تحقیق در مورد میراث تیموریان در اختیار صفویه


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق در مورد میراث تیموریان در اختیار صفویه دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد میراث تیموریان در اختیار صفویه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد میراث تیموریان در اختیار صفویه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد میراث تیموریان در اختیار صفویه :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۵ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏میراث تیموریان در اختیار ‏صفویه :
‏معماری صفوی و یا نقاشی و خطاطی آنها ، کاملا ادامه میراثی است که ‏از ‏تیموریان ‏برجای ماند . خصوصا که صفویه با حمایت گسترده خویش ، این میراث را ‏درخشان تر نموده ، باعث رشد و گسترش آن گشتند .
‏یکصد و پنجاه سال ‏تهاجم:
‏این مدت از فاجعه تهاجم ‏چنگیز ‏تا یورشهای مصیبت بار تیمور, تقریباً ‏یکصد و پنجاه سال به طول انجامید. سپس در پایان یک سده دیگر که از پایان حیات تیمور ‏می گذشت, ایران واپسین دوران ملوک الطوایفی ( یا حکومت های کوچک محلی ) خود را پشت ‏سر گذاشت و وارد دوره صفوی شد که مورخان جدید, غالباً آن را اعتلای ایران به مرحله ‏دولت ملی خوانده اند .
‏فاجعه چنگیز در قلمرو پارسی زبانان, عاقبت به ‏ماوراءالنهر محدود شده امّا شگفت آنکه, فاجعه غمبار تیمور از همان ماوراءالنهر آغاز ‏شد . چرا که دولت خونین تیمور, از میان ویرانه های دولت های بجای مانده از حمله ‏چنگیز شکل گرفت .
‏مضاف بر اینکه در مدت فرمانروایی تیمور و سپس در دوران ‏بعد از او , سراسر ایران زمین, از خراسان تا ‏مازنداران ‏و فارس و آذربایجان عرضه تاخت و تاز ترکمانان ‏آسیای صغیر ‏و ترکان ‏آسیای میانه ‏شد.
‏آشنایی با آثار تاریخی خراسان
‏ربا طهای خراسان
‏گستردگی سرزمین ایران از دیرباز ضرورت احداث راههای تجاری و مجموعه های وابسته به آن را گریز ناپذیر نموده است . میل های راهنما،رباط ، کاروانسرا و آب انبارها از ضروری ترین بناهای مربوط به راه و سفر در ایران میباشند.
‏.
‏بی گمان فکر تأسیس ایستگاههای راهداری متعلق به داریوش بزرگ است او برای حل مشکل اداره ی سرزمین پهناور ایران یک سیستم ارتباطی گسترده با راهداریهای متعدد بوجودآورد تا ارتباط ایالت های تابعه با مرکز حکومت را آسان نماید و این تأسیسات در طول زمان به رباطها و کاروانسراهای بعدی تبدیل شدند و علاوه بر کارکرد اداری و دولتی کاربردهای تجاری و مسافرتی پیدا کردند .هرودت از یکصد و یازده بنای بین راهی میان بابل و شوش در دور هخامنشیان یاد می کند.‏۱

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.