تحقیق در مورد محلول بافر ۱۵ ص


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق در مورد محلول بافر ۱۵ ص دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد محلول بافر ۱۵ ص  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد محلول بافر ۱۵ ص،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد محلول بافر ۱۵ ص :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۵ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏۲
‏مقدمه
‏یک محلول تامپون محلولی است که pH‏ آن در برابر افزایش مقادیر کمی اسید یا باز قوی تغییر چندانی نکند، مثلاً محلول استیکاسید و سدیم استات دارای چنین ویژگی است. اگر ۰۱/۰ مول HCL‏ را به یک لیتر آب خالص اضافه کنیم pH‏ آب از ۷ به ۲ کاهش مییابد، اما اگر همان ۰۱/۰ مول HCL‏ را به یک لیتر از محلولی که نسبت‏ به‏ استیکاسید و سدیم استات، ۱۰/۰ مولار است بیفزاییم، فقط تغییر بسیار کمی در pH‏ حاصل میشود. در واقع pH‏ محلول از ۷۴/۴ به ۶۶/۴ تغییر میکند. این تغییر در مقایسه با تغییر pH‏ آب بسیار ناچیز و نشانهی آن است که محلول استیکاسید و سدیم استات یک محلول تامپون است. به یاد داشته باشید که به محلولهای تامپون، محلولهای بافر نیز گفته میشود.
‏محلولهای تامپون یا بافر از دید کاربردی اهمیت زیادی دارن‏ـ‏د. سلولهای بسیاری از موجودات زنده فقط در گسترهی محدودهای از pH‏ قادر به ادامه حیات هستند و اگر pH‏ غیر از آن باشد، زندگی موجود زنده با خطرات جدی همراه میشود.
pH‏ خون انسان باید در گسترهی ۳۵/۷ الی ۴۵/۷ نگهداشته شود؛ در غیر این صورت، ادامهی حیات با مشکلات جدی روبهرو خواهد شد. خون از این لحاظ دارای نقش تامپونی است. چکونگی برقراری خاصیت تامپونی در خون‏ ‏پیچیده است. سیستم ‏در خاصیت ‏تامپونی خون نقش اساسی دارد.
‏بسیاری از موجودات آبزی از جمله ماهیهای طلایی تنها در pH‏ ‏ویژهای قادر به ادامهی حیات هستند. رعایت نکردن این امر باعث مرگ و میر آنها خواهد شد. علاوه بر آن، گاه لازم است که تولید برخی از محصولات شیمیایی در pH‏های معینی صورت گیرد. این مثالها و مثالهای بسیار دیگر از اهمیت محلول تامپون خبر میدهند. با استفاده از محلولهای تامپون است که میتوان تغییر pH‏ ‏را کنترل کرد.
‏برای تهیهی یک محلول تامپون کافی است یک اسید ضعیف و نمک آن را در آب حل کرد. استیکاسید یک اسید ضعیف و سدیم استات نمک حاصل از خنثی شدن آن با سود است. از این رو، محلول این دو ماده یک محلول تامپون است. در این محلول، استیکاسید، ‏، به شکل مولکولی، سدیم استات، ‏، به صورت یونهای ‏ و ‏ و مقدار کمی یونهای ‏ که از یونش جزیی استیکاسید به دست میآیند، موجود است. چون یونهای

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.