چگونه شکم بزرگم را کوچک کنم ؟


چگونه شکم بزرگم را کوچک کنم ؟ - تصویر 1

همانطور که از اسمش مشخص است چربی های شکمی فقط در ناحیه شکم شما انباشته می شوند و البته این آمار در بین آقایان نسبت به خانم ها بسیار بیشتر است .

 

در آقایان این چربی های در شکم و همچنین قسمت بالایی شکم انباشته می شوند و در خانم ها علاوه بر شکم در نواحی مانند باسن ، ران نیز انباشته شدن چربی را داریم .

کوچک کردن شکم در خانم ها و آقایان متفاوت است .

 

در ابتدا به کوچک کردن شکم در خانم ها می پردازیم :
زنان به دلیل سیستم خاص بدن و هورمون هایی که دارند ، تجمع چربی هایشان بیشتر در نقاط و قسمت های پایینی بدن شان می باشد : ( نواحی شکم ، باسن و ران )

با ذکر این نکته که : خانم ها بعد از یائسگی به دلیل تغییرات خاصی که در هورمون هایشان اتفاق می افتد ،  تجمع چربی در ناحیه شکمشان بیش از حد افزایش می یابد به همین دلیل خانم های یائسه باید مواظب افزایش وزن خود باشند و به طور مداوم ورزش کنند .

 

آقایان بین سنین 30-40 اولین برجستگی های را در شکم خود  احساس می کنند ، یعنی اولین تجمع و انباشتگی چربی از این سنین آغاز می شود .

شکم خود را اندازه بگیرید :
همیشه شکم تان را با یک متر اندازه بگیرید . اندازه ی دور کمر در خانم های نباید بیش از 80 سانت باشد و اندازه ی  دور کمر آقایان نیز نباید بیش از 94 سانت باشد .

 

در بعضی  که اندازه ی دور کمرشان بیش از این مقدار می باشد عوامل متابولیک ، ناراحتی های قلبی - عروقی  ، و... وجود دارد .

چربی شکمی بسیار خطرناک است :
امروزه شاید بسیاری از افراد تنها به دلیل جنبه زیبایی فورم و شکل هیکل خود به دنبال کوچک کردن سایز دور کمرشان باشند اما از نظر پزشکی ، چربی شکمی می تواند  علائمی از ظهور  پوکی استخوان  ، دیابت ، ناراحتی های قلبی – عروقی، چربی خون، کلسترول ، تری گلیسیرید  ، دیابت و ... باشد .

 

پس اگر تا کنون فقط به دنبال جنبه ی زیبایی این امر بودید از خطرات این امر نیز آگاه شده اید .

اگر با اندازه گیری دور کمر در خانم ها رقمی بالاتر از 88 نشان داده شود و در آقایان رقمی بالاتر از 102 ، حتما باید یک تست  قلب بدهید زیرا احتمال اینکه شما به بیماری قلبی مبتلا باشید زیاد است .

 

با چه روشی شکم بزرگم را کوچک کنم ؟
چربی های ناحیه شکم را باید با صبر و حوصله بیشتری از بین ببرید و البته بستگی به میزان انباشتگی این چربی ها دارد .

دستورهای طلایی :
* بین وعده های اصلی غذایی ، میان وعده های کم حجمی را قرار دهید تا از گرسنگی بیش از حد شما به هنگام صرف غذای اصلی جلوگیری کنند .

 

* میوه ، سبزیجات را در سبد غذایی روزانه خود قرار دهید .

* به مرور زمان مصرف نشاسته را کاهش دهید زیرا بیشترین انباشتگی چربی  از مصرف نشاسته  منشا می گیرد .

 

* از مصرف غذاهای پر چرب اجتناب کنید .

* معمولا افراد با شروع رژیم های غذایی به طور ناخودآگاه به خود تلقین می کنند که مدام گرسنه هستند ، این حس را از خود دور کنید زیرا گرسنگی شما را چند برابر می کند و باعث می شود که رژیم  غذایی تان را نیمه کاره و بدون هیچ گونه نتیجه مثبتی رها کنید .

 

حرکات فیزیکی و ورزشهایی که باید انجام دهید .

*برای اینکه چربی های مستحکم ناحیه شکم را از بین ببرید باید هفته ای سه مرتبه و هر بار به مدت یک تا یک و نیم ساعت ورزش مداوم داشته باشید .

 

* شما همین ��ور می توانید در حین کوچک کردن شکمتان حرکاتی را نیز که باعث ماهیچه ای شدن شکمتان می شود انجام دهید ولی باید صبور باشید اگر خواهان شکمی صاف و زیبا هستید .

نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه