تحقیق در مورد منجی در دین زرتشت ۱۴ ص


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق در مورد منجی در دین زرتشت ۱۴ ص دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد منجی در دین زرتشت ۱۴ ص  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد منجی در دین زرتشت ۱۴ ص،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد منجی در دین زرتشت ۱۴ ص :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۷ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏۱
‏منج‏ی‏ در دین زرتشت
‏اهمیت‏بررس‏ی‏ نجاتبخش‏ی‏ در ادیان، به دلیل افزایش گرایش بشر معاصر به پدیده دین است. یک‏ی‏ از علل اصل‏ی‏ ای‏ن گرایش، ارائه تصویر‏ی‏ ام‏ید بخش و ‏نوران‏ی‏ از آینده بشر، توسط ادیان آسمان‏ی‏ است.
‏محور اصل‏ی‏ بحث در مقاله حاضر، ظهور منج‏ی‏ آخر الزمان است که در متون کهن زرتشت‏ی‏ از آن به سوشیانس، یعن‏ی‏ سود دهنده و خیر خواه، تعبیر م‏ی‏‏شود. این برگزیده اله‏ی‏، زمان‏ی‏ که جهان آکنده از تباهی‏ ‏ها شود، در بخش مرکز‏ی‏ زمین ظهور خواهد کرد. سوشیانس از فرزندان زرتشت است که نطفه‏اش به شیوه معجزه‏آسای‏ی‏ در دریاچه نگهدار‏ی‏ م‏ی‏‏شود و مادر او دوشیزه‏ا‏ی‏ است از نژاد زرتشت پیامبر. این شخصیت‏اله‏ی‏‏درصفات‏و ویژگیها شباهت‏خاص‏ی‏ به زرتشت پیامبر خواهد داشت.
‏در پایان مقاله به شباهتهای‏ی‏ اشاره شده است که در متون دین‏ی‏ اسلام و زرتشت، میان حضرت مهد‏ی‏‏«عجل‏الله تعال‏ی‏ فرجه‏الشریف‏» و سوشیانس وجود دارد.
‏کلید واژه‏ها: ادیان، اسلام، زرتشت، منج‏ی‏ آخر الزمان، مهد‏ی‏، سوشیانس.
‏دل‏بستن به جهان‏ی‏ روشن و نوران‏ی‏ و خال‏ی‏ از هرگونه ظلم و ستم، تشکیل اجتماع‏ی‏ که معیارها‏ی‏ معنو‏ی‏ و انسان‏ی‏ بر آن حاکم باشد و رسیدن به جامعه‏ا‏ی‏ که در آن ستمگر‏ی‏‏وستمدیدگ‏ی‏‏و زور و زورمدار‏ی‏ بر مردم و سرنوشت آنان معنا و مفهوم‏ی‏ نداشته باشد، در پس این جهان پر هرج و مرج و آکنده از ظلم و استثمار، از آمال و آرزوها‏ی‏ دیرینه انسان بوده و هست.
‏اندیشه جامعه آرمان‏ی‏ در آثار اندیشمندان و فلاسفه بزرگ نیز مشهود است. از زمان‏ی‏ که افلاطون مدینه فاضله را پایه‏گذار‏ی‏ کرد، تا قرنها بعد که مساله مسیانیسم، (اصل اعتقاد جامعه به موعود و اینکه هر جامعه‏ا‏ی‏ در نهاد خویش، این اعتقاد را به عنوان عکس‏العمل طبیع‏ی‏ و فطر‏ی‏ دارد.)
‏مطرح گردید، جلوه‏ها‏ی‏ گوناگون اعتقاد به مساله نجاتبخش‏ی‏ و ظهور منج‏ی‏ در دوره پایان‏ی‏ زندگ‏ی‏ بشر، نزد متفکران نمودار گشت.‏
‏اندیشه نجاتبخش‏ی‏ و ظهور نجات دهنده‏ا‏ی‏ که در دوره پایان‏ی‏ این جهان، نظام‏ی‏ منطبق با قانونها‏ی‏ اله‏ی‏ برقرار سازد، در ادیان وجود داشته است و نه تنها جنبه خیال‏ی‏ ندارد، بلکه وجه‏مشترک همه ادیان اله‏ی‏ است و به تصریح ادیان، تحقق این نظام، ثمره کوشش برگزیدگان خدا و مردان حق‏ی‏ است که به زندگ‏ی‏ بشر سرگشته و وامانده، رنگ‏ی‏ نو م‏ی‏‏بخشند.
‏در دین مبین اسلام تصریح شده است که آینده از آن مستضفان است و به عقیده شیعیان، حضرت مهد‏ی‏‏«عجل‏الله تعال

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.