لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۲۸ صفحه
قسمتی از متن word (..docx) :
مبانی نظری وپیشینه تحقیق بهره وری اماکن ورزشی
فصل دوم- مبانی نظری و پیشینهی تحقیق
مقدمه
بهره وری
آمار
- آمار اماکن و تاسیسات ورزشی
- زمان بهره برداری از اماکن و تاسیسات ورزشی
- آمار منابع انسانی
پایه های علمی
- تحقیقات انجام شده در داخل کشور
- تحقیقات خارج از کشور
مقدمه:
در این فصل پیشینه تحقیق براساس موضوعات مرتبط و مورد نظر دسته بندی و بیان گردیده است. قبل از بیان تحقیقات انجام شده لازم است مختصری از تاریخچه اماکن و فضاهای ورزشی گذشته در ایران مطرح شود و در ادامه مبانی نظری در خصوص بهره وری ورزشی در رابطه با اماکن و تاسیسات ورزشی و منابع انسانی بیان گردیده و در پایان به پژوهش های انجام شده در داخل و خارج کشور در این پیرامون از زوایای مختلف پرداخته شود.
تاریخچه اماکن و فضاهای ورزشی در ایران:
در میان کشورهای مشرق زمین بی گمان ایران تنها کشوری است که در نظام تعلیم و تربیت خود بیشترین اولویت را به ورزش و تربیت بدنی اختصاص داده بود، در حالی که چینیان در دوران پیشین به ورزش و تربیت بدنی توجه چندانی نداشتهاند و هندویان نیز پرورش تن و فعالیت های بدنی را گاه حتی مذموم میدانستند. ایرانیان به اهمیت ورزش به عنوان وسیله ای برای تقویت توانایی و حفظ سلامتی در جهت داشتن ارتشی سلحشور و پیروزمند پی برده بودند. تقویت قوای جسمانی و پرداختن به ورزش از زمان حکومت مادها شروع و در زمان هخامنشیان رونق گرفت. گزئنون می گوید در هر شهر پارس محلی به نام الوئزا برای تحکیم فنون جنگی و ورزش برپا بود. این میادین از ۴ قسمت تشکیل شده: یکی برای کودکان، دیگری برای نوجوانان، سومی برای مردان و چهارمی برای کسانی که دیگر نمی توانند اسلحه برگیرند. کودکان و مردان در طلیعه صبح، پیرمردان در روزهای معین وقتی که میتوانستند ولی جوانان همه وقت در قسمت و محل خود ظاهر می شدند. برجستهترین قسمت تربیت خردسالان و نوجوانان در عصر هخامنشی بود. مفهوم تربیت بدنی در نزد پارسها به همان مفهوم در نزد یونانیان بود. انواع ورزشها نه تنها به منظور بهداشت و نیرومندی و رشد جسمی انجام میشده بلکه متضمن تربیت خودداری، چالاکی، شکیبایی و تحمل سختیها مانند تشنگی و گرسنگی و نیز هدف جویی و ایجاد روح قهرمانی بوده است. هردوند نویسنده نامی یونانی در مورد تعلیم و تربیت ایرانیان باستان می گوید: ایرانیان به فرزندان خود ۳ چیز میآموزند: اسب سواری، تیر اندازی و راستگویی. [۱۰]
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.