۶۰ سوالی پرسشنامه فراشناخت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 60 سوالی پرسشنامه فراشناخت دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ۶۰ سوالی پرسشنامه فراشناخت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ۶۰ سوالی پرسشنامه فراشناخت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ۶۰ سوالی پرسشنامه فراشناخت :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..docx) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۷ صفحه

قسمتی از متن word (..docx) :

‏پرسشنامه فراشناخت
MSQ-65
‏پرسشنامهی MSQ‏ (ولز و کارت رایت ‏-‏هاتون، (۱۹۹۷‏ برای سنجش تفاوتهای بینفردی که در مورد باورهای مثبت و منفی نسبت به نگرانی و افکار مزاحم وجود دارد، ساخته شد. دلیل دیگر برای ساخته شدن این پرسشنامه، نظارت فراشناختی و قضاوت بر روی کارآمدی شناختی بود. برای درست کردن این ابزار، یک مصاحبهی نیمه ساختار با ۲۵‏ دانشجوی دورهی لیسانس انجام گرفت. همچنین از نسخههای درمان شناختی بیماران ) GAD‏ اختلال اضطراب فراگیر، اختلال وسواس فکری-عملی (OCD)‏، خود بیمارانگاران و اختلال پانیک نیز استفاده گردید. از شرکتکنندگان سؤالاتی از تجاربشان در مورد نگرانی و افکار مزاحم و دلایل استفاده از این راهبردها و مشکلات مرتبط با آنها پرسیده شد. سؤال دیگری که دارای اهمیت بود در ارتباط با اطمینان افراد از مهارتهای شناختیشان بود ( این سؤال یک تجربه فراشناختی مهم بود که افراد مضطرب یا افسرده درگیر آن بودند). در مورد نظارت بر افکار نیز از شرکتکنندگان سؤالاتی پرسیده شد. در نهایت، این ابزار برای توسعه و ارزیابی منظم روانسنجی مورد استفاده قرار گرفت. MSQ‏ شامل ۵‏ عامل دیگر نیز هست که در مجموع بهوسیلهی ۶۵‏ گزینه سنجیده میشوند. این ۵‏ عامل (مقیاسهای فرعی) ابعاد فراشناختی زیر را اندازه میگیرند:
‏-باورهای مثبت در مورد نگرانی (مثل، نگرانی به من کمک میکند تا مقابله کنم)
‏باورهای منفی دربارهی نگرانی که تمرکزشان بر غیرقابل کنترل بودن و خطرناک بودن نگرانی است (مثل، وقتی که من نگران میشوم دیگر نمیتوانم آن را متوقف کنم)
‏اطمینان شناختی کم ( مثل، من حافظهی ضعیفی دارم)
‏باورهای منفی در مورد افکار که این باورها شامل موارد زیر هستند: خرافات، تنبیه، مسئولیتپذیری و نیاز برای کنترل (مثل، عدم توانایی برای کنترل افکارم، نشانهی ضعف است)
‏خودآگاهی شناختی (مثل، من به نحوهی کار ذهنم به شدت توجه میکنم)
‏هر کدام از عاملهای MSQ‏ همبستگی معناداری با میزان آسیبپذیری هیجانی دارند و از لحاظ مفهومی به ساختارهایی مثل خودآگاهی و شکست شناختی مرتبط هستند. این عوامل، ابعاد واقعی را در نظر میگیرند و بر خصوصیات غیرواقعی تأکیدی ‏نمیکنند. به نظر میرسد که این مقیاسهای فرعی دارای پایایی و روایی خوبی باشند. بیشترین مقدار آلفا (۰/۸۹)‏ در بین پنج عامل مربوط به عامل دوم باورهای (منفی) در مورد غیرقابل کنترل بودن و خطرناک بودن و کمترین مقدار آلفا (۰/۷۲)‏ مربوط به عامل چهارم خودآگاهی شناختی است. در آزمون مجدد به فاصله ۵‏ هفته بیشترین میزان همبستگی (۰/۸۹)‏ در بین پنج عامل مربوط به عامل دوم باورهای (منفی) در مورد غیرقابل کنترل بودن و خطرناک بودن و کمترین میزان همبستگی

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.