پاورپوینت در مورد نقش سبزی در سلامت انسان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل فشرده
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : این فایل به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

 پاورپوینت در مورد نقش سبزی در سلامت انسان دارای ۶ اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در PowerPoint می باشد و آماده ارائه یا چاپ است

شما با استفاده ازاین پاورپوینت میتوانید یک ارائه بسیارعالی و با شکوهی داشته باشید و همه حاضرین با اشتیاق به مطالب شما گوش خواهند داد.

لطفا نگران مطالب داخل پاورپوینت نباشید، مطالب داخل اسلاید ها بسیار ساده و قابل درک برای شما می باشد، ما عالی بودن این فایل رو تضمین می کنیم.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل می باشد و در فایل اصلی پاورپوینت در مورد نقش سبزی در سلامت انسان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پاورپوینت در مورد نقش سبزی در سلامت انسان :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : پاورپوینت
نوع فایل : powerpoint (..ppt) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد اسلاید : ۶ اسلاید

قسمتی از متن powerpoint (..ppt) :

بسمه تعالی
نقش سبزی در سلامت انسان
تعریف سبزیکاری: در سال ۱۹۴۸ Schuphan سبزی را به این صورت تعریف کرد که به گیاهان علفی گفته می شود که از قسمتهای مختلف آن مانند برگ-غنچه-ساقه-ریشه-غده-پیاز-گل-میوه-دانه…به صورت خام و یا پخته – خشک شده-پودرشده-یخ زده-کنسرو…به مصرف تغذیه انسان می رسد.
تاکنون بیش از ۱۰۰۰ نوع سبزی خوراکی در دنیا گزارش شده است که فقط ۱۰۰ نوع به صورت کشت انبوه می باشد.
سبزی در بعضی از کشورهای گرمسیری و نیمه گرمسیری جزء غذای اصلی مانند ) برنج) حساب می شود و از آن جمله تارو Dasheen کاساوا Cassava سیب زمینی شیرین Sweet potato سیب زمینی هندی True yame که از غده های زیر زمینی آن استفاده می شود.
در کشورهای جهان سوم مانند امریکای لاتین ، لوبیل به دلیل بالا بودن پروتیئن جزء غذای اصلی حساب می شود.
میزان مصرف سران سبزی در کشورهای پیشرفته طبق آمار سازمان جهانی خواروبار و کشاورزی FAO در حدود ۱۰۰ کیلوگرم در سال و با توجه به ضایعات ۲۵-۲۰% صیفی و سبزی میزان مصرف روزانه در حدود ۲۰۰ گرم در روز می شود. در صورتی که در کشورهای فقیر و در حالب توسعه میزان مصرف آن در حدود ۳۰-۲۰ گرم بیشتر نمی باشد.
امروزه به دلیل تغییر روش کار و زندگی و از سوی دیگر کم شدن فعالیت بدنی ، توصیه به مصرف مواد غذایی کم انرژی می شود.
سبزی به دلیل کم بودن انرژی و رعایت تناسب صحیح مواد غذایی و مواد انرژی زا ، جزء تغذیه مدرن امروزی محسوب می شود.
ویتامین
ویتامین از جمله موادآلی می باشد که در تنظیم عملیات فیزیولوژیکی بدن دخالت داشته و باید وارد بدن شود. به عبارت دیگر بدن قادر به ساخت آن نمی باشد .( به جزء ویتامین ( D
در زمان قدیم به دلیل تغذیه تک ماده ای و مصرف آن در طولانی مدت ، کمبود ویتامین به شکل آویتامینوز Avitaminose مشاهده می گردید. مانند شب کوری ( کمبود ویتامین (A – راشی تیسم (کمبود ویتامین (D بری بری (کمبود ویتامین های B1- B2 ) اسکوربوت (کمبود ویتامین C ) ….که امرزوه این شکل از کمبود کمتر مشاهده می شود.
ولی در حال حاضر در بعضی از مناطق به دلیل سوء تغدیه کمبود نسبی یک و یا چند ویتامین مشاهده می شود که به هیپروویتامینوز ( Hyprovitaminose ) معروف است. واز آن علائم آن اختلال در رشد و نمو و عدم مقاومت بدن در برابر بیماریها و سرانجام کم شدن وزن بدن می باشد. این علائم از آنتی ویتامین ها Antivitamine نیز بوجود می آید.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.