مبانی نظری و پیشینه تحقیق تربیت بدنی و پیشرفت تحصیلی کودکان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری و پیشینه تحقیق تربیت بدنی و پیشرفت تحصیلی کودکان دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری و پیشینه تحقیق تربیت بدنی و پیشرفت تحصیلی کودکان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تربیت بدنی و پیشرفت تحصیلی کودکان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری و پیشینه تحقیق تربیت بدنی و پیشرفت تحصیلی کودکان :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳۰ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏مبانی نظری وپیشینه تحقیق تربیت بدنی وپیشرفت تحصیلی کودکان
‏فصل دوم : پ‏ی‏ش‏ی‏نه‏ تحق‏ی‏ق
‏زمینه نظری مسأله مورد پژوهش
‏نظرات اسلام واندیشمندان اسلامی
‏اهداف تربیت‌بدنی
‏ورزش به عنوان یک درس اصلی دردبستان
‏آثار جسمانی تربیت‌بدنی برکودکان
‏فیزیولوژی ورزش
‏آثار تربیتی تربیت‌بدنی در کودکان
‏حب ذات
‏نشاط آفرینی
‏گسترش جهان بینی
‏روان شناسی آمادگی جسمانی
‏شخصیت وآمادگی جسمانی
‏تقویت خود مفهومی
‏کاهش اضطراب
‏اثر آرام کننده
‏کاهش فشارهای عصبی
‏نقش ورزش و ارتقای توانمندیهای روحی و
‏جسمی‌دانش آموزان ابتدایی
‏الف ـ نقش ورزش در جلوگیری از بیماریها وسلامت جسم
‏ب ـ نقش ورزش درایجاد نشاط
‏ج ـ نقش ورزش در ایجاد ارتباط با دیگران و تقویت روحیه گروهی
‏د ـ نقش ورزش در رشد عقلانی و فکری دانش آموزان وپیشرفت تحصیلی
‏مطالعات انجام شده در خارج از کشور
‏تحقیقات انجام شده در داخل کشور
‏نظرات اسلام واندیشمندان اسلامی :
‏حرکت ازجمله عوامل موثر در حیات انسان است که اسلام و علمای بزرگ مسلمان آن را پذیرفته اند وبرآن صحه گذشته اند‏. ‏نظام تربیتی اسلام به ‏تربیت‌بدنی‏ به عنوان یکی از جنبه های مهم تربیت مجموعی انسانی نظر دارد‏.
‏برای انسان سه گونه تربیت قائل است :
‏۱- ‏تربیت خلاق ‏ ‏ ۲-‏تربیت عقلانی ‏ ۳-‏ ‏تربیت جسمانی
‏که از نظر اسلام این جنبه ها در عمل انفکاک ناپذیر و فقط درذهن قابل تخکیک ‏می‌ب‏اشند و هر کدام در موضع خویش دارای ارزش شایانی هستند که به طور یکپارچه تربیت انسان را تشکیل ‏می‌د‏هند.
‏اخبار واحادیث و روایات بسیاری در کتب معتبر اسلامی آمده است که توجه و عنایت خاص اسلام را به سلامت جسم مسلمانان نشان ‏می‌د‏هند .
‏پیامبر اکرم (ص) که تندرستی را با ارزش ترین نعمتها اعلام فرموده است وبرای تشویق مسلمانان به پرورش تن می فرماید : « مومن نیرومند بهتر و محبوبتر از مومن ناتوان است » و برای جلب توجه مسلمانان ،بدن را شخصیتی مستقل و صاحب حق قرار داده و فرموده است « بدن توبر تو حقی دارد که باید آن را ادا کنی‏.
‏علی (ع) سرآمد نیرومندان و دلاوران وجوانمردان تاریخ را فرموده هایی است که توجه آن حضرت را به ضرورت تندرستی وپرورش و تربیت تن و کسب نیروی جس‏می‌ن‏شان ‏می‌د‏هد .
‏مولای متقیان هنگام رازو نیاز با پروردگار از خدای خویش می خواهد تااعضای وی را ما برای خدمتگزاری نیرومند گرداند و برای نشان دادن اهمیت نیرومندی بدن در جای دیگر می فرماید : « غفلت حاسدان از سلامت جسم ها مایه شگفتی است »
‏در مکتب اسلام آنقدر گسترش بینش وسعه صدر وجود دارد که همین توجه به پرورش جسم را‏، ‏ما نه تنها درابعاد عبادی‏، ‏سیاسی‏، ‏نظامی و اقتصادی ملاحظه ‏می‌ک‏نیم بلکه حتی به صورت دعا و نیایش وجود چنین حالتی را از خالق یکتا می طلبیم‏. ‏چنآنچه در دعای روز چهارشنبه‏، ‏امام زین العابدین (ع)می فرماید :‌« خداوندا نیروی مرا در اطلاعت و نشاطم را درعبادت خود قرار بده »
‏و در جای دیگراز حضرت امام حسین ( ع ) نقل است که می فرماید : « در طول عمر برای کسب تندرستی و سلامتی تلاش کنید »‏. ‏مردی که برای رهبری و حکومت برقوم بنی اسرائیل برگزیده شده بود امتیازش این بود که قرآن درباره اش ‏می‌گوید «‏خداوند نیروی علمی و جسمی او را گسترش داد »
‏امام جعفر صادق (ع) نیز فرموده اند : « فرزند خود را آزاد بگذار تا سن هفت سالگی بازی کند »
‏از میان علمای متأخر امام خمینی (ره ) در بیان اهمیت تربیت جسم وسلامت جسمانی و رابطه اش با سلامت عقلانی می فرماید :« ورزشکار هاهمیشه این طور بوده اند که روحی سالم داشتند از باب اینکه توجه به شهوات نداشتند‏. ‏» ایشان بر این نکته که عقل سالم در بدن سالم صحه گذاشتند و آن را مورد تاکید قرار دادند‏.
‏استاد مطهری این اندیشمند بزرگ اسلام این رابطه را در جمله ای شیوا و جامع چنین می آورند : « بدن سالم مقدمه سلامت روح است وروح سالم بدون جسم سالم وقوی متصور نیست » .

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.