تحقیق در مورد تب کنگو


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق در مورد تب کنگو دارای ۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد تب کنگو  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد تب کنگو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد تب کنگو :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۳ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏تب هموراژیک(خونر‏ی‏ز‏ی‏ دهنده) کنگو ‏–‏ ‏کریمه
‏ Crimean Congo Hemorrhagic Fever
‏تاریخچه‏ ب‏ی‏مار‏ی‏:
‏تب‏ هموراژیک ‏–‏ ‏کنگو کریمه یک تب خونریزی دهنده ویروسی است که اولین باربصورت حاد در طی سالهای ۱۹۴۴- ۱۹۴۵ باعث ابتلای بیش از ۲۰۰نفر درمنطقه کریمه واقع در اوکرا‏ی‏ن‏ ( اتحاد جماهیرشوروی سابق) شده است . عامل بیماری بعدها در سال ۱۹۵۶ بهمراه علائم مشابه در کنگو ( زئی‏رZair‏ ) واقع در قاره آفریقا شناسائی شد. بهمین خاطر نام این بیماری ترکیبی از هر دو محل کریمه و کنگو انتخاب گردید. نام دیگر بیماری نیز تب خونریزی دهنده آسیای مرکزی Central Asian hemorrhagic fever‏ می‏باشد.
‏امروزه‏ در بیشتر کشورها بخصوص کشورهای همسایه ایران ، ویروس این بیماری ویا آنتی‏بادی مربوط به آن جداشده، از جمله در کشور عراق، پاکستان، ترکیه، افغانستان، دوبی، کشورهای عربی، قزاقستان، ازبکستان گزارشاتی در این رابطه وجود دارد.
‏در‏ ایران برای اولین بار در یک مطالعه روی کنه‏های جدا شده از دامها در سال ۱۹۷۸ ( کنه های Ixodidea‏ وargasidae‏) در خراسان مشخص شد که این کنه‏ ها آلوده به ویروس عامل CCHF‏ می‏باشند. منشاء آن در آن زمان ورود دام ها ‏ی‏ آلوده از مناطق مرز‏ی‏ شرق کشور اعلام شد
‏در‏ طی چند سال اخیر بیش از صد مورد انسانی مظنون به بیماری و ۴۵ مورد تایید و ۱۵ مورد فوت در استانهای خوزستان، بوشهر، چهار محال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، یزد، کرمان، تهران، اصفهان و فارس گزارش شده اند. خوشبختانه این بیماری در انسان کمتر ی‏ا‏ بندرت اتفاق میافتد اگرچه میزان شیوع درحیوانات بیشتر میباشد.
‏در‏ سال ۱۹۹۴ در امارات عربی مشخص شدکه کارگران کشتارگاه دراثر تماس با لاشه دامهای بومی به بیماری مبتلا گشته‏اند. در آزمایش سرولوژیکی بوسیله ELISA‏ این دامها دارای آنتی‏بادی برعلیه ویروس CCHF‏ بوده اند. همچنین طی آزمایش Antingen. Capture ELISA‏ کنه‏های جمع‏آوری شده از روی این دامها نیز دارای آنتی ژن ویروس CCHF‏ بودند.
‏در‏ سال ۱۹۹۶ در آفریقای جنوبی ۱۵ نفر در اثر تماس با شترمرغ درمزرعه پرورش شترمرغ مبتلا شدند شترمرغ مانند دیگر پرندگان بعنوان مخزن بیماری بحساب می‏آید و از مقاومت نسبی طبیعی نسبت به CCHF‏ برخوردار می‏باشد.
‏در‏ سال ۱۹۹۸ دو گزارش از بیماری وجود دارد یکی در پاکستان که ۴ نفر مبتلا شده که دو نفر از مبتلایان در اثر این بیماری تلف شدند ودر افغانستان نیز ۱۹ نفر مبتلا شده و۱۲ نفر از مبتلایان مردند.
‏بسته‏ به موقعیت جغرافیای محل و اندمیک بودن، این بیماری در منطقه با حدت های متفاوتی ایجاد میشود مثلا در آسیا بیماری حدت بیشتری دارد و همراه با تلفات می‏باشد ولی در آفریقا کمتر تلفات گزارش شده است و حداکثر علائم خونریز ی Phenomena Hemorrhagic‏ ویا حالتهای خ‏فیف‏ Mild‏ و یا مخفی Inapparent‏ دیده می‏شود.
‏مشخصات‏ عامل بیماری:
‏عامل‏ بیماری ویروسی از خانواده Bunyaviridae‏ و جنس Nairovirus‏ می‏باشد. این ویروس دارای پوشش پروتئینی ( Envelop‏) است و قطر ساختمان ویروس nm100 – ۸۵‏ می باشد واز گروه RNA‏ های یک رشته‏ای می‏باشد.
‏(Enveloped Virion 85-100nm – Single Strand – negative Sense RNA‏)
‏مقاومت‏ ویروس در برابر حرارت کم است ودردمای c 56‏ بمدت ۳۰ دقیقه از بین می رود بنابر این پختن گوشت و یا پاستوریزه کردن شیر باعث از بین رفتن ویروس میگردد، ضمنا ویروس می‏تواند در خون بمدت ده روز در دمای c40‏ مقاومت کند. ویروس در محیط اسیدی مثلا اسید استیک ۲% ( ویا محیط اسیدی ایجاد شده پس از جمود نعشی ) از بین می رود و همچنین در برابر هیپوکلریت سدیم یک درصد (Hypochlorite‏) و محلول ۲% Glutaraldehyde‏ و یا ضدعفونی کننده‏های فنولیک Phenolic 5‏ تا ۳ درصد، حساس می‏باشد. صابون و مایعات یا مواد شستشو دهنده با اینکه ‏ویروس‏ از بین نمی برند ولی تا حدی ویروس را غیر فعال می‏کنند.

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.