تحقیق در مورد وقایع دوران خلافت عمر


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق در مورد وقایع دوران خلافت عمر دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد وقایع دوران خلافت عمر  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد وقایع دوران خلافت عمر،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد وقایع دوران خلافت عمر :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۱۸ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏وقایع دوران خلافت عمر
‏در این دوران حوادث و وقایعی اتفاق افتاد که اهم آنها در ذیل تحقیق در مورد وقایع دوران خلافت عمر
فهرست می‏شوند.
۱ ‏ـ فتوحات که عمر را در کل دوران خلافتش به خود مشغول کرد و ما در عنوان ‏جداگانه‏ای بدان می‏پردازیم.
۲ ‏ـ ایجاد دیوان: یکی از مهم‏ترین اقدامات اداری در دوره خلیفه دوم، ایجاد دیوان ‏در سال ۵۱ بود، زمانی که غنائم و درآمدهای دولت زیاد شده و راه مصرفی برای آنها ‏وجود نداشت، صحبت از تقسیم آنها میان مردم شد.برخی اعتراض کردند که تقسیم این ‏پول‏ها مردم را تنبل می‏کند.اما عمر گفت چاره‏ای جز این ندارد، چون فی‏ء زیاد شده و ‏راه مصرفی ندارد.تشکیل دیوان برای کنترل درآمدها، دخل و خرج دولت، شمارش لشکر و ‏معین ساختن حقوق آنان از خمس غنایم و سایر درآمدهایی بود که به دولت می‏رسید.اصل ‏دیوان از ایرانیان بود و دستگاه خلافت با استفاده از خود ایرانی‏ها و نیز خط و زبان ‏پهلوی آن را به راه انداخت.این خط و زبان تا زمان عبد الملک بن مروان، زبان رسمی ‏دیوان بود و پس از آن عربی شد.
‏در دیوان نام قبایل و افراد نوشته شده و بر حسب موقعیت قبیله‏ای حقوقی به آنها ‏تعلق می‏گرفت.این حقوق معمولا از خمس غنایم جنگ ـ که سهم دولت بود ـ و سایر ‏درآمدهای عمومی مانند جزیه و …پرداخت می‏شد.ایجاد چنین روشی برای مراقبت از مسایل ‏مالی، به احتمال برگرفته از تجربه‏هایی بود که در ایران و شام در کار بوده است.
‏در این دیوان، سپاهی عرب بر سپاهی عجم، عرب قحطان بر عرب عدنان، عرب مضر برعرب ‏ربیعه، قریش بر غیرقریش وبنی هاشم بر بنی امیه تقدم داشت وحقوق گروه اول بیش از ‏حقوق گروه دوم بود. تاریخنویسان معروفی مانند ابن اثیر ویعقوبی وجرجی زیدان، در ‏تاریخهای خود نمونه ای از ارقام متفاوت مقرریهای سپاهیان وکارمندان دولت اسلامی را ‏ذکر کرده‏اند. (۱) ‏اختلاف ارقام حقوق بهت آور است.حقوق عباس بن عبد ‏المطلب، سرمایه دار معروف، در سال ۱۲۰۰۰ درهم بود، در حالی که حقوق یک سپاهی مصری ‏در سال از ۳۰۰ درهم تجاوز نمی‏کرد. حقوق سالانه هر یک از زنان رسول خدا ۶۰۰۰ درهم ‏بود، در حالی که حقوق یک سپاهی یمنی در سال به ۴۰۰ درهم نمی‏رسید. حقوق سالانه ‏معاویه وپدر او ابوسفیان در سال ۵۰۰۰ درهم بود، در حالی که حقوق یک فرد عادی مکی که ‏مهاجرت نکرده بود ۶۰۰ درهم بود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.