تحقیق در مورد پیشگیری ازبین رفتن زمین کشاورزی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق در مورد پیشگیری ازبین رفتن زمین کشاورزی دارای ۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق در مورد پیشگیری ازبین رفتن زمین کشاورزی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق در مورد پیشگیری ازبین رفتن زمین کشاورزی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق در مورد پیشگیری ازبین رفتن زمین کشاورزی :

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات
دسته بندی : وورد
نوع فایل : word (..doc) ( قابل ویرایش و آماده پرینت )
تعداد صفحه : ۴ صفحه

قسمتی از متن word (..doc) :

‏طی سالیان اخیر با تدوام خشکسالی در استان بوشهر و نبود آب مناسب برای کشاورزی، ‏سفره های آب زیر زمینی استان به دلیل برداشت بی رویه کشاورزان در خطر خشک و شور شدن ‏قرار گرفته است.
‏به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان بوشهر ، طی ‏این چند سال، کشاورزان بوشهری با حفر چاه های متعدد و با برداشت بیش از حد آب موجب ‏کاهش آن در دشت های استان شده اند به گونه ای که بسیاری از این دشت ها به وضعیت ‏بحرانی رسیده و بیلان آب آنها منفی شده است.
‏با ادامه برداشت آب از دشت ها، ‏ذخیره آب های زیرزمینی استان به زودی به اتمام خواهد رسید و کشاورزان را با مشکل ‏جدی مواجه خواهد کرد، همان طور که هم اکنون به دلیل اتمام آب ، برخی از چاه های ‏استان به دلیل خشکسالی با نبود آب مواجه شده اند.
‏با توجه به نزدیکی استان ‏بوشهر به خلیج فارس ، پایین رفتن سطح آبهای زیرزمینی می تواند خطر شورشدن و بی ‏کیفیت شدن آب های شیرین را در پی داشته باشد، چرا که با پایین رفتن سطح آب های ‏شیرین زیرزمینی، خطر حمله آب شور به سمت آب شیرین به وجود خواهد آمد.
‏برداشت ‏بیش از اندازه از ذخایر آب های زیرزمینی باعث دگرگونی در بافت خاک و در نهایت به هم ‏خوردن قدرت پایداری خاک و نشست لایه های مختلف آن می شود.
‏اما آنچه امروزه موجب ‏نگرانی است، بی توجهی برخی کشاورزان استان است که بدون توجه به وضعیت موجود با ‏برداشت بی رویه و عدم استفاده از تکنولوژی های نوین آبیاری اقدام به برداشت بی رویه ‏آب و آبیاری مزارع خود می کنند.
‏اما آنچه جالب و در عین حال بحرانی به نظر می ‏رسد ، مقاومت کشاورزان استان به خصوص نخل داران با تغییر روش آبیاری از غرقابی به ‏قطره ای است که موجب کاهش مصرف دو چندان آب و سرزندگی محصولات آنان خواهد ‏شد.
‏منابع آب بوشهر به مرز بحران رسیده است
‏مدیر عامل شرکت آب منطقه ‏ای بوشهر در این خصوص گفت: متاسفانه طی چند سال اخیر به دلیل برداشت بی رویه برخی ‏منابع آب استان بوشهر به مرز بحران رسیده است.
‏مهندس جعفر زیرراهی افزود: در ‏حال حاضر میزان آب برداشتی از این منابع با میزان نفوذ آب به این سفره‌ها برابر است

  راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.