تحقیق در مورد دما و انرژی درونی وگرما


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق در مورد دما و انرژی درونی وگرما دارای ۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد دما و انرژی درونی وگرما  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد دما و انرژی درونی وگرما،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد دما و انرژی درونی وگرما :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏دما و انرژی درونی ‏وگرما
‏حالتهای ماده
‏اثرتغییردمابرطول وحجم ‏اجسام
‏انتقال گرما
‏قانون گازها
‏تمرینها
۶-۱-‏دما انرژی درونی و ‏گرما
‏دما مفهومی اشناست.دما صرفا معیاری ‏از گرمی یا سردی جسم است.با ابزاری که برای اندازه گیری دما به کار میرود  یعنی دما ‏سنج  نیز اشناییم ,اما اگر بخواهیم به روابط ممکن بین خواص فیزیکی و گرمایی سیستم ‏ها برسیم,باید درک خود را از دما,بیش از کلی گویی های صرف,گسترش دهیم.  در زمانهای ‏قدیم مانند امروزه معمول بود که طبیب دست خود را بر پیشانی بیمار بگذاردتا شدت ‏بیماری را تشخیص دهد . سرانجام طبیبان وسایلی متفاوت برای اندازه گیری دما ابداع ‏کردند, که تمام انها بر اساس این واقعیت کار میکردند که مایعات و گازها بر اثر ‏افزایش دما منبسط میشوند. اما این دماسنج های اولیه یکسان نبودند و مقایسه ی این ‏دماهابا یکدیگر دشوار بود.   نخستین دما سنج قابل اطمینان جیوه ای را دانیل ‏فارنهایت ساخت. او برای دو نقطه ثابت دماسنج خود      (0F‏و۱۰۰F) ‏رابرگزید. که به ترتیب ‏عبارتند از:((شدیدترین سرمایی که میتوان مصنوعا,بامخلوط کردن اب,یخ ‏ونشادر و یا حتی نمک به دست اورد. و حد گرمایی که در خون شخصی ‏سالم یافت میشود))     تکیه بر خواص فیزیکی ماده برای یافتن نقاط ثابت دماسنجی ‏رانخستین بار اندرس سلسیوس پیش کشید.وی مقیاسی هم تهیه کردکه به نام خودش نامیده ‏شد.‏سلسیوس ‏فاصله ی دمایی بین ذوب یخ, یعنی صفر مقیاس سلسیوس و نقطه جوش اب ‏درفشار جو(۱۰۰C),‏رابهصد قسمت مساوی تقسیم کرد. چون در ‏مقیاس فارنهایت نقطه ی ذوب یخ ۳۲F ‏است و اب در ۲۱۲F ‏میجوشد , ۱۸۰درجه ی فارنهایت متناظر با ۱۰۰ درجه ی سلسیوس ‏است. به این ترتیب رابطه ی تبدیل این دو مقیاس عبارت است از : ۲۷۳ + k =c .
 ‏دماسنج جیوه ‏ای
‏مشهورترین نوع دماسنج ,دماسنج جیوه ‏ای است که بر اساس انبساط جیوه بر اثر افزایش دما کار میکند .این دماسنج حبابی دارد ‏که تقریبا تمامی جیوه ی دماسنج داخل ان قرار دارد وبه لوله ای مویین متصل است. با ‏انبساط جیوه ستون جیوه بالا میرود و این معیاری است برای دما ‏سنجی.
‏دما با وسیله ای به نام دما سنج اندازه گیری میشود .روی همه ی دما سنج ها مقیاسی است که با خواندن ان ها دما را پیدا میکنیم .
‏برای اندازه گیری دمای یک جسم باید مخزن دماسنج را در تماس کامل با ان جسم قرار دهیم . همین امر باعث میشود انرژی گرمایی از جسمی که دمای بیشتری دارد به جسمی که دمای کمتری دارد منتقل شود تا دو جسم همدما شوند.در این صورت عددی که در مقابل سطح مایع درون لوله ثبت شده است برابر دمای جسم است .
‏یکای دما
‏دما را بر حسب یکا های مختلفی بیان میکنند. یکی از معمولترین یکاهای دما درجه ی سلسیوس یا سانتی گراد است که با c ‏نمایش داده میشود.
‏برای نمایش دما بر حسب سلسیوس معمولا از حرف تتای یونانی استفاده میشود.
‏مقیاس دمای مطلق
‏ب‏رای دما حدّ بالایی وجود ندارد,مثلا دمای درون خورشید بیش از ۱۵ میلیون درجه سلسیوس است .ستاره های دیگر نیز وجود دارند که دمای انها بیشتر از این است اما دما یک حدّ پایین وجود دارد .این دما تقریبا برابر ۲۷۳- درجه ی سانتی گراد است که انرا صفر مطلق یا صفر کلوین مینامند .
‏مقیاس دمایی که صفر ان صفر مطلق است به افتخار ابداع کننده ی ان لرد کلوین ,مقیاس کلوین یا مقیاس مطلق خوانده میشود.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.