پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی خصوصیات خاک (شوری، خشکی و ) بر پراکنش پوشش گیاهی (درمنه)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی خصوصیات خاک (شوری، خشکی و ) بر پراکنش پوشش گیاهی (درمنه) دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی خصوصیات خاک (شوری، خشکی و ) بر پراکنش پوشش گیاهی (درمنه)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی خصوصیات خاک (شوری، خشکی و ) بر پراکنش پوشش گیاهی (درمنه)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن پیشینه تحقیقات داخلی وخارجی خصوصیات خاک (شوری، خشکی و ) بر پراکنش پوشش گیاهی (درمنه) :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۹ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏خانی ‏( ‏۱۳۵۸ ‏) ‏رابطه ‏بین ‏پراکنش ‏پوشش ‏گیاهی و ‏میزان ‏شوری ‏را ‏در ‏منطقه ‏اشتهارد ‏کرج ‏مورد بررسی ‏قرار ‏داد ‏و ‏میزان ‏سدیم ‏محلول ‏و ‏هدایت الکتریکی ‏را ‏مهمترین ‏عامل ‏موثر ‏بر ‏روی ‏پوشش گیاهی ‏عنوان ‏کرد.
‏جعفری ‏( ‏۱۳۶۸ ‏) ‏نیز ‏درپژوهش ‏خود ‏رابطه ‏بین پوشش ‏گیاهی ‏و ‏عوامل ‏مختلف ‏خاک ‏را ‏در ‏کویر حاج ‏علی ‏قلی ‏دامغان ‏مطالعه ‏و ‏نتیجه ‏گیری ‏کرد ‏که بعد ‏از ‏هدایت ‏الکتریکی، ‏شاخص ‏سدیم ‏به ‏خوبی می ‏تواند ‏حد ‏تحمل ‏گیاهان ‏هالوفیت ‏را ‏به ‏شوری ‏بیان کند.
‏علوی پناه (۱۳۷۱) در بررسی اثر کربنات کلسیم و عروسک های آهکی بر عملکرد Atriplex lentiformis‏ در حاشیه کویر ابر کوه یزد نشان داد که بین کربنات کلسیم خاک و عملکرد آتریپلکس از سطح خاک تا عمق بیشترین حجم ریشه، همبستگی مثبت ومعنی داری وجود دارد.‏ ‏این همبستگی در سطح الارض بیشترو در تحت الارض کمتر است به طوریکه در عمق ۳۰-۰ سانتی متر بین کربنات کلسیم و عملکرد، همبستگی مثبت ومعنی دار در سطح احتمال یک درصد و درعمق ۶۰-۳۰ سانتی متر عمق بیشترین حجم ریشه در سطح احتمال ۵% معنی دار گردیده است. بین کلسیم و رطوبت اشباع خاک با عملکرد همبستگی منفی و معنی دار در سطح یک درصد وجود دارد و در نهایت این طور نتیجه گیری می کند که کربنات کلسیم با ایجاد خصوصیات فیزیکی نظیر سخت لایه، عروسک های آهکی و دانه بندی در خاک و همچنین اثر اصلاح کننده بر خاکهای شور که عمدتاً به یون کلسیم نسبت داده می شود برعملکرد گیاه موثر است. با تشکیل عروسک های آهکی، هدایت آبی و رطوبت به اعماق خاک افزایش یافته و نهایتاً موجب افزایش ریشه دوانی آتریپلکس می شود.
‏باغستانی میبدی (۱۳۷۲) اظهار می دارد که با توجه به اطلاعات کلی بدست آمده، هر چند در مواردی خاص روابطی بین پوشش گیاهی و خاک مشهود است ولی به نظر می رسد که عموماً مرز جوامع گیاهی فعلی با مرز طبقات مجزا شده خاک تطبیق نخواهد داشت.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.