تحقیق در مورد نظافت و پاکیزگى در اسلام


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق در مورد نظافت و پاکیزگى در اسلام دارای ۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد نظافت و پاکیزگى در اسلام  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد نظافت و پاکیزگى در اسلام،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد نظافت و پاکیزگى در اسلام :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏نظافت و پاکیزگى در اسلام
‏کتاب: اسلام و مسایل زندگى، ص ۱۶۲
‏از این نظر که مسلمان دوست مى‏‏‏دارد با مردم معاشرت کند و با آنان آمیزش داشته باشد، به نظافت بدن و لباسش مى‏‏‏رسد زیرا لباس نظیف غم و اندوه را از بین مى‏‏‏برد، طهارت براى نماز نیز هست، لباس پاکیزه موجب خوارى و ذلت دشمن مى‏‏‏گردد، مسلمان براى برادر مسلمانش لباسهاى خوبش را مى‏‏‏پوشد، همانگونه که دوست دارد افراد بیگانه او را در قیافه‏‏‏اى‏‏‏نیک مشاهده کنند.مسلمان از قذارت و کثافت به دور است زیرا بنده چرک و کثیف بد بنده‏‏‏اى است، بلکه در نظافت و پاکیزگى مى‏‏‏کوشد که این خود از ایمان محسوب مى‏‏‏گردد و خداوند پاکیزگان را دوست مى‏‏‏دارد.
‏مسلمان بدنش را از چرک پاک مى‏‏‏کند، به هنگامى که داخل حمام مى‏‏‏شود لنگ مى‏‏‏بندد، عورتش را حفظ مى‏‏‏کند، به عورت دیگران نگاه نمى‏‏‏کند، با لنگ صورتش را خشک نمى‏‏‏کند که طراوت صورت را از بین مى‏‏‏برد، هنگامى به حمام مى‏‏‏رود که شکمش پر از غذا نباشد زیرا موجب ضعف بدن مى‏‏‏گردد، در حمام به پشت نمى‏‏‏خوابد که موجب آب شدن پیه کلیه‏‏‏ها است، در حمام آب سرد نمى‏‏‏نوشد که موجب فساد معده است.
‏موهاى زیربغل و پشت عورت را با نوره از بین مى‏‏‏برد که موجب پاکیزگى بدن، طرد میکربهاى مضر، امنیت از بیماریها و از بین رفتن فقر است.و ازاله این موها را بیش از چهل روز تأخیر نمى‏‏‏اندازد زیرا این سنت است.سر را با سدر مى‏‏‏شوید که موجب جلب روزى و از بین بردن وسوسه‏‏‏هاى شیطان است.
‏کسوت خداوند
‏موى سپید نور است و خضاب و رنگ، سنت پیامبر (ص)، خضاب با رنگ مشکى موجب محبت همسران و ترس در قلوب دشمنان مى‏‏‏باشد.محاسن را با شانه، شانه مى‏‏‏کند که موجب از بین رفتن ضعف بدن و استحکام دندانها است، بلندى موى سر وباء را از بین مى‏‏‏برد، روزى را زیاد مى‏‏‏کند و بر قدرت آمیزش جنسى مى‏‏‏افزاید، گرچه تراشیدن آن موجب ازدیاد زیبائى، جلاى چشم و استراحت بدن مى‏‏‏شود.مسلمان اگرموى گذاشت باید در شستشو و شانه آن بکوشد و آن را تمیز نگهدارد که موى خوب از کسوت و پوشش خداوند است.
‏مسواک
‏چون سزاوار است مسلمان متخلق به اخلاق پیامبران باشد، لذا از جمله کارهائى که انجام مى‏‏‏دهد مسواک و استعمال عطر است که هر دو از سنتهاى پیامبران مى‏‏‏باشد.
‏مسواک فوائدى دارد که پاکیزگى دهان، جلاى چشم، رضایت و خشنودى پروردگار، ازدیاد قوه حافظه، سفیدى دندانها، استحکام لثه‏‏‏ها، جلوگیرى از خرابى آنها، اشتها در خوراک و از بین رفتن بلغم را مى‏‏‏توان از آن جمله به شمار آورد.
‏اوقات مسواک کردن: سحر، آخر شب و یا اول صبح است، و در چگونگى مسواک باید توجه داشت مسواک در عرض لثه‏‏‏ها و طول دندانها باید باشد.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.